بالاخره خوردن میوه قبل از خواب مفید است یا مضر؟

خوردن میوه همیشه توصیه می شود. اما این که چه زمانی خوردن میوه بهتر است و میتوان بیشترین ویتامین را از آن دریافت کرد مساله ای است که همیشه مورد سوال بوده است. پس این سوال که بالاخره خوردن میوه قبل از خواب مفید است یا مضر؟

نظرات ضد و نقیضی درباره خوردن میوه قبل از خواب وجود دارد. بعضی از متخصصین می گویند خوردن میوه قبل از خواب مفید است و عده ای از متخصصان نیز می گویند که مضر است. اما ما در این قسمت پاسخ نهایی را به شما خواهیم گفت.

بالاخره خوردن میوه قبل از خواب مفید است یا مضر؟

تاثیرات خوردن میوه قبل از خواب شبانه

برخی متخصصان می گویند که خوردن میوه قبل از خواب در شب باعث افزایش وزن می شود و خواب را به هم می زند, در حالی که برخی دیگر یک میان وعده کوچک را قبل از خواب بد نمی دانند. متخصصی می گوید خوردن به غیر از الگوی سه وعده غذایی روزانه می تواند هورمون هایی را ناراحت کند که اشتها و جذب کالری را تنظیم می کنند با این حال اگر واقعاً به یک میان وعده نیاز دارید, میوه انتخاب خوبی است.

میوه مملو از ویتامین , مواد معدنی, مواد فتوشیمی و فیبر است. اگر شبها تمایل به شیرینی دارید, خوردن یک تکه میوه تازه یک جایگزین مغذی خوبی است و می تواند شما را از شکر و چربی های اضافه محافظت کند.

مساله افزایش وزن:

بیشتر میوه ها کم کالری هستند, بنابراین یک تکه میوه قبل از خواب باعث نمی شود که شما وزن اضافه کنید البته نه به اندازه زمانی که یک کاسه بستنی را هر شب قبل از خواب بخورید. هر کالری که بیش از نیازتان است باعث افزایش وزن می شود.

اگر, درست زمانی که شامتان را تمام کنید, میزان کالری مورد نیاز خود را گرفته باشید, چه 1600 کالری باشد و چه 2400 کالری در روز، و سپس یک موز کوچک را قبل از خواب بخورید, این موز 100 کالری به شما اضافه می کند که کمی بیش از میزان نیاز کالری روزانه شما است.

اگر هر شب برای یک هفته این کار را بکنید، 750 کالری جمع می کنید. با این مقدار، هر ماه یک پوند چربی اضافه می کنید.

مشکلات هاضمه:

اگر شما مشکل گوارشی موجود مانند بیماری کرون و یا سندروم روده تحریک پذیر دارید, و یا از خوردن میوه ها درد می کشید, خوردن میوه ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. خوردن آن قبل از خواب می تواند باعث ناراحتی معده و اختلال در خواب شود و شما را برای روز بعدتان خسته می کند.

اگر از برگشت اسید معده رنج می برید, قبل از اینکه بخوابید, میوه نخورید. میوه هایی با اسید بالا مانند پرتقال و آناناس اغلب برای افرادی که برگشت اسید دارند، مشکل ساز هستند و باید از آن ها اجتناب شود.

میوه قبل از خواب ؛ توصیه هایی برای میان وعده سالم در شب:

اگر تصمیم گرفتید قبل از خواب میوه بخورید, اینکار را سالم انجام دهید.

از غذاهای کنسرو شده در شیره قند دوری کنید. اگر میوه خود را با غذاهای دیگر ترکیب می کنید, مراقب انتخاب های خود باشید.
غذاهای پر ادویه ای و تند می توانند باعث اختلال خواب شما شوند.
یک کاسه بلوبری با شیر بدون چربی و یا توت فرنگی با ماست یونانی بدون چربی خیلی بهتر از خوراکی های چرب است.
میزان کالری خود را با یک ردیاب مواد غذایی به مدت هفت روز دنبال کنید تا مطمئن شوید که از میزان کالری روزانه خود تجاوز نمی کنید و اگر دیدید که میوه خوردن قبل از خواب, خواب شما را بر هم می زند, یک میان وعده سالم دیگر مثل کلوچه سبوس دار و کره بادام زمینی را انتخاب کنید.

بهترین زمان خوردن میوه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ