با این مدل خوابیدن، پوستتان چروک می شود!

faateme1366
صحبح بخوابید تا پوستتان چروک نشود.

چروک صورت اتفاقی است که همگان از آن دوری می کنند و همیشه به دنبال راه هایی جهت رفع چروک هستند. در این مطلب به شما می گوییم که ممکن است چروک صورت از حالت خوابیدن شما باشد.

مدت خواب و همچنین مدل خوابیدن می‌تواند در ایجاد چروک موثر باشد. در این متن به طور مفصل به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا مدل خوابیدن با چروک شدن پوست ارتباط دارد یا خیر؟

 

تحقیقات نشان می‌دهد  استفاده از بالش سفت و خوابیدن به پهلو به مدت طولانی باعث ایجاد چروک بر روی پوست می‌شود. خوابیدن به پهلو، به خصوص تنها به یک سمت، با گذشت سال‌ها، باعث ایجاد چروک در همان سمت می‌شود. البته که در تمام بدن انسان، از جمله صورت، تقارن کامل وجود ندارد؛ اما طرز خوابیدن نامتعادل باعث می‌شود که عدم تقارن بیشتر دیده شود. در افرادی که عادت دارند به یک پهلو بخوابند، چروک‌هایی به نام چروک خواب ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد این چروک‌ها می‌بایست از سنین پایین مراقب طرز خوابیدن بود .

 

مدل خوابیدن صحیح کدام است؟

هر چه قدر در هنگام خواب فشار کمتری به صورت وارد شود، احتمال ایجاد چروک نیز کمتر است. اما فراموش نکنید که بالش‌های خیلی نرم برای سلامت گردن و ستون فقرات مناسب نیستند. برای ایجاد حالت درست در ستون فقرات، بالشی با نرمی‌متعادل انتخاب کنید.

 

طرز خوابیدن

تا جایی که می‌توانید از خوابیدن به پهلو بپرهیزید. شاید نتوان هنگام خواب این موضوع را کنترل کرد، اما حداقل می‌توان پیش از خواب به پشت دراز کشید. ممکن است به مرور زمان این گونه خوابیدن در طول شب نیز تبدیل به عادت شود.

پوست هم مانند تمام اعضای بدن انسان به آب نیاز دارد. نزدیک به ۹۰ درصد از رطوبت پوست از آبی که می‌نوشید تامین می‌شود. در صورت عدم توجه به این موضوع، هرچه قدر هم که از مرطوب کننده استفاده کنید، شاید ظاهر پوست نرم و مرطوب باشد، اما در واقع، پوست از داخل خشک خواهد بود. به همین دلیل، نه تنها برای زیبایی، بلکه برای سلامتی پوست روزی ۸ تا ۱۰ لیوان ( ۲ تا ۵/۲ لیتر) آب بنوشید. اشتباه بسیاری از افراد این است که چای و نوشیدنی‌های دیگر را نیز در این مقدار محاسبه می‌کنند. اما باید دانست چای و قهوه در واقع باعث دفع آب از بدن می‌شوند.

باید مصرف کافی آب را در زندگی روزمره خود تبدیل به یک عادت کرده و از نرم کننده‌های مناسب پوست نیز برای ایجاد رطوبت لازم استفاده کرد.

منبع: مجله کیوی

رفع پف چشم بعد از خواب با نمک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ