درمان خشکی و ترک پوست با این میوه سحرآمیز

atoosamirzavandi
درمان خشکی و ترک پوست با این میوه سحرآمیز را با مطالعه پیش رو تجربه کنید.

درمان خشکی و ترک پوست علاوه بر مراقبت از پوست و به کمک مواد غذایی امکان پذیر است. میوه و سبزیجات در شادابی پوست بسیار موثرند یکی از این میوه ها سیب می باشد. در این مقاله با خواص فوق العاده سیب آشنا خواهید شد.

سیب یکی از بهترین میوه‌هایی است که برای شاداب نگه داشتن بدن و بالابردن توان بدن برای مقابله با حملات ویروس‌ها و میکروب‌ها موثر بوده لذا مصرف آن برای همه سنین توصیه می‌شود، همچنین استفاده از سیب ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست و رنگ پریدگی را برطرف می‌کند.

همچنین وجود املاحی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم در سیب درد مفاصل را برطرف کرده و استخوان‌های بدن را محکم می‌کند؛ از طرفی از دیگر فواید این ماده مهم و اساسی این است که باکتری‌های موجود بین لثه و دندان را از بین می‌برد و به گفته پزشکان می‌تواند نقش مسواک را نیز ایفا کند؛ همچنین جویدن سیب موجب تقویت عضلات فک می‌شود.

از دیگر فواید سیب می‌توان به درمان سرماخوردگی و کشتن میکروب‌های موجود در بدن اشاره کرد؛ از طرفی به دلیل وجود فیبر بالا در سیب، این ماده در هضم غذا نیز بسیار موثر است و از نفخ شکم جلوگیری می‌‌کند؛ همچنین جلوگیری از چاقی، درمان زخم دهان، خارج کردن حرارت اضافی از بدن، رفع گرفتگی صدا و درمان التهاب کلیه از دیگر فواید مصرف سیب است.

قابل ذکر است؛ موارد ذکر شده تنها بخشی از فواید این میوه اساسی و موثر در بدن است لذا چه در طب نوین و چه در طب سنتی مصرف آن برای همه افراد توصیه شده چرا که مصرف سیب بدن را از هجوم میکروب‌ها بیمه می‌کند.

دیگر خواص سیب

کمک به درمان روماتیسم

سیب به روند درمان بیمارانی که از روماتیسم رنج می‌برند، کمک شایانی می‌کند. بر اساس تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته ترکیبات فلاوونوئیدی موجود در سیب مانند کائمفرول، کوئرستین و میریستین باعث کاهش بیماری‌های روماتوئیدی و بیماری‌های التهابی مانند آرتروز و نقرس می‌شود.

جلوگیری از اختلالات چشم

مصرف سیب موجب افزایش قدرت چشم شده و بینایی را بهبود می‌بخشد. سیب در درمان شب‌کوری مؤثر است. بسیاری از این فواید سیب ناشی از وجود ترکیبات فلاوونوئید‌ی و فیتونوترینت‌های آنتی‌اکسیدانی است که باعث خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد بر چشم می‌شود. سیب به پیشگیری از آب‌مروارید، تباهی لکه زرد و آب سیاه کمک می‌کند

رفع مشکلات تنفسی

دستگاه تنفسی نسبت به التهابات بسیار حساس است و بسیاری از مشکلات تنفسی به‌طور مستقیم از التهاب غشای سلول‌های موجود در دستگاه تنفسی ناشی می‌شوند. شاید آسم جدی‌ترین مشکل تنفسی است که در موارد شدید می‌تواند منجر به مرگ فرد شود. سیب رفتار ضدالتهابی چشمگیری از خود نشان می‌دهد و از داروهای طبیعی درمان آسم به شمار می‌رود. با این اوصاف هنوز هم نحوه‌ی عملکرد سیب در درمان این بیماری ناشناخته است.

آرام بخش

دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. هم‌چنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت میشود.

خاصیت سیب و قند خون

سیب خبر خوبی برای افراد مبتلا به قندخون بالا (دیابت)، قند خون پایین (هیپوگلیسیمیک) و دیگرانی است که به شدت نسبت به افزایش یا کاهش میزان قند خون خود حساس هستند. مقدار بالای فیبر غذایی موجود در یک عدد سیب باعث می شود که قند خون یا همان گلوکز خون ثابت بماند و به هر جال وجود ثبات در میزان قند خون بر اشتهای شما نیز لگام می زند.
منبع الودکتر
درمان خشکی پوست با روغن جوانه گندم

   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ