این مادرها فرزندانی باهوش به دنیا می آورند

کدام مادرهای می توانند فرزاندانی باهوش به دنیا بیاورند؟ادامه مطلب را بخوانید.

فرزند باهوش

باهوش شدن فرزند یکی از خواسته های مادران در کنار خواسته های دیگرشان می باشد.بسیاری از مادران می توانند با مصرف مواد غذایی خوب و مفید در ویژگی های فرزندشان موثر باشند.اما اگر م یخواهید فرزند باهوشی داشه باشید ادامه این مطلب الودکتر را بخوانید

نقش مادر در باهوش شدن فرزند

باهوش شدن کودکان می تواند به دوران قبل از تولدشان برگردد.علاوه بر مصرف مواد غذایی مفید دراین زمینه باید بدانید که فعالیت بدنی مادر نیز در باهوش شدن کودک نقش دارد

محققان می‌گویند؛ زنان بارداری که سه نوبت در هفته ورزش می‌کنند، می‌توانند کودکانی را به دنیا بیاورند که حافظه قوی‌تری دارند.

این فرضیه بعنوان بخشی از یک پژوهش جدید در دانشگاه مونترال مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
دکتر دیو الم برگ متخصص نوروروانشناسی در این باره خاطرنشان کرد: مطالعات اخیر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است که مادران فعال، نوزادانی بدنیا می‌آورند که حافظه آن‌ها بهتر و قوی‌تر از فرزندان زنان بی‌تحرک و کم تحرک است.

وی تصریح کرد: تا جایی که ما می‌دانیم این اولین پژوهشی است که موضوع فوق را روی انسان‌ها مورد مطالعه و آزمایش قرار خواهد داد.

الم برگ متذکر شد: ما تصور می‌کنیم مادرانی که در دوران حاملگی ورزش می‌کنند، فرزندانشان عملکرد‌های ذهنی کامل‌تری دارند بویژه حافظه بلندمدت آن‌ها قوی‌تر است. این فرضیه که در حیوانات نتایج مثبت داشته به زودی روی انسان‌ها نیز بررسی خواهد شد. در این آزمایش‌ها قرار است ۶۰ زن ۲۰ تا ۳۵ ساله مورد مطالعه قرار بگیرند. این زنان باردار هستند و توانایی‌های ذهنی نوزادان آن‌ها ۱۰ روز پس از تولد با استفاده از یک دستگاه الکتروآسنفاگرام ارزیابی می‌شود.

اگر فرزند دختر می خواهید این غذاها را بخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ