این نوع قهوه مشکلات پوستی شما را درمان می کند

atoosamirzavandi
قهوه برای درمان مشکلات پوستی بسیار مفید است زیرا کافئین موجود در آن به شادابی پوست کمک می کند. نوع قهوه ای که مشکلات پوستی شما را درمان می کند، قهوه سیاه می باشد.

قهوه به رفع مشکلات پوستی بسیار کمک می کند. بیشتر ماسک های صورت از قهوه سیاه تهیه می شوند و این نوع قهوه مشکلات پوستی شما را درمان می کند. پس با خواص قهوه سیاه در ادامه این مقاله بیشتر آشنا شوید.

ماسک قهوه – کاهش پف و تیرگی زیر چشم

پف و تیرگی زیر چشم موجب می‌شود که بیشتر از سن واقعی‌تان به‌نظر برسید. عوامل مختلفی از حساسیت های فصلی و خواب ناکافی گرفته تا نوسانات هورمونی و عوامل ژنتیکی روی حالت پوست دور چشم تأثیر می‌گذارند. کانسیلِرها می‌توانند پف و تیرگی زیر چشم را بپوشانند، اما راه‌حل مناسبی نیستند و اغلب‌شان به‌دلیل حجم بالای مواد شیمیایی به پوست آسیب می‌زنند. همین مواد تحریک‌کننده‌ حتی گاهی خودشان موجب تشدید پف زیر چشم می‌شوند و وضعیت را از اولش حادتر می‌کنند.

اما جالب است بدانید که به‌جای استفاده از کانسیلرها می‌توانید از قهوه استفاده کنید. کافئین موجود در قهوه نه‌تنها موجب هشیاری و بیداری می‌شود، بلکه در برطرف کردن تیرگی زیر چشم و پف آن نیز مؤثر است. وقتی کافئین روی پوست قرار می‌گیرد، به‌دلیل خواص ضدالتهابی موجب کاهش پف زیر چشم می‌شود. کافئین درواقع با انقباض عروق خونیِ زیر سطح پوست به کاهش حالت پف‌کردگی زیر چشم کمک می‌کند و همچنین در متعادل‌سازی رنگ پوست مؤثر است.

برای اینکه روزتان را با صورتی استراحت‌کرده و شاداب‌ آغاز کنید، کافی است نصف قاشق چای‌خوری قهوه‌ی آسیاب‌شده، ۱ سرانگشت پودر فلفل سیاه، نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل و چند قطره آب را باهم ترکیب کنید و یک ماسک قهوه بسازید. حتی می‌توانید محتویات نام‌برده را کف دست‌تان با انگشت مخلوط کنید. آب و روغن موجود در این ماسک قهوه موجب تسهیل آزادسازی روغن داخلی قهوه و فلفل می‌شود و همچنین به پخش‌شدن آسان و یکدست ماسک روی پوست کمک می‌کند. مقدار مساوی از ماسک را زیر پلک‌های پایین‌‌تان بمالید. اما مواظب باشید که چیزی از ماسک داخل چشم‌تان نرود، زیرا موجب ایجاد سوزش خواهد شد. این ماسک قهوه باید ۵ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که شروع به خشک‌شدن کند، روی پوست‌تان بماند و سپس می‌توانید با یک تکه پنبه‌ی مرطوب زیر پلک‌تان را پاک کنید.

ماسک قهوه – لایه‌بردار صورت

لایه‌بردار قهوه به‌دلیل جلوگیری از مسدودشدن منافذ پوست به افزایش شفافیت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که اسیدیته‌ی قهوه موجب تقویت سد محافظتی پوست و درنتیجه حفظ سلامت پوست می‌شود. جهت تهیه‌ی لایه‌بردار صورت قهوه می‌توانید مقداری تفاله‌ی قهوه را با آب گرم تصفیه‌شده مخلوط کنید (خاکه‌های قهوه ته‌نشین خواهند شد). مقداری نمک اپسوم هم اضافه کنید و آرام مخلوط کنید. سپس صورت‌تان را با این آب بشویید و تفاله‌ها را هم روی پوست‌تان مالش بدهید و مجددا صورت‌تان را با باقی‌مانده‌ی مایع داخل ظرف، آب‌ بکشید.

قهوه خشکی پوست شما را درمان می کند

اگر از خشکی پوست خود در عذاب هستید با ترکیب جادویی قهوه و روغن نارگیل طراوت را به پوست خود برگردانید و از ظاهر پوسته پوسته و خشک و ناجور پوست تان خلاص شوید.
ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوبترین ماسک های ضد پیری است و دارای تاثیرات شگفت انگیزی است.این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد در حالی که باعث درخشندگی پوست شما می شود.
بسته به نوع پوست شما همچنین می توانید مواد تشکیل دهنده دیگر را نیز در ماسک صورت قهوه و کاکائو اضافه کنید. اگر شما یک پوست خشک دارید می توانید ماست یا خامه را همراه با عسل اضافه کنید و یا اگر شما دارای پوست چرب هستید می توانید آب لیمو را به آن اضافه کنید. برای آماده سازی ماسک، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه را ترکیب کنید و به خوبی با 4 قاشق ماست (یا شیر بجای ماست) و 1-2 قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک را در منطقه صورت و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود و ماسک را بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
منبع الودکتر
چگونه با قهوه ماسک لایه بردار بسازیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ