پرپشت شدن سریع مو با این میوه

atoosamirzavandi
پر پشت شدن سریع مو با این میوه پاییزی را در این مقاله بخوانید.

پرپشت شدن موها توسط ماسک های خانگی و میوه جات امری شدنی است. میوه های پاییزی از جمله انار می توانند در درمان ریزش مو موثر واقع شوند. در

ادامه بیشتر با راه های پرپشت شدن موها آشنا خواهید شد.

دکتر مهدی فهیمی متخصص طب سنتی در خصوص راهکارهای تقویت مژه و ابرو از نگاه طب سنتی بیان کرد: اصلی ترین راهکار طب سنتی برای تقویت مژه استفاده از سرمه مغزها می باشد که از بین آنها سرمه مغز بادام در اولویت قرار دارد و بعد از آن سرمه مغز پسته، سرمه مغز فندق می باشد.

وی در زمینه دیدگاه طب سنتی برای تقویت ابروها نیز اظهار کرد: برای تقویت ابروها استفاده از روغن ها که استفاده از ترکیب حجم کمی از روغن سیاه دانه به همراه روغن بادام شیرین به نسبت برابر باعث تقویت ابروها می شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه تغذیه و شرایط کبد در رشد موها علاوه بر مژه و ابرو در سایر نواحی بدن موثر است، گفت: چنانچه کبد دچار گرمی زیاد شود، ریشه موها ابتدا در سر، ابروها و مژه ها آسیب دیده و باعث بیماری آلوپسی آره آتا یا همان کچلی منطقه ای می شود که در مژه ها می تواند باعث ریزش تمام آنها شود.

فهیمی در زمینه راه حل گرمی کبد تصریح کرد: استفاده از میوه های ترش و قرمز به طور مستقیم باعث خنک شدن کبد می شود که به طور غیر مستقیم جلوگیری از آسیب دیدن موها می کند.

وی افزود: آب زرشک و انار از مهمترین مواد غذایی موثر در فصل پاییز می باشند که برای سلامتی Health و تقویت موها، ابروها و مژه ها مفید هستند

راه های پر پشت کردن طبیعی موها

آلوئه ورا

یکی دیگر از مواد طبیعی بسیار مفید برای درمان ریزش مو، گیاه آلوئه وراست. خاصیت مرطوب‌کنندگی این گیاه باعث افزایش ضخامت تارهای مو شده و همچنین PH پوست سر را نیز متعادل می‌نماید.
دستور کار:
برای درمان ریزش موها کافی است ژل داخل یک یا دو برگ گیاه آلوئه ورا را با چاقو خارج کرده و به پوست سر بمالید و بعد از حدود 30 دقیقه سر را با آب ولرم شستشو دهید. برای نتیجه گرفتن از این روش بهتر است به طور منظم و هر هفته یک یا دو مرتبه این کار را تکرار کنید.
روش دوم، ترکیب دو قاشق چایخوری شیر نارگیل به اضافه ژل آلوئه ورای تازه است. روش کار به این صورت است که ابتدا ترکیب بالا را به پوست سر مالیده و حدود نیم ساعت بعد موها را با آب و شامپوی معمولی شستشو می‌دهید. بهتر است از این روش نیز یک یا دو مرتبه در هفته استفاده نمایید. نوشیدن روزانه یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به صورت ناشتا نیز باعث بهبود سلامتی و افزایش رشد موها خواهد شد.

دانه شنبلیله

برای جلوگیری از ریزش و تقویت و رشد بهتر مو‌ها از دانه شنبلیله استفاده کنید.

دستور کار:

۲ یا ۳ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت ۱۰ ساعت در آب خیس کرده و خمیر یک دستی از آن تهیه کنید. همچنین می‌توانید بنا به سلیقه خود ۲ قاشق چایخوری شیر نارگیل نیز به این خمیر اضافه کنید. ساقه مو‌ها و پوست سر را به این ترکیب آغشته نمایید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت زمان، مو‌ها را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده منظم از این ترکیب خشکی پوست سر را درمان کرده و به مرور باعث تقویت و ضخیم‌تر شدن ساقه مو‌ها می‌شود.

روش دوم استفاده از آبی است که دانه‌های شنبلیله در آن خیس خورده‌اند. در صورت شستشوی مو‌ها با این آب، نه تنها از شر شوره سر راحت خواهید شد بلکه به مرور شاهد افزایش رشد مو‌ها نیز خواهد بود.

تخم مرغ

برای افزایش ضخامت و پرپشت شدن مو به روش طبیعی، استفاده منظم از مواد پروتئینی ضروری است که در این زمینه تخم‌ مرغ بهترین گزینه است.
دستور کار:
روش اول: روش کار به این صورت است که ابتدا بسته به بلندی موها، باید ۱ یا ۲ تخم‌مرغ انتخاب کرده و خوب بهم بزنید. بعد از حمام و وقتی مو‌ها هنوز خیس هستند، ساقه‌ها را به خوبی به تخم‌مرغ آغشته کنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس مو‌ها را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. بهتر است از این روش یک یا ۲ بار در هفته استفاده کنید.
روش دوم: روش دوم به این شکل است که یک زرده تخم‌مرغ به اضافه یک قاشق غذاخوری روغن مو (تونیک مو) و دو قاشق غذاخوری آب (اختیاری) را با یکدیگر ترکیب می‌کنید و پوست سر خود را با این ترکیب ماساژ می‌دهید. از این روش نیز می‌توان یک بار در هفته استفاده کرد.
منبع الودکتر
پر پشت شدن موها با ترفندی جالب

      

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ