پوست خود را در یک هفته شفاف کنید

اگر میخواهید پوستی شقاق و مانند آینه داشته باشید فقط یک هفته زمان لازم دارید!ادامه مطلب را بخوانید.

پوست شفاف

همه دوست دارند زیبا باشند و این زیبایی اگر طبیعی و بدون هزینه های هنگفت باشد، خواهان بیشتری هم خواهد داشت .پوست به عنوان مهم ترین عامل زیبایی اگر شفاف و سالم باشد بسیار قابل توجه خواهد بود به همین علت در ادامه این مطلب از الودکتر به شما در مورد اینکه چگونه فقط در یک هفته پوستی شفاف داشته باشید می گوییم!ادامه مطلب را لطفا بخوانید

پوست زیبا

با نزدیک شدن به فصل زمستان باید مراقبت های پوستی تان را بیشتر کرده و از خشکی و از دست رفتن شفافیت پوست در این فصل جلوگیری کنید. در این مقاله در سه بخش مجزا به شما آموزش می دهیم که چگونه در عرض تنها یک هفته پوست خود را شفاف و زیبا کنید.

اصل پ.ت.م را یاد بگیرید.

یکی از مهمترین اقدامات مراقبتی برای داشتن پوست شفاف و شاداب، یادگیری اصل پ ت م  است. این اصل شامل پ: پاکسازی، ت: تونر، م: مرطوب کننده می شود. برای رسیدن به پوست شفاف باید هر روز اینکار را یک مرتبه انجام دهید.بهترین زمان انجام این عملیات پاکسازی، تونر و مرطوب کننده نیز ساعات ابتدایی صبح است تا انرژی تان برای شروع روز بیشتر شود. می توانید شبها قبل از خواب نیز یکبار اینکار را تکرار کنید. در ادامه تمامی این مراحل را برایتان توضیح خواهیم داد.

    اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست خشک و حساسی دارند، بهتر است فقط روزی یکبار اینکار را انجام دهید. زیرا تمیز کردن بیش از حد پوست، آن را خشک تر و حساس تر از قبل خواهد کرد. یعنی یکبار در روز ابتدا پوست را پاکسازی کرده، تونر بزنید (تا پوستتان متعادل شود) و سپس با کرم مرطوب کننده یا لوسیون مرطوب کنید.
    فراموش نکنید که لایه بردار نیز مهم است. برای پوستهای معمولی و چرب بهتر است دو یا سه بار از لایه بردار استفاده کنید.

مرحله پاکسازی صورت.
از داروخانه پاک کننده مناسب و روزانه تهیه کنید. بهتر است به جای صابون از شوینده های مایع صورت استفاده کرده و سپس با آب گرم آبکشی کنید. با اینکار تمام چربی ها، آلودگی ها و سلول های مرده موجود روی پوستتان پاک خواهد شد.سپس به آرامی با استفاده از حوله صورتتان را خشک کنید.

    مطمئن شوید که پاک کننده خریداری شده با نوع پوست شما همخوانی دارد. مثلاً اگر پوست صورتتان چرب است، حتماً باید پاک کننده متناسب برای پوست های چرب را خریداری کنید والا پوستتان تمیز نخواهد شد.
    اگر پوست خیلی خشکی دارید، بهتر است از پاک کننده های کرمی استفاده کنید. اینکار به حفاظت بیشتر از پوست شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد.
    همیشه قبل از رفتن به رختخواب با استفاده از این محلول پاکسازی کننده، پوست خود را تمیز کنید. خصوصاً اگر در طول روز از کرم های آرایشی استفاده کرده اید، باید برای باز کردن منافذ پوستتان اینکار را انجام داده و قبل از خواب آرایش را از روی صورتتان پاک کنید.

مرحله استفاده از تونر.
یک تکه پنبه تمیز برداشته و روی آن تونر بریزید. استفاده از تونر معمولاً برای متعادل سازی پوست صورت کاربرد داشته و بیشتر برای پوست های چرب استفاده می شود. هر روز سعی کنید حداقل روی نواحی تی صورتتان را با تونر تمیز کنید. برای خرید تونر باید به نوع پوست خود دقت کنید. اگر پوست تان خشک یا حساس است. حتماً قبل از استفاده از تونر روی بخش وسیعی از پوست، تونر را روی قسمتی از پوست خود بمالید.

استفاده از مرطوب کننده
بعد از اینکه کاملاً پوست صورتتان را تمیز نموده و همه آلودگی ها را پاک کردید. به سراغ مرحله بعدی یعنی رطوبت رسانی می رویم. مرطوب کننده را باید براساس نوع پوست خود خریداری کنید. تصور نکنید که اگر پوست چربی دارید، دیگر نیازی به رطوبت رسانی نیست.

نکته: بهتر است مرطوب کننده دارای SPF بالا خریداری کنید تا شما را دربرابر صدمات روزانه مقاوم کند.

از کرم دور چشم استفاده کنید.
همیشه یادتان باشد که پوست دور چشم، حساس ترین و نازک ترین قسمت پوست صورت شما است. در نتیجه باید حواستان به رطوبت رسانی این ناحیه باشد.به اندازه سر نخود از کرم دور چشم برای مرطوب کردن اطراف چشمتان استفاده کنید. همین کار به ظاهر ساده به جلوگیری از سیاه شدن ، چروک و پف های دور چشم کمک خواهد کرد.

 مراقب عادت های روزانه خود باشید
استرس های زندگی را کم کنید
 آیا احساس می کنید از دل مشغولی ها و کارهای روزمره خسته شده اید؟ استرس، اصلی ترین دشمن زیبایی و طراوت پوست شماست. همین استرس ساده باعث ایجاد آکنه و خراب شدن پوستتان خواهد شد. بهتر است استرس خود را کنترل کرده و سعی کنید ذهنتان را آزاد نگه دارید.

    زمانی که استرس دارید، سطح هورمون کورتیزول در خون شما بالا رفته، ترشح چربی پوست بیشتر شده و نهایتاً جوش خواهید زد.
    خواب کافی یکی از نکات کلیدی برای کاهش استرس های روزمره است. طبق مطالعات انجام شده، یک ساعت کمبود خواب باعث می شود تا ۱۴% استرس تان نسبت به مواقع دیگر بیشتر شود. حالا تصور کنید که ۴ ساعت دیرتر بخوابید! این یعنی استرستان ۵۰% بیشتر خواهد شد. در ۲۰ هفته سه سال جوان تر شوید!

از غذاهای ناسالم بپرهیزید

رژیم غذایی روزانه نیز در سلامتی و شادابی پوست صورت تأثیر زیادی دارد. سعی کنید تا جایی که ممکن است از خوردن غذاهای فست فودی، سرخ کردنی و چرب بپرهیزید. پوست شما با کبد شما ارتباط مستقیم داشته و بلافاصله بعد از خوردن غذاهای ناسالم، آن روی خودش را نشان تان خواهد داد.رژیم غذایی سرشار از شکر، مواد غذایی دارای شاخص گلایسمی بالا می تواند صورتتان را نابود کند. پیشنهاد می کنیم با احتیاط بیشتری شکر مصرف کنید و حتماً قبل از مصرف، برچسب درج شده روی غذاها را به دقت مطالعه کنید.

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و دیگر مواد مغذی را میل کنید.درست است که بسیاری از غذاها برای پوستتان خوب نیست. اما غذاهای سالمی هم هست که شفافیت پوستتان را بیشتر خواهد کرد.

    سلنیوم  ماده معدنی مؤثری است که از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد، خشکی و چین و چروک محافظت می کند. می توانید با مصرف میگو، گوشت گوساله، ماهی تن، سالمون، پاستا و گوشت گاو پخته شده نیاز خود به سلنیوم را تأمین کنید.
    آنتی اکسیدان ها  این ماده معدنی که به مقدار بسیار زیاد داخل میوه ها یافت می شود، از ورود رادیکال های آزاد به داخل بدنتان جلوگیری خواهد کرد. می توانید با مصرف گوجه، اسفناج، انواع توت و سیب زمینی شیرین، آنتی اکسیدان های مورد نیازتان در طول روز را تأمین کنید.
    CoQ10  به صورت اختصاصی به این نوع از آنتی اکسیدان اشاره می کنیم، زیرا این ماده از پیر شدن پوست شما تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. می توانید با میل کردن سالمون، ماهی تن، بوقلمون، جگر و غلات کامل این آنتی اکسیدان ضروری را دریافت کنید.
    ویتامین A مصرف ویتامین A از شما در برابر تابش نور خورشید محافظت نموده و می توانید با مصرف فلفل دلمه ای قرمز، پاپایا، کیوی و کلم بروکلی نیازتان را تأمین کنید.
    ویتامین E با مصرف ویتامین E پوستتان را در برابر نور خورشید محافظت کرده و از التهابات پوستی جلوگیری خواهید نمود. آجیل، دانه ها، روغن های گیاهی، روغن زیتون، اسفناج و برگ های سبز رنگ برای تأمین ویتامین E حسابی کمکتان خواهند کرد.
    چای سبز  این نوشیدنی را به عنوان نوشیدنی معجزه آسا برای پوست معرفی خواهیم کرد. زیرا نه تنها از شما در برابر تابش آفتاب جلوگیری می کند بلکه جلوی تخریب DNA را نیز خواهد گرفت! ورزش هایی که مدل ها برای روشن شدن پوست توصیه می کنند.

ورزش منظم داشته باشید.
ورزش منظم به کاهش سطح استرس، افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت ها و سلول ها کمک شایانی خواهد نمود. یادتان باشد که عرق کردن یکی از بهترین راه ها برای سم زدایی بدن است و با ورزش کردن پوستی شاداب تر و شفاف تر خواهید داشت.
اگر هنوز برنامه ورزشی ندارید تا بخواهید به صورت منظم انجام دهید می توانید با ثبت نام در سایت فیتامین برنامه ورزشی آنلاین شخصی خود را برای انجام در منزل یا باشگاه خریداری کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید.
یکی از راحت ترین راه ها برای از بین بردن شفافیت و نابودی پوست، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. برای اینکه پوستتان شاداب تر و شفاف تر باشد، حتماً در طول روز از ضد آفتاب دارای SPF مناسب استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از ضد آفتاب سبک تری که حاوی اکسید زینک، اکتوکریلن، متوکسینامیت، اکسی بنزون، اوا بنزون است، استفاده کنید. برای پوست های چرب روی کرم ضد آفتابی که خریداری می کنید حتماً باید عبارت Oil-free یا همان فاقد چربی درج شده باشد.

به صورتتان دست نزنید.
اگر صورت روغنی و مستعدی برای جوش زدن دارید، با دست زدن به آن فقط باعث تحریک بیشتر غدد پوستی تان خواهید شد. همیشه حواستان باشد که دستتان را کجا گذاشته اید. جوش زدن باعث کاهش شفافیت پوست شما خواهد شد، یکی از علت های اصلی جوش زدن، صفحه تلفن همراه شماست! لابد حسابی تعجب کرده اید ولی حقیقت دارد، بسیاری از باکتری ها و میکروب ها از طریق گوشی تلفن همراه به پوست صورتتان منتقل می شود. سعی کنید هر روز صفحه گوشی خود را تمیز یا ضد عفونی کنید.

نتیجه‌گیری
با پیروی از برنامه ای که در سه بخش در اختیارتان قرار دادیم، بدون شک پوست صورتتان بعد از یک هفته تفاوت بسیار زیادی با قبل خود خواهد داشت. اگر قبل از شروع این دوره یک هفته ای، عکسی از صورتتان بگیرید و با هفته بعد مقایسه کنید، بدون شک متوجه تغییرات خواهید شد ولی به یاد داشته باشید که ورزش داری اهمیت زیادی است. اگر می خواهید پوستتان علاوه بر شفاف شدن، در طولانی مدت چروک نشود، حتماً برنامه ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

ساده ترین راه پاکسازی صورت در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ