معجزه ی تشک نمک برای بدن

امروزه نمک درمانی یکی از رایج ترین روش ها برای رفع دردهای بدن و همچنین مشکلات تنفسی ریه است.

همه ما در بارهفواید نمک درمانی و حمام نمک برای رفع درد و کوفتگی بدن شنیده ایم. نمک و بخصوص نمک دریا به دلیل دارا بودن منیزیم برای بدن بسیار مفید هستند و به رفع سردرد، گرفتگی عضلات و … کمک می کنند. در ادامه این مطلب فواید استفاده از تشک نمک برای بدن را بیان می کنیم.

خواص نمک برای بدن

طبیعت نمک گرم و خشک است و بر اساس نظر متخصصان طب سنتی، عدم مصرف آن سردی و تری را به بدن و خصوصاً مغز حاکم می‌کند و به دنبال آن علاوه بر بسیاری از بیماری‌های جسمی که به دلیل سردی و تری به بدن غلبه می‌کند بیماری‌های روانی مثل افسردگی و بی‌انگیزگی را بر فرد مسلّط می‌کند. طبق آمار بررس شده، در جوامعی که مصرف نمک در آنها خیلی کم است مثل «ژاپن»، به رغم برخورداری از سطح رفاهی مناسب آمار خودکشی بالاست. برخی از مهمترین خواص نمک دریا و کاربردهای درمانی آن عبارتند از:

یکی از خواص نمک دریا کمک به جوانسازی سلولهای بدن است و تبادل مواد معدنی و سمی بین خون و آب را ممکن می سازد.

نمک دریای طبیعی مانند نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نشده، باعث بروز بیماری قلبی نمیشود و احساس تورم ناشی از نگهداری آب در بدن را نیز به همراه ندارد.

املاح و مواد معدنی موجود در نمک دریا از نمک طعام معمولی بیشتر بوده، طعم آن نیز خوش طعمتر از نمک معمولی است.

یکی از عناصر موجود در نمک دریا که به مقدار فراوان در آن وجود دارد منیزیم است. منیزیم یک عنصر اساسی در بدن است و کمبود آن موجب بروز برخی بیماری ها نظیر آسم، بی‌اشتهایی، برخی سردردهای میگرنی، کندی رشد، تغییرات در نوار قلب، مشکلات ماهیچه‌ای عصبی، تشنّج، افسردگی، ضعف عضلانی، رعشه و سرگیجه می‌شود. جالب است بدانید که در نمک دریا 484 میلی گرم در کیلوگرم منیزیم وجود دارد.

از خواص نمک دریا در طب سنتی توصیه به استفاده از آن قبل و بعد از خوردن غذا است. به طورکلی، خوردن مقدار کمی نمک قبل از غذا، باعث می شود میکروب های معده که در حفره دهان افراد تجمع کرده اند به سرعت از بین بروند و خوردن نمک بعد از غذا باعث می شود غذای باقی مانده لای دندانها موجب خرابی دندان ها نشود.

نمک دریا دارای خاصیت ضد عفونی کننده قوی بوده، از این رو برای شستشوی دهان مفید است. همچنین قرقره کردن آن برای از بین بردن عفونتهای گلو موثر است.

گرم کردن نمک دریا و قرار دادن بر روی مفاصل درناک باعث تسکین درد مفاصل میگردد.

فواید تشک نمک برای بدن

برای بهره بردن از فواید نمک دریایی، می توانید تشکی از نمک تهیه کنید. نمک را کمی گرم کنید و درون پارچه های بزرگ بریزید و روی آن دراز بکشید. این کار به رفع دردهای بدن، برطرف شدن اسپاسم عضلانی، سردرد، مشکلات ماهیچه ای و تقویت خون رسانی بدن و رفع مشککلات تنفسی و ریوی  کمک می کند.

11 درمان خانگی با نمک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ