درمان قطعی دیسک کمر بدون دارو

درمان قطعی دیسک کمر بدون دارو و با دمنوش ها و یا حتی ورزش های ساده به راحتی اتفاق می افتد.

برای درمان بسیاری از بیماری ها نیازی نیست که حتما از دارو استفاده کنید. زیرا دارو عوارض خاص خودش را به همراه دارد. دیسک کمر یکی از این بیماری هاست که بسیاری گمان می کنند درمان قطعی دیسک کمر فقط با دارو و جراحی عملی می شود. اما اینجا سوال می شود که آیا درمان قطعی دیسک کمر بدون دارو امکان پذیر است؟ بله کافی است نکاتی تغذیه ای و حرکتی را رعایت کنید که در این جا به شما گفته ایم. 

راه های درمان قطعی دیسک کمر

در درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی، استفاده از یک بسته خرمای بدون هسته بر روی منطقه درد و التهاب به مدت 48 ساعت بیشتر از هرگونه دارو و پماد موجود در بازار تاثیر دارد. همچنین نوشیدن دمنوش زنجبیل به شدت در کاهش دردهای دیسک کمر موثر هستند. بید بخاطر داشتن ماده سالیسیلاتی در کاهش التهاب دیسک کمر از دیرباز تا هم اکنون مورد استفاده می باشد.

درمان قطعی دیسک کمر با داروهای گیاهی

علاوه بر درمان گیاهی دیسک کمر، نود درصد راه های درمانی غیر جراحی درمان های توانبخشی از جمله، اوزون درمانی یا ازن تراپی، لیزر درمانی، طب سوزنی، فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ، تزریق اپیدورال، تریگرپوینت تراپی، کمربندهای طبی، رفلکسولوژی، مانیپولاسیون یا جا اندازی ستون فقرات، رادیوفرکوانسی و در موارد نادر جراحی بسته ستون فقرات می باشد. استفاده متناوب از ماساژ یخ و گرم، استراحت در مرحله حاد بیماری نیز در درمان قطعی دیسک کمر مثمر ثمر می باشد.

استفاده از دارو های ضد التهابی غیر استروییدی تاثیر بسزایی درمان دیسک کمر دارد. داروهای شل کننده عضلانی همانند باکلوفن و تیزانیدین هم در درمان اسپاسم های کمر موثر است. در بیمارانی که دردهای انتشاری دارند استفاده از داروی گاباپنتین و یا پره گابالین و یا برندهای خارجی آن مانند لیریکا، از بهترین داروهای درمان دیسک کمر می باشند.

درمان دیسک کمر با ورزش البته تحت نظر پزشک امکان پذیر است. ورزش را باید در مرحله کاهش درد شروع کرد. بعد از کاهش درد از مهمترین ورزش های ایزومتریک در مبتلایان به دیسک کمر ورزش تیلتینگ است. در این ورزش برای دیسک کمر بیمار دراز می کشد و پاهای خود را جمع می کند و کمر خود را به پایین فشار می دهد و برای ده ثانیه این ورزش را تکرار می کند.

حرکت ورزشی دوم برای درمان دیسک کمر ورزش کشش عضله پریفورمیس است. در این حرکت در شرایطی که دراز کشیده اید، پای خود را روی پای دیگر بیندازید و از لبه خارجی زانو لگن را بکشید که عضله پریفورمیس و محل خروج سیاتیک شما کشیده شود. این تمرین کششی را پانزده ثانیه انجام دهید و پنج بار تکرار کنید. اگر این ورزش کلیدی دیسک کمر را اشتباه انجام دهید بر شدت درد شما می افزاید.

ورزش سوم برای درمان قطعی دیسک کمر از جمله ورزش های سری مک کنزی می باشد. برای این تمرین در شرایطی که روی شکم خوابیده اید و زیر آن بالشت قرار داده اید، سر و گردن را بالا بیاورید و ده ثانیه نگاه دارید. اندکی صبر کنید اگر با این ورزش احساس آرامش در کمر یا پای خود داشتید ده مرتبه دیگر این ورزش را تکرار کنید.

حرکت ورزشی چهارم در درمان دیسک کمر، پای خود را در شکم جمع کنید و هر طرف را ده ثانیه بکشید و ده مرتبه تکرار کنید. در این کشش محل اتصال کمر به لگن باید کاملا کشیده شود.

حرکات ورزشی استاتیک که حتما تحت نظر متخصص باید آموزش دیده شود و حرکات ورزشی دینامیک و حرکتی همانند شنا، پیاده روی در سطوح غیر شیبدار و دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت پشت دار کمری هم دردرمان دیسک کمر تاثیر گذار است. علاوه بر اینها آب درمانی و راه رفتن در آب نیز برای درمان دردهای دیسک کمر مناسب است که دارای قوانین خاصی می باشد که اگر اجرا نشود درد کمر شما را تشدید می کند. 

3روش فوق العاده برای درمان دیسک کمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ