رفع سفیدی مو با این معجون

سفید شدن موها دلایل متعددی دارد که از جمله علت های آن می توان وراثت، کمبود ویتامین و حتی کم خونی را می توان نام برد، و قطعا برای رفع سفیدی موهایتان به دنبال راهی موثر هستید، پس در این مطلب با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین دلایل سفید شدن زودرس موها، مساله وراثتی است. اما علاوه بر آن عواملی مانند کمبود ویتامینB12، اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی از جمله عواملی است که می‌تواند سفید شدن موها را به همراه داشته باشد. در مواردی که سفیدی مو به دلیل مساله وراثت نباشد می توان با برخی راهکارها از سفیدی موها جلوگیری و آن ها را برطرف کرد. در ادامه این مطلب روش رفع سفیدی مو با ترکیب زنجبیل و شیر را توضیح می دهیم.

از بین بردن موهای خاکستری با زنجبیل

زنجبیل می تواند موهایی که خاکستری شده اند را به رنگ طبیعی شان بازگرداند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که زنجبیل را پوره کرده و با شیر خمیری غلیظ از آن درست کنید و هفته ای یک بار این مخلوط را روی موهایتان قرار دهید.

تقویت موهای آسیب دیده

1 ریشه زنجبیل را کاملا شسته، رنده کنید و آبش را بگیرید و با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نمایید و هفته ای یک بار این مخلوط را روی موهای مرطوب گذاشته و بعد از 40 دقیقه بشویید.

ریشه زنجبیل حاوی ویتامین ها، منیزیم، فسفر و پتاسیم است که فولیکول های مو را تغذیه می کند و باعث افزایش ضخامت سالم موها می شود. علاوه بر این زنجبیل دارای خاصیت ضد میکروبی قوی است که شوره سر را کنترل کرده و باعث افزایش رشد مو می شود.

عسل دارای مواد مغذی و آنزیم هایی است که به مو آبرسانی کرده و باعث درخشش آن ها می شود.

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان های فراوان، ویتامین E و ویتامین A است که خواص مرطوب کننده داشته و از موخوره و شکستن موها پیشگیری می کند.

سلامت

آیا رفع سپیدی مو با سیاه دانه امکان پذیر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ