4غذای بسیار خطرناک که باعث مرگ می شوند!

faateme1366
صرف نظر از طعم لذیذ برخی غذاها، ممکن است کشنده باشند!

در این مطلب برای شما از غذاهایی که شاید شما به طور روزانه مصرف می کنید و از خطرات آن ناآگاهید صحبت خواهیم کرد. حتی ممکن است شما جزو جهانگردانی باشید که علاقه مندند غذاهای جدید را امتحان کنند، پس بسیار مراقب باشید.

 

کنسرو ماهی تن از غذاهای خطرناک دنیا:

آلودگی آب به وسیله فاضلاب‌های صنعتی باعث شده است بیماری‌های ناشی از متیل جیوه (از جمله بیماری نارسایی‌ رشد در کودکان) افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که فیله و کنسرو ماهی‌هایی مانند ماهی تن در فهرست غذایی بزرگسالان باید با رعایت احتیاط گنجانده شود و در منوی غذای کودکان به هیچ وجه نباید جای گیرد. علاوه بر این عوامل بیماری زایی مانند اسکومبروتروکسین که ناشی از شرایط نگهداری بد ماهی پس از صید است، می‌تواند مشکلات متعددی را برای مصرف کنندگان ایجاد کند. مسمومیت با مصرف این ماهی‌ها که بخش‌هایی از بافت آن‌ها فاسد شده به دلیل تولید حجم بالایی از هیستامین که در بدن ماهی ایجاد شده است، اغلب با حساسیت غذایی به آن اشتباه گرفته می‌شود. علایم این مسمومیت که دومین مسمومیت بزرگ غذایی ناشی از مصرف آبزیان در سطح جهان است، می‌تواند شامل سردرد، اسهال و حتی در مواردی از دست دادن بینایی باشد.این دلالیل این ماده را جزو غذاهای خطرناک ما می گذارد.

 

صدف خوراکی از غذاهای خطرناک دنیا:

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که سلامت غذا برایتان اهمیت بسیاری دارد، بهتر است برای همیشه دور صدف خوراکی خام را خط بکشید. سازمان غذا داروی آمریکا (FDA) این ماده غذایی را به دلیل مسمومیت‌های بسیاری که تاکنون ایجاد کرده و همچنین تعداد قربانیان مصرف آن، جزو غذاهای خطرناک روی زمین اعلام کرده است. در میان میکروارگانیسم‌هایی که می‌توانند با مصرف صدف خام فرد را دچار مشکلات حاد در دستگاه گوارش کنند، نورو ویروس و ویبریو اهمیت بیشتری دارد. نورو ویروس می‌تواند عامل التهاب ویروسی معده و روده در فرد باشد و ویبریو که نمونه‌هایی از آن عامل وباست، فرد را دچار تب، شوک عفونی، ضایعات پوستی و در بعضی موارد حتی مبتلا به عفونت خونی مرگبار خواهد کرد.

 

خوراک هشت پا از غذاهای خطرناک دنیا:

بازوی بچه هشت پا‌ها چیزی نیست که در فهرست غذایی کشورهای متعدد بتوانید آن را پیدا کنید، بویژه اگر قرار باشد زنده زنده سرو شود! این غذا که به صورت خام و همراه با روغن کنجد و دانه‌های آن در رستوران‌های کره عرضه می‌شود و مشتریان بسیاری دارد، می‌تواند تهدیدی جدی برای کسانی باشد که به خوردن بازوهای زنده‌ای که هنوز تقلا می‌کنند علاقه مندند. بادکش‌های روی این بازو‌ها که هنوز مشغول مکش هستند، می‌تواند به بخش‌های داخلی گلوی فرد بچسبد و او را خفه کند. شاید بهترین راه برای اجتناب از خفه شدن به وسیله این غذا ۱۰۰ بار جویدن آن پیش از قورت دادن و البته با دهان پر حرف نزدن باشد! خوراک هشت پا جزو فهرست غذاهای خطرناک است.

 

قارچ‌ها از غذاهای خطرناک دنیا:

جست‌و‌جوی قارچ‌های خوراکی و چشیدن طعم خوب آن‌ها در توسکانی که می‌تواند تعطیلات خوبی را برای گردشگران رقم بزند، گاهی بسیار خطرناک است و می‌تواند به تشنج، توهم و حتی مرگ منتهی شود. این قارچ‌ها که گونه‌های بسیار نزدیک قارچ‌های خوراکی هستند و اغلب اسامی هشداردهنده‌ای مانند «کلاه مرگ» دارند، دارای ترکیبات توهم زا یا ترکیبات سمی هستند که می‌توانند با ممانعت از عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مانند GABA یک تعطیلات خوب را (اگر فرد شانس زنده ماندن داشته باشد) به یکی از بد‌ترین خاطرات زندگی او تبدیل کنند. ساده‌ترین راه اجتناب از چنین اتفاقاتی این است که دقیقا بدانید دارید دنبال کدام قارچ می‌گردید تا یکی از غذاهای خطرناک جهان را مصرف نکنید!

منبع: آسان طب

شیر را با شیرینی نخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ