معجزه عصاره لیمو و سیر با 7خاصیت!

faateme1366
خیلی از ترکیب ها خواص شگفت انگیزی دارند.

در این مطلب برای شما از یک ترکیبی که معمولا برای لاغری استفاده می شود صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که 7خاصیت آن را دست کم نگیرید.

پژوهشگران تأکید دارند که عصاره لیمو و سیر، فواید اثبات شده ای دارد از جمله:

1- درمان تمام التهابها، درمان گرفتگی رگهای قلب و جلوگیری از تصلب شرایین و افزایش فشار خون.

2-  کاهش کلسترول و چربی، کمک به سوزاندن چربی های مضر، کاهش وزن (به دلیل تسریع میزان سوخت ‌وساز پایه و سوزاندن چربی، اشتها را افزایش می دهد، لذا باید در مدت مصرف این عصاره، مراقب رژیم غذایی تان باشید)، کاهش میانگین قند خون و بازسازی سلول های پانکراس.

3-  سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا را می شکند، ادرارآور است و نفخ و ورم بدن را به کلی از بین می برد.

4-  میکروب “هلیکوباکتر پیلوری” را از بین برده و زخم معده و زخم اثناعشر را درمان می کند.

5-  از بروز هر نوع التهاب روماتیسمی جلوگیری کرده و دردهای ناشی از روماتیسم را کاهش می دهد و از “کلسیفیکاسیون” (جمع شدن کلسیم در یکی از بافت‌های بدن) استخوان جلوگیری می کند؛ همچنین سطح مفاصل را بازسازی کرده و از بروز درد در این ناحیه جلوگیری می کند.

6-  باعث ترمیم و بازسازی سلول های مغزی و دستگاه عصبی شده و فعالیت سیستم عصبی را منظم می کند و فواید بسیاری در درمان فلج و سرگیجه دارد.

7-  تأثیر بسزایی در تقویت دستگاه ایمنی بدن دارد و هر نوع حساسیت به خصوص حساسیت های پوستی ناشی از “کهیر” را از بین می برد.

برای استفاده از این خواص و فواید می توان عصاره لیمو و سیر را به این ترتیب تهیه کرد:

40 عدد سیر پوست کنده و له شده را در دو لیتر آبلیمو ریخته و در ظرفی تیره قرار دهید و یک لایه ورقه تیره رنگ را دور ظرف بپیچید طوری که از رسیدن نور به داخل ظرف جلوگیری کند؛ سپس در ظرف را محکم ببندید و آن را به مدت 25 روز در درجه حرارت معتدل قرار دهید و هر روز ظرف را تکان دهید تا سیر و آبلیمو به طور کامل با هم مخلوط شوند.

پس از گذشت 25 روز، هربار نیم تا یک ساعت قبل از غذا، نصف یا یک فنجان از این عصاره را با معده خالی سربکشید.

همیشه باید در ظرف را ببندید و از افزودن آب یا شکر به آن پرهیز کنید، البته پس از ریختن عصاره در فنجان می توان اندکی آب به آن اضافه کرد.

نیم یا یک ساعت پس از صرف غذا هم مقداری از این عصاره بنوشید؛ در صورت امکان می توانید این عصاره را هر روز صبح به همان ترتیبی که گفته شد میل کنید.

منبع: العالم

مژه هایی پرپشت با پوست لیمو ترش!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ