درمان یک روزه سرماخوردگی با شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه درمانی فوری برای سرماخوردگی و معجونی بی نظیر برای پیشگیری از سرماخوردگی است.

پاییز و زمستان با تمام زیباییشان مشکلاتی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا را با خود به همراه دارند. همه ما برای پیشگیری از این مساله سعی می کنیم بدن خود را تقویت کنیم و ویتامین های C و D را برای محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی بیشتر مصرف کنیم. اما هندی ها شیوه ی جالبی برای پیشگیری از سرماخوردگی دارنر، معجون شیر و زردچوبه. در ادامه این مطلب شما را با خواص شیر و زردچوبه برای سرماخوردگی آشنا می کنیم.

معجزه شیر و زردچوبه برای سرماخوردگی

اگر فکر می کنید که زردچوبه بیشتر برای پخت و پز است تا طعم دهندگی، دوباره فکر کنید! زردچوبه حاوی ترکیباتی به نام کورکومینوئیدها، که معمولا با نام کورکومین شناخته می شوند است، که یک ترکیب فعال در زردچوبه است. زردچوبه نه تنها اثر ضد التهابی قدرتمندی دارد، بلکه یک آنتی اکسیدان است.

این چاشنی معجزه آسا همچنین عملکرد مغز را افزایش می دهد، می تواند میزان افسردگی و خطر سرطان را کاهش دهد، به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند، و حتی نشان داده شده است که تأثیرات مثبتی بر بیماری آلزایمر دارد و توصیه شده است که وقتی غذاهای چرب می خورید آن را مصرف کنید، چون کمک می کند تا چربی زودتر حل شود. زردچوبه عملکرد کلی سیستم ایمنی را تقویت می کند، پس مهم نیست زردچوبه را به چه منظوری استفاده می کنید، بهترین قسمت این است که شما می توانید به سادگی این لاته ی زردچوبه ی خوشمزه را در خانه درست کنید.

مواد مورد نیاز

  • 2 فنجان بادام شیرین نشده، شیر سویا و نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری زردچوبه
  • 1 قاشق چای خوری شربت آگاو، عسل، یا نارگیل
  • 1 تکه چوب دارچین یا نصف قاشق چای خوری دارچین پودر شده
  • کمی زنجبیل تازه یا پودر آن

روش تهیه

شیر را در یک روغن دان کوچک روی حرارت متوسط گرم کنید. شربت، دارچین پودر شده یا چوب دارچین و زنجبیل را مخلوط کنید و اجازه دهید سه دقیقه یا تا زمانی که به دمای دلخواهتان برسد، گرم شود. به وسیله ی یک صافی آن را در لیوان مورد علاقه خود بریزید و مصرف نمایید! شما می توانید این نوشیدنی را هر روز یا به میزان لازم بنوشید.

می توانید آن را تغییر داده و کمی روغن نارگیل را هنگام گرم کردن شیر اضافه نمایید، تا یک لاته ی خامه ای تر داشته باشید. اگر تمایل دارید استفاده از کف ساز شیر را امتحان کنید، یا کمی زردچوبه بر روی آن بپاشید تا نمایی تزئینی داشته باشد.

همانقدر که زردچوبه یک چاشنی فوق العاده برای استفاده است، به خاطر داشته باشید که خوابیدن کافی، شستن دست هایتان و خوردن غذای سالم نیز نقش مهمی در سالم باقی ماندن در این زمستان، ایفا می کنند.

دمنوشی شگفت انگیز برای پیشگیری از سرماخوردگی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ