به این دلایل مهم حتما با دست غذا بخورید!

اگر فکر می کنید خوردن غذا با دست غیر بهداشتی است سخت در اشتباه هستید. در این قسمت از الو دکتر به شما توصیه میکنیم که این کار را بکنید و به این دلایل مهم حتما با دست غذا بخورید!

اغلب افراد، بخصوص ایرانیان با دست غذا خوردن را زشت و ناپسند می دانند. اما  اخیرا کشف شده است که با دست غذا خوردن کمک شایانی به سلامتی شما می کند. اگر هنوز نمی دانید که غذا خوردن با دست چه فوایدی دارد تا انتهای این مقاله با ما باشید ما در این مقاله دلایلی را برای شما نوشته ایم که به این دلایل مهم حتما با دست غذا بخورید!

به این دلایل مهم حتما با دست غذا بخورید!

1. با دست غذا خوردن باعث افزایش گردش خون می شود

مردم برخی از مناطق دنیا به خصوص در هند با دست غذا می خورند و نه با کارد و چنگال ها، آنها را واقعا خاص می کند. این تمرینی منظم است که اغلب هرگز به آن فکر نمی کنند و تنها زمانی که در شرکت و یا در مهمانی یا رستوران غذا می خورند، قاشق را بر می دارند. این روش به طور مستقیم به انسان سود می رساند و استفاده از دست برای غذا نیز گردش خون را افزایش می دهد.

2. با دست غذا خوردن جریان خون را افزایش می دهد

خوردن غذا با دست ها نوعی ورزش ماهیچه ای است که گردش خون را افزایش می دهد. بنابراین، همه تنبل ها از امروز شروع به تمرین کنند.

3.با دست غذا خوردن ارتباط با غذا را تشدید می کند

اگر تا به حال مشاهده کرده اید، زمانی که هندی ها (دال و برنج)را با دست می خورند، ارتباطی ناگفته با غذا را احساس می کنند که فاقد چنگال و قاشق است. به گفته لوک ، یک متخصص تغذیه، نویسنده و متخصص ورزش، ” خوردن با انگشتان به برقراری ارتباط با آنچه می خورید کمک می کند.”

4.با دست غذا خوردن باعث هضم بهتر می شود

همانطور که در هر متن آیورودا می خوانید که هندی ها با انگشتان غذا در دهان می گذارند، نادانسته اندام های حسی را فعال می کنید که انرژی را در تعادل نگه می دارد. غذا به خوبی هضم می شود چون وقتی دست غذا را لمس می کند، اعصاب روی نوک انگشت آن را دریافت می کند و سپس سیگنال هایی را به مغز می فرستد که بدن را برای ترشح آنزیم های گوارشی کمک می کند. شاید به همین دلیل است که طعم غذا با دست بهتر می شود.

5. مستقیما بر چاکرا تاثیر می گذارد

نوک انگشتان به قلب، چشم سوم، شبکه عصبی ، گلو، اندام جنسی و ریشه ای چاکرا مرتبط هستند. و هنگامی که ما با دست ها غذا می خوریم، حرکت و لمس چاکرا فعال می شود و ما را به هر روش ممکن کمک می کند.

6. متوجه می شوید غذا داغ است چون دستانتان مثل یک سنسور عمل می کند

منطقا، زمانی که با قاشق یا چنگال غذا می خورید نمی توانید آنالیز کنید که چقدر غذا گرم است، اما وقتی با دست غذا بخورید، می توانید آن را (به لطف قدرت گیرنده ها )و محافظت از بافت های حساس زبان از سوزش، را درک کنید.

7. با دست غذا خوردن بهداشتی است

خوب، ممکن است برای خیلی ها تهاجمی به نظر برسد، اما در مقایسه با قاشق و چوب غذاخوری، دستان انسان بیشتر بهداشتی است . برخلاف آنچه فکر می کنید افرادی که عادت به غذا خوردن با دست دارند پیش از آغاز خوردن غذا دست های شان را می شویند. البته بهداشت دست ها، همه جا یک عادت است ولی قاشق و چنگال عموما سریع شسته می شوند و همیشه هم کاملا تمیز نیستند.

8. خوردن غذاهای استخوان دار

موافق هستیم که اکثر غذاها گیاهی نیستند، وغذاهای استخوان دار هم هستند، در حالی که غذاهای لذیذ هندی استخوان دارند، که آنها نمی توانند بدون استفاده از دست مصرف شوند.

9 . با دست غذا خوردن برای کاهش خطر ابتلا به دیابت

وقتی با قاشق غذا می خوریم بدون انکه متوجه باشیم سریع تر مواد غذایی را وارد بدن می کنیم و همین عامل موجب بالارفتن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود در حالی که غذا خوردن با دست و انگشتان سرعت را کنترل می کند و به هضم و گوارش غذا کمک می کند. به همین علت اگر با دست غذا بخورید به طور طبیعی می توانید راحت تر و سریع تر کاهش وزن داشته باشید.

فواید عجیب خوردن غذا با دست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ