جلوگیری از افزایش فشار خون با این خوردنی خوشمزه

atoosamirzavandi
جلوگیری از افزایش فشار خون با خوراکی های خوشمزه لذت بخش تر از خوردن داروهای شیمایی می باشد. حتما آن را امتحان کنید.

افزایش فشار یکی از مشکلات دوران میانسالی به بعد است که افزایش ناگهانی آن آسیب های جدی و جبران ناپذیری را سبب می شود. به کمک مواد غذایی می توان فشار خون را کنترل کرد و در حد نرمال نگه داشت. در این مقاله با خوردنی های خوشمزه که از افزایش فشار خون جلوگیری می کنند آشنا خواهید شد.

سالاد خوشمزه برای کاهش فشار خون

در ادامه دستور تهیه یک سالاد ساده و ضد فشار خون بالا ارائه شده است.
مواد تشکیل دهنده:
یک عدد خیار
دو حبه سیر خرد شده
یک چهارم یک پیاز کوچک
یک دوم قاشق چایخوری سرکه سیب
یک دوم قاشق چایخوری شیره افرا یا هر شیرین کننده طبیعی دیگر به انتخاب خود
اندکی شوید، در صورت تمایل
روش تهیه:
خیار را نازک برش زده و داخل کاسه بریزید.
سیر خرد شده را اضافه کرده و سپس مقداری پیاز نازک برش خورده را اضافه کنید.
سرکه سیب، شیرین کننده و در صورت تمایل شوید را به سالاد اضافه کرده و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

مواد غذایی تنظیم کننده فشار خون

برخی مواد غذایی وجود دارند که می توانند به تنظیم فشار خون کمک کنند. خیار منبع خوبی برای پتاسیم است که این ماده معدنی می تواند به ایجاد تعادل در سطوح سدیم در سلول های بدن انسان کمک کند. میزان بیش از اندازه سدیم یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است.
همچنین، خیار منبع خوبی برای فیبر است، که این ماده مغذی می تواند کاهش چشمگیر در سطوح فشار خون و کلسترول را موجب شود. فیبر به پیشگیری از دیابت نوع 2 و بهبود روند کاهش وزن نیز کمک می کند.
سیر یکی دیگر از مواد غذایی کلیدی در زمینه سلامت خون و قلب محسوب می شود. برخی گزارش ها نشان داده اند که اثر ضد فشار خون بالای سیر می تواند با داروهای تجویزی برای فشار خون بالا برابری کند.
مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه براون انجام شد، نشان داد مردانی با سطوح کلسترول بالا می توانند تنها با مصرف عصاره سیر فشار خون و کلسترول خود را کاهش دهند.
سیر به تحریک سطوح اکسید نیتریک درون سلولی کمک می کند، که به بدن در کنترل شرایط عروقی و تنظیم فشار خون کمک می کند.

بادام برشته شده با پوست:

سعی کنید به جای خوردن تنقلات مصنوعی، مقداری بادام را میل کنید تا بتوانید روزانه 10 درصد از کلسترول بد خونتان بکاهید. همچنین ویتامین ای موجود در مغز بادام و فلاونویید موجود در پوست آن می‌تواند از پیشرفت بیماری‌ها عروقی جلوگیری کند.

آووکادو:

مصرف آووکادو می‌تواند علاوه بر کاهش سطح ای دی آل و تری گلیسیرید، به افزایش سطح کلسترول خوب خون کمک کند. تمامی این فواید به خاطر وجود میزان زیاد چربی اشباع نشده در این میوه چرب است.

گوجه فرنگی تازه:

طبق تحقیقات، خوردن 7 وعده غذایی حاوی گوجه فرنگی در هفته می‌تواند تا 30 درصد ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. این موضوع ممکن است به خاطر آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن موجود در گوجه و یا وجود منابع زیادی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر باشد. پخت گوجه برای مدت زمان 30 دقیقه و یا بیشتر می‌تواند میزان لیکوپن را افزایش دهد.

غلات صبحانه:

بتاگلوکان، فیبر حل شدنی موجود در جو، کلسترول‌های موجود در صفرا از بین می‌برد و در نتیجه شما شاهد کاهش میزان آل دی آل در خون خواهید بود. یک فنجان غلات صبحانه حاوی جو می‌تواند 2 تا 3 درصد میزان کلسترول بد را کاهش دهد.
منبع الودکتر

سریعترین راه کنترل فشار خون بالا

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ