آیا رژیم موز روش مناسبی برای لاغری است؟

atoosamirzavandi
رژیم موز روش مناسبی برای لاغری و کاهش وزن می باشد. در این مقاله با رژیم های متفاوت موز آشنا خواهید شد.

آیا رژیم موز روش مناسبی برای لاغری است؟ موز میوه ای سرشار از فیبر می باشد که با احساس سیری که به فرد می دهد جایگزین خوبی برای وعده های غذایی سنگین است. در این مقاله با رژیم های متفاوت موز آشنا خواهید شد.

میان وعده رژیم موز

در این رژیم اسنک یا میان‌وعده‌ای بین صبحانه و ناهار نداریم، اما اگر خیلی گرسنه هستید می‌توانید یک میوه‌ی تازه مصرف کنید. از میوه‌های خشک‌شده و کنسروشده استفاده نکنید. این میوه‌ها میزان کالری خیلی بیشتری دارند. بعد از ساعت ۳ بعدازظهر می‌توانید یک تکه شکلات تلخ مصرف کنید.

اصول اولیه‌ی رژیم موز

موز حاوی مواد مغذی برای رژیمی سالم است. یک موز متوسط به شما حدود ۱۱۰ کالری انرژی بدون چربی، سدیم و کلسترول می‌دهد. همین‌طور ۳۵ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین B6 و ۱۰ درصد نیاز شما به منیزیم و ویتامین C را تأمین می‌کند.

ازآنجایی‌که کالری مصرفی شما درنهایت عامل اثرگذار برای کاهش وزن خواهد بود باید کالری کمتری نسبت به رژیم موز، مصرف کنید. اگر روزی ۲۰ عدد موز مصرف می‌کنید، به‌تنهایی از این میوه ۲۰۰۰ کالری انرژی دریافت می‌کنید. اگر ۱۵ عدد موز و سه لیوان شیر خامه‌دار مصرف کنید، همچنان ۲۰۰۰ کالری در طول روز دریافت می‌کنید.

 رژیم لاغری سه روزه موز (رژیم شیر موز)

رژیم سه روزه موز که اغلب از آن به عنوان رژیم شیر موز یاد می شود یکی از آسان ترین و محدود ترین رژیم های موز می باشد. رژیم روزانه شیر موز حاوی سه موز و سه لیوان شیر کم چرب یا ماست می باشد. مقدار غذای تعیین شده را به 5 تا 6 سهم تقسیم کنید و آن ها را در فاصله زمانی معین در طول روز مصرف کنید برای پیشگیری از احساس گرسنگی شدید وعده های غذایی را تفکیک کنید. میوه ها و لبنیات می توانند جدا از یکدیگر مصرف شوند. علاوه بر این در طول روز مقدار زیادی آب و چای گیاهی بدون شکر بنوشید. این عمل باعث می شود شکم شما تمیز شود. آخرین وعده شما نباید بیش از سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب به طول بیانجامد. شما با استفاده از این رژیم می توانید حدود 3 کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. همچنین می توانید موز ها را قبل مصرف در فریزر قرار دهید سپس با شیر ترکیب کنید تا بستنی خوشمزه ای تهیه کرده باشید.

رژیم هفت روزه موز

رژیم موز هفت روزه به اندازه رژیم موز سه روزه محدود نیست و در آن مقدار مصرف میوه محدود نمی باشد با استفاده از این رژیم قادر خواهید بود 4 کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهید. شما مجاز به مصرف روزانه 1.5 کیلوگرم موز رسیده پوست کنده می باشید. به محض اینکه احساس گرسنگی کردید یک موز بخورید و اگر احساس گرسنگی شما شدید بود می توانید به وعده غذایی خود یک عدد تخم مرغ آب پز اضافه کنید. تنها مجاز به مصرف چای گیاهی و آب می باشید. در طول این هفت روز تنها مجاز به مصرف دو عدد تخم مرغ آب پز خواهید بود.
منبع الودکتر
با موز 3 روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ