چه کنیم تا از دیگران مریضی نگیریم؟

faateme1366
فصل سرما شده و سرماخوردگی ها هر روز بیشتر از دیروز.

هرجا سر بر می گردانیم شخصی در حال سرفه کردن است و استرس اینکه الان مریضی اش را به ما می دهد در چهره ما پدیدار می شود. در این مطلب به شما می گوییم که چه کنیم تا از دیگران مریضی واگیر دار نگیریم!

در آخرین ماه سال همه آنقدر سرمان شلوغ است که واقعا وقتی برای مریض شدن نداریم پس اگر شما هم مثل من دوست ندارید اسیر تخت خواب شوید این نکات را رعایت کنید تا سیستم ایمنی بدنتان را افزایش داده و به سلامت به عید برسید.

 

در طول روز دست های خود را بشویید

پرهیز از لمس کردن وسائلی که اطرافمان است مانند دستگیره درها و انواع سطوح اجتناب ناپذیر است. اندرو ساسمن رئیس مرکز MinuteClinic  و یکی از متخصصان ارشد سیویاس کرمارک می گوید: برای مقابله با میکروب ها دست های خود را مرتب به مدت ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون بشویید ( مخصوصا بعد از سرفه و عطسه ). همیشه در حرکت هستید و عجله دارید؟ سدریک مک فادن ستادیار بالینی جراحی در دانشگاه جنوبی مدرسه کارولینای پزشکی گرینویل توصیه می کند: برای مقابله با ویروس ها و میکروب های عامل سرماخوردگی و آنفولانزا از اسپری های ضدعفونی کننده بر پایه الکل استفاده کنید.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

دکتر ادیسون دی ملو مراجعین خود را تشویق می کند و به آنها می گوید: به محض اینکه از خواب بیدار شدید حداقل یک لیوان کامل آب بنوشید ( دوتا بهتر است ). این کار به بدنتان کمک می کند از زباله های سوخت و ساز خلاص شود و سیستم بدنتان را مجدد راه اندازی می کند. همچنین مطمئن شوید که در طول روز هم به اندازه کافی آب می نوشید این کار کمک می کند سموم بدن را خارج کنید و همچنین بتوانید راحت تر با استرس ها مقابله کنید.

 

یک روتین ثابت را نگه دارید

تحقیقات نشان می دهد که روتین منظم می تواند تعادل بدنتان را حفظ کند. سعی کنید در طول هفته یک ساعت مشخص به رخت خواب بروید و یک ساعت مشخص نیز بیدار شوید. سعی کنید زمانی از خواب بیدار شوید که وقت انجام چند حرکت کششی، خوردن صبحانه ای سالم و دوش گرفتن را داشته باشید.

 

یک جفت دستکش برای خود نگه دارید

ماتیلد پارنت، پزشک و نویسنده اهل کالیفرنیا می گوید: برای باز کردن درها، لمس دستگیره ها  و لمس هر سطح دیگری که ممکن است ویروس ها آنجا باشند استفاده کنید. حتی لازم نیست این دستکش را دستتان کنید. دیگر انتخاب ها می تواند شامل یک دستمال یا پارچه باشد.

 

صبحانه ای پروتئینی میل کنید

تحقیقات نشان داده برنامه های غذایی که پروتئین کمی دارند می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را به حداقل برسانند. پروتئین و کربوهیدرات به بدنتان سوختی که برای سپری کردن روز ( شامل عملکرد های معمول روزانه، از بین بردن بیماری ) نیاز دارید می دهند.

 

واکسن آنفولانزا بزنید

دریافت واکسن آنفولانزا یکی از موثرترین روش ها برای محافظت از خود و خانواده تان در برابر آنفولانزا است. دکتر ساسمن می گوید: حتی در میانه زمستان هم برای استفاده از واکسن هنوز دیر نیست. فصل آنفولانزا معمولا تا اوایل بهار نیز ادامه دارد.

 

خوب خود را بپوشانید

رابطه مستقیم بین مقدار پوستی که در معرض هوا قرار می دهید و میزان از دست دادن گرمای بدن وجود دارد. بنابراین به خود لطفی بکنید و خوب خود را بپوشانید. از کت، کلاه، دستکش ،جوراب هایی گرم و شال گردن استفاده کنید.

 

مکمل های ویتامین خود را استفاده کنید

مکمل های حمایت کننده از سیستم ایمنی بدن مانند ویتامین D و پروبیوتیک استفاده کنید. تحقیقات نشان داده مصرف مکمل های ویتامین D و پروبیوتیک در کنار هم می تواند تا حدود زیادی واکنش بدنتان به بیماری ها را بهبود ببخشد، التهاب را کاهش دهد و درنتیجه مدت زمان بیماری را به حداقل برسانند. حس می کنید در حال سرما خوردن هستید؟ از ویتامین C و اکیناسه (یک نوع گیاه دارویی ) استفاده کنید تا علائم بیماری به حداقل برسد و مدت زمان کمتری سرماخوردگی را تجربه کنید.

 

غذاهای سرشار از مواد مغذی و کامل میل کنید

مقدار زیادی از مواد گرم کننده، ضد التهابی مانند زنجبیل و دارچین و غذاهای سرشار از ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند را با هم ترکیب کنید. با همین ترکیب می توانید انواع غذاها و سوپ ها را برای خود درست کنید تا در تمام طول زمستان ایمن بمانید.

 

فعال بمانید

نه منظورمان این نیست که بلند شوید و به قصد شرکت در یک ماراتن یا مسابقات کراس فیت ورزش کنید. اما ورزش با شدت متوسط را باید انجام دهید. سعی کنید هر روز ۲۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط را انجام دهید. این کار کمک می کند به واسطه تعرق سموم را دفع کنید و سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید و سیستم ایمنی را تقویت کنید.

 

از روده خود مراقبت کنید

دوز روزانه مورد نیاز خود از غذاهای تخمیر شده را دریافت کنید، کفیر و غذاهای سرشار از پروبیوتیک. با تثبیت تعادل سالم فلور روده می توانید با عفونت خیلی بهتر مقابله کنید. به خاطر داشته باشید بیش از ۷۵ درصد فرآیند حیاتی سیستم ایمنی تان در روده اتفاق می افتد. بنابراین قوی اش کنید.

 

اگر همکارانتان مریض هستند تشویقشان کنید در خانه بمانند

متاسفانه بسیاری از کارمندان همچنان با وجود داشتن علائم بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا به سرکار می روند. بسیار مهم است با علائم این بیماری ها آشنا باشید تا متوجه ابتلای همکاران خود شوید. از این افراد بخواهید تا بهبودی کامل در خانه بمانند و از پخش شدن ویروس در اداره پیشگیری کنند.

 

بیشتر بخوابید

این را از قبل هم می دانید اما ارزش تکرار را دارد: خواب فوق العاده مهم است! سعی کنید حداقل هر شب ۷ ساعت بخوابید. خواب کافی به بهبود سیستم ایمنی، خلق و خو و تمرکز کمک می کند.

 

تمرکز حواس داشته باشید

اگر حس می کنید زیر فشار هستید یک گام به عقب بردارید. از آنچه بدنتان اجازه می دهد بیشتر به خود فشار نیاورید. هوشیار باشید که از نظر ذهنی و روانی در چه وضعیتی قرار دارید. آیا استرس اضافی روی خود وارد می آورید؟

منبع: بدونیم

برای درمان سرفه این میوه را بخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ