یخی که لکه های صورت را سه روزه از بین می برد

atoosamirzavandi
با تهیه ی یخ های خوشمزه لکه های صورت تان را سه روزه از بین ببرید. طریقه ی استفاده از یخ برای از بین بردن لک صورت را در این مقاله بخوانید.

تهیه یخ از میوه ها، چای و دیگر خوردنی ها و ماساژ دادن صورت و گردن با آن ها به رفع لکه های صورت و شادابی پوست بسیار کمک می کند. در ادامه مقاله بایخی که لکه های صورت را سه روزه از بین می برد آشنا خواهید شد.

مواد اولیه برای تهیه یخ ضد لک صورت:

1/2 لیمو
1 سیب زمینی
1/2 کاسه انار

کیسه یخ

ابتدا سیب زمینی را پوست کنید و رنده کنید و سپس آن را با انار و یک قاشق آب داخل مخلوط کن ترکیب کنید و 1/2 لیمو را به آن بیفزاید و دوباره ترکیب کنید.
این مواد را داخل کیسه ی یخ بریزید . 6-5 ساعت داخل فریز قرار دهید.
نحوه استفاده از یخ صورت برای از بین بردن لک و مک:
دقایقی کیسه یخ را روی موضع بمالید چند بار این کار را تکرار کنید و بعد با آب سرد بشوید برای بدست آمدن بهترین نتیجه 2-1 تکه یخ را هر روز استفاده کنید.

یخ گلاب

کافیه گلاب را در قالب یخ بریزید و بگذارید یخ بزند. سعی کنید از آب گل رز خانگی استفاده کنید که دستور تهیه اش رو در مقاله های قبلی گذاشته ام.
* ماسک یخ گلاب برای انواع پوست مناسب است، رزواتر جمع کننده منافذه ، پوستتون رو نرم و صاف کرده و در درمان جوش و جای جوش نیز بسیار موثر است. اگر پوست خسته ای دارید باعث طراوت و شادابی پوست می شه و پوست درخشانی خواهید داشت. میزان استفاده 2-3 بار در روز
نکته زیبایی 1: آب خیار یا نعنا، بابونه و یا چای جعفری نیز همین عملکرد را دارند و می توانید از آنها نیز استفاده کنید.
نکته زیبایی2: قبل از آرایش کردن استفاده از یخ گلابی! باعث می شه تا آرایش برای مدت طولانی تری روی پوستتون بمونه و کرم پودر بصورت یکسان روی پوستتون پخش بشه.

یخ چای سبز

یک چای کیسه ای چای سبز در در مقداری آب جوش گذاشته و بگذارید تا خنک شود. کیسه چای رو دور بریزید و چای خنک شده رو داخل قالب یخ بریزید و در فریزر قرار بدید تا یخ بزند. میزان استفاده 2-3 بار در روز.
* ماسک یخی چای سبز، یکی از شگفت انگیزترین و موثر ترین درمان برای جوش، جای جوش، رفع چین و چروک پوست، کاهش لک ها و تیرگی های صورت و افزایش درخشندگی پوست است. ( کسانی که پوستشون چرب و جوشی است این یخ، می تونه از بین سایر یخ ها براشون بهترین باشه زیرا حاوی آنتی اکسیدان هاییست که از پوست در برابر رادیکال های آزاد ایجاد کننده جوش محافظت می کنند و سبب درمان و التیام جوش می شود).
نکته زیبایی: می تونید محتویات دو کپسول ویتامین E را به چای اضافه کنید و سپس در قالب یخ بریزید. ( ویتامین E برای رفع چین و چروک های پوستی و لک های پوستی بسیار موثر استو از خشکی پوست نیز جلوگیری می کند.)

 یخ شیری:

شیر رو در قالب بریزید و بگذارید یخ بزند. روی پوستتون به صورت دورانی 3-4 دقیقه ماساژ بدید. سپس پوستتون رو با آب سرد بشورید و با حوله با ملایمت زیاد خشک کنید.
* ماسک یخی شیر یک درمان عالی برای پوست های خشک و یا خیلی خشک است. شیر یک روشن کننده طبیعی پوست است که پوست را روشن، شفاف و درخشان می کند. این ماسک یخی پوستتون رو کاملا نرم کرده و مرطوب کننه قوی برای پوست است.
نکته زیبایی: برای دستیابی به بهترین نتیجه، ماساژ صورتتون با یخ شیری رو شب قبل از اینکه بخوابید، انجام بدید، این عمل موجب جلوگیری از نقاط تیره صورت و خطوط و چروک های ریز پوستی می شود و پوسستون در طول شب تغذیه و رطوبت رسانی نیز می شود.

یخ شکلاتی

به پوستتون درمان خوشمزه و خوشبوی غنی از شکلات بدین!
1 قاشق غذاخوری پودر شکلات تلخ رو با 4/1 فنجان آب کاملا مخلوط کنید و در قالب یختون بریزید و در فریزر بذارید تا تبدیل به قالی یخی بشه. حالا یخ رو در یک پارچه بسیار لطیف و نازک گذاشته و پوست صورت و گردنتون رو به صورت دورانی ماساژ بدید. میزان استفاده: 2-3 بار در روز
* شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان های است که با چین و چروک مبارزه می کنند، باعث رطوبت پوست شده، لکه های پوستی رو کاهش می دهد و پوستتون صاف و نرم می شود.
نکته زیبایی: اگر پوستتون خشکه می تونید به جای آب از شیر استفاده کنید که به روشنی و رطوبت رساتی پوستتون کمک بیشتری خواهد کرد.

یخ زرد چوبه ای

1 قاشق پودر زردچوبه مرغوب خالص رو با 4/1 فنجان آب کاملا مخلوط کنید، داخل قالب یخی بریزید و در فریز بگذارید تا یخ بزند.
پس از ماساژ پوست صورت و گردن با آب نرمال بشورید. میزان استفاده 2-3 بار در روز
* یخ زردچوبه ای برای درمان آکنه، جوش، اگزما، قرمزی پوست و جوانسازی پوست بسیار موثر است.
منبع الودکتر
یخ درمانی معجزه ای برای زیبایی پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ