تقویت اسپرم با سه خوراکی ساده

atoosamirzavandi
تقویت اسپرم با سه خوراکی ساده و افزایش قدرت باروری را در این مقاله مطالعه کنید.

تقویت اسپرم برای آقایانی که قصد بارور کردن امری مهم است زیرا هر چه شرایط فراهم باشد اما اسپرم ها ضعیف عمل کنند باروری اتفاق نخواهد افتاد. در این مقاله تقویت اسپرم با سه خوراکی ساده توضیح داده شده است.

تقویت اسپرم با ورزش هوازی (ایروبیک)

انجام تمرینات هوازی (ایروبیک) یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین درمان‌های خانگی برای افزایش تولید اسپرم به شمار می‌رود.
شرکت‌ در تمرینات هوازی می‌تواند به بهبود کلی وضعیت بدن کمک کند.
این تمرینات به کاهش استرس و بهبود متابولیسم (سوخت و ساز) بدن نیز کمک می‌کنند. هر دوی این عوامل مستقیما در افزایش تولید اسپرم تاثیرگذار هستند.
به علاوه، این روش درمانی باعث می‌شود بافت‌های بدن اکسیژن بیش‌تری دریافت کنند.

تقویت اسپرم با حفظ آبرسانی به بدن

نوشیدن آب یکی دیگر از درمان‌های خانگی ضروری برای تقویت نیروی باروری در مردان به شمار می‌رود. آب می‌تواند متابولیسم (سوخت و ساز) را در هر یک از سلول‌های زنده‌ی بدن به طور طبیعی حفظ کند.
یک مرد معمولی باید در هر روز حدود ۴ لیتر مایعات مصرف کند، تا از بروز کم آبی در بدن‌اش پیشگیری کند؛ زیرا کم آبی می‌تواند به کاهش تعداد و تحرک اسپرم منجر شود.
منی مایعی است بر پایه‌ی آب، که باید از بدن خارج شود. آب می‌تواند سلول‌های اسپرم را تغذیه و حفظ کند، و آن‌ها را در فرایند انزال از بدن مرد خارج کند.
یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش حجم اسپرم، حفظ آبرسانی به بدن است؛ زیرا در صورت بروز کم آبی در بدن مرد، کیفیت منی دچار اختلال می‌شود و احتمال بارداری زن نیز کاهش می‌یابد.
برای جبران آب از دست رفته از بدن، می‌توانید نوشیدنی‌ها و مایعات مختلفی بنوشید.
با وجود این، باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، کافئین‌دار، یا حاوی شیرین کننده‌ی مصنوعی خودداری کنید، زیرا هر سه‌ی این نوشیدنی‌ها می‌توانند تعداد اسپرم‌ها را کاهش دهند.
همیشه به یاد داشته باشید، باید در طول روز دست کم ۲ لیتر آب بنوشید.

سیر مصرف کنید

سیر به دلیل داشتن سلنیوم به تقویت اسپرم کمک میکند
سیر یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای افزایش تولید اسپرم‌ها و تقویت اسپرم‌ های تولیدی است. سیر که امروزه به عنوان یک ماده غذایی موثر در روابط جنسی شناخته‌ شده، حاوی سلنیوم است؛ آنتی‌اکسیدانی که برای جنبندگی و تحرک اسپرم‌ها ضروری است و آلیسین، ترکیبی که از اسپرم‌ها محافظت کرده و چرخه‌ی هورمون‌های جنسی در اندام‌های جنسی مردان را تقویت می‌کند.

برای رسیدن به تأثیرات کمکی سیر در زمینه تقویت اسپرم شروع مصرف با 1 تا 2 حبه سیر در روز می‌تواند مناسب باشد.
مصرف گردو تاثیر زیادی در تولید اسپرم دارد

گردو

گردو که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌ها است، تأثیر قابل‌توجهی در افزایش تحرک، جنبندگی و البته زیست‌پذیری و زنده ماندن اسپرم‌ها دارد. گردو حاوی سلنیوم بالا است و از طرفی جریان خون به اندام‌های جنسی را نیز افزایش می‌دهد.
علاوه بر قدرت گردو در کیفیت عملکرد و جنبندگی اسپرم‌ها، گردو با تأثیر بر چربی خون و کاهش سطح کلسترول عملکرد مغزی و قابلیت یادگیری را نیز افزایش می‌دهد. برای رسیدن به این تأثیرات مصرف روزانه 8 عدد گردو در روز می‌تواند مناسب باشد.
* آنزیم موجود در موز باعث تقویت اسپرم مردان میشود

چای سبز

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های بالا در چای سبز دارای پتانسیل بالا بردن باروری هستند زیرا آنها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند که می توانند به سلول های اسپرم صدمه بزنند.بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که در نشریه تغذیه مولکولی و تحقیقات غذایی منتشر شده است، دوز کم ترکیبی به نام اپیگالاکاکتایکین گالات (EGCG) که در چای سبز موجود است می تواند کیفیت اسپرم، از جمله تحرک آن را بهبود بخشد و به عنوان یکی از گیاهان اسپرم ساز شناخته می شود.
منبع الودکتر

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ