درمان قطعی خارش سر با راهی ساده

اگر از خارش سر رنج می برید بهتر است با روش هایی که در این مقاله به شما معرفی میکنیم آَنا شوید تا به درمان قطعی خارش سر با راهی ساده بپردازید.

خارش سر معضلی است که گریبانگیر بسیاری می شود. برای درمان قطعی خارش سر نیازی نیست سراغ شامپوهای گران قیمت که در بعضی موارد باعث ریزش موی سر می شوند بروید. با مواد ارزان قیمتی که در اطرافتان هست می توانید این کار را انجام دهید. در ادامه ی این مقاله شما را با درمان قطعی خارش سر با راهی ساده آشنا خواهیم کرد.

درمان قطعی خارش سر با راهی ساده

برخلاف عقیده برخی ها باید سر را به اندازه بشوئید. شستن بیش از حد سر با صابون یا شامپو نه تنها موها را خرد می کند، بلکه چربی های لازم روی پوست را هم از بین می برد که به خارش سر منجر می گردد. 

برای آن دسته از افرادی که مبتلا به اگزمای سبوره هستند توصیه می شود با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.
برای آن دسته از افرادی که دلیل خارش سرشان خشکی پوست است شامپوها حاوی روغن شترمرغ بهترین پیشنهاد هستند.
روغن بادام یا روغن نارگیل و یا روغن زیتون را برای این منظور استفاده نمایید. روغن را کمی گرم کنید و با دسته دسته کردن موهایتان، به آرامی آنرا به پوست سرتان بمالید. کمی پوست سرتان را ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی سرتان بماند.
برس کشیدن موها باعث افزایش گردش خون در پوست سرتان خواهد شد به همین دلیل یک برس نرم انتخاب کنید و با آن موهایتان را شانه بزنید همین اتفاق، مقداری خارش پوست سرتان را کاهش می دهد. زمانی که موهایتان خیس است، برس نکشید، چرا که باعث خواهد شد موهایتان براحتی کنده شود و پوست سرتان هم خارش بگیرد.

چند ماسک موی طبیعی و گیاهی برای درمان قطعی خارش موی سر:

یک مخلوط مساوی سرکه و آب تهیه کنید و آن را به موها و پوست سر بمالید و سپس با شامپوی ملایم بشویید.
جوش شیرین را در آن حل کنید و به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و پس از چند دقیقه با آب بشویید.
ماده ی غلیط میانی یا همان ژل گیاه آلوئه ورا را به کف سر بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه با شامپو بشویید.
برخی از چای ها به خصوص چای بابونه درمان قطعی خارش سر را تسریع می بخشد.

یک پیشنهاد عالی از متخصصان طب سنتی و گیاهی برای درمان خارش سر

برایدرمان قطعی خارش سر می توان از آب شنبلیله برای شستشو استفاده کرد این کار باعث مجعد شدن و حالت دار شدن موقتی موها نیز می شود و برای خوشرنگ شدن پوست صورت از آب دم کرده برگ شنبلیله یا لعاب دانه های آن روی پوست بمالید. 

۵ درمان خانگی برای خارش پوست سر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ