عادت های اشتباه روزانه که باعث کمر درد می شوند

atoosamirzavandi
با ترک عادت های اشتباه روزانه که باعث کمر درد می شوند، ستون فقرات خود را از درد های جدی دور نگه دارید.

عادت های اشتباه روزانه گاهی آنقدر تکرار شده اند که به ان ها عادت کرده و متوجه اشتباه بودن آن ها نمی شویم و همین امر باعث ایجاد کمر درد می شود. در این مقاله عادت های اشتباه روزانه که باعث کمر درد می شوند را معرفی خواهیم کرد.

حالت بد بدن

دکتر تائه ام شین (Tae M. Shin)، جراح ارتوپدی در مرکز ارتوپدی لس‌آنجلس (Los Angeles Orthopedic Center) می‌گوید: «حالت بد بدن می‌تواند فشار وارده بر عضلات را افزایش داده و به ستون فقرات هم فشار بیاورد». او اضافه می‌کند فشار حالت بد بدن به‌مرور زمان می‌تواند ویژگی‌های تشریحی ستون فقرات را تغییر بدهد. برای پیشگیری از کمردرد، سعی کنید طوری بایستید که زانوها کمی خم شده باشند و یک پا را هم جلوتر از پای دیگر قرار بدهید تا فشار را از پشت شما بردارد. دکتر شین توصیه می‌کند طوری بنشینید که مفاصل ران کمی بالاتر از زانوها قرار بگیرند.

بلند کردن اجسام سنگین

کمردرد اغلب وقتی رخ می‌دهد که سعی می‌کنیم اشیای سنگین را بلند کنیم و این کار را نادرست هم انجام می‌دهیم. وقتی می‌خواهید جسم سنگینی را بلند کنید، زانوهایتان را خم کنید، از قدرت پاهایتان استفاده کنید، و وزنه را نزدیک به بدن نگه دارید؛ سرتان را پایین و پشت‌تان را هم صاف نگه دارید.

اضافه وزن

اگر می‌خواهید از کمردرد پیشگیری کنید، وزن خود را کنترل کنید. به‌گفتهٔ NINDS اگر اضافه وزن دارید، دچار چاقی هستید، یا در بازهٔ زمانی کوتاهی وزن زیادی اضافه کرده‌اید، احتمال بیشتری دارد که دچار کمردرد بشوید. شین می‌گوید: «اضافه وزن، به‌ویژه در بخش میانی بدن، مرکز ثقل را رو به جلو می‌برد و فشار اضافی به عضلات پشت وارد می‌کند». جامعهٔ ستون فقرات آمریکای شمالی (North American Spine Society) توصیه می‌کند در حدفاصل ۵ کیلوگرمی از وزن ایده‌آل بمانید تا دچار کمردرد نشوید. ورزش و رژیم سالم می‌توانند در رسیدن به این هدف کمک کنند.

بی تحرکی

اگر کمردرد دارید و بی‌تحرکی را به‌عنوان ابزاری برای کنترل درد انتخاب کرده‌اید، ممکن است تأثیری منفی داشته باشد. شین می‌گوید فعالیت، جریان خون را در ناحیه آسیب‌دیده افزایش می‌دهد، التهاب را کم می‌کند و انقباض عضلانی را کاهش می‌دهد. تحقیقات NINDS نشان می‌دهند افرادی که فعالیت روزمره‌شان را هنگام کمردرد هم ادامه می‌دهند، نسبت به کسانی که یک هفته را در رختخواب به سر می‌برند، انعطاف پذیری بهتری دارند. استراحت طولانی در رختخواب ممکن است درد را افزایش هم بدهد و چه‌بسا منجر به عوارضی همچون افسردگی، لخته‌شدن خون در پا و کاهش حجم عضلات شود.

تشک نرم

یک تشک خوب تشکی است که نه تنها برای خواب مناسب باشد بلکه باید سلامتی فرد را نیز در نظر بگیرد، مثل کمردرد. خوابیدن روی تشک نرم منجر به فشار روی کمر می شود و درنهایت می تواند باعث شروع کمردرد شود.

کمر درد به علت پشت میز نشستن های طولانی هست

آیا می دانید در حالت نشسته نسبت به حالت ایستاده، حدود 40 درصد فشار بیشتری به ستون فقرات تان وارد می شود. حفظ درست نشستن که احتمالا تنها چیزی است که به آن نمی اندیشید می تواند شما را از شر کمردرد رها کند. اگر به فکر تصحیح نوع نشستن تان نباشید، عضلات کمرتان کم کم تضعیف می شود و دردهای طولانی تری به سراغتان می آید.

پشت میز کارتان بر روی صندلی با زاویه ی 135 درجه بنشینید تا ستون فقرات فشار کمتری را تحمل کند. هر از چند از گاهی نیز از روی صندلی تان بلند شوید، چند قدم راه بروید و یا آب بنوشید. پشتی صندلی کارتان باید متناسب با ستون فقراتتان قرار بگیرد. مراقب باشید زمانی که در حال کار با کامپیوتر و یا صحبت کردن طولانی با تلفن هستید، کمرتان در شرایط ناجوری قرار نگیرد.
منبع الودکتر
درمان کمر درد بعد از بلند کردن جسم سنگین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ