ماسک ضد جوش و آب رسان با این روغن

atoosamirzavandi
ماسک ضد جوش و آب رسان با روغن کنجد از جمله ماسک های تاثیر گذار در زیبایی و ضد پیری پوست می باشد.

روغن کنجد به دلیل خاصیت انتی اکسیدانی که دارد برایتهیه ماسک های ضد جوش و آب رسان بسیار مناسب است. در این مقاله با خواص روغن کنجد بیشتر آشنا خواهید شد.

ماسک ضد جوش روغن کنجد

همه‌ی ما می‌دانیم که زردچوبه داروی فوق‌العاده‌ای برای رفع مشکل آکنه است. ترکیبی از روغن کنجد و زردچوبه نیز در درمان آکنه موثر خواهد بود. بنابراین، در این قسمت از مقاله در مورد مزایای روغن کنجد برای مراقبت از پوست، طرز تهیه و استفاده از ماسک فوق‌العاده‌ای را با استفاده از روغن

زردچوبه و کنجد برای درمان آکنه در اختیار شما قرار می‌دهیم:

به منظور درمان آکنه، خیلی ساده باید 8 قاشق غذاخوری زردچوبه و 5 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با هم مخلوط کنید. این دو را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا خمیر صاف، کرمی و یکدستی آماده شود. با استفاده از انگشتان‌تان این خمیر را در مناطق دارای آکنه پخش کنید. اجازه بدهید به مدت حدود 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. پس از آن می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده روی پوست‌تان استفاده کنید.

ماسک مرطوب کننده و آبرسان پوست روغن کنجد

روغن کنجد می‌تواند به عنوان درمانی برای شب استفاده شود. شما باید روغن کنجد را با سرکه و آب مخلوط کنید. روغن کنجد پوست شما را هیدراته و مرطوب نگه خواهد داشت در حالی که سرکه از پوست شما در برابر تیره شدن و تغییر رنگ جلوگیری می‌کند چرا که قادر است سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، روغن کنجد به عنوان محافظ طبیعی پوست در برابر اشعه‌ی UV محسوب می‌شود. این روغن نه تنها آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود می‌کند بلکه سرعت پیری پوست را نیز کاهش می‌دهد. با استفاده از ترکیب روغن کنجد و سرکه به طور روزانه از پوست شما در برابر دود و سایر آلاینده‌های موجود در هوا محافظت می‌کند

بهبود کیفیت استخوان ها:

مس، روی و کلسیم سه ماده معدنی مهمی هستند که در رشد استخوان های بدن دخیل اند. این موضوع بدین معنی است که با حفظ سطح مناسب از روغن کنجد در رژیم غذایی می تواند نرخ رشد و توسعه استخوان ها را افزایش دهید و روند درمان و رشد مجدد استخوان ها را بیشتر نمایید. با افزایش سن، مصرف روغن کنجد به پیشگیری از پوکی استخوان و سایر موارد مرتبط کمک می کند.

بهداشت دهان و دندان:

روغن کنجد توسط متخصصان دندانپزشکی به شدت توصیه می شود. در فرایندی به نام روغن کشی شما می توانید روغن را در دهان خود بگذارید و قبل از ریختن آن به بیرون از دهان، آن را در اطراف دندان ها بچرخانید. به کمک روغن کنجد این فرایند می تواند شما را به دندان سفید تر و سطح پلاک دندانی کمتر برساند. اثرات آنتی باکتریایی قدرتمند در این روغن دلیل اصلی برای محافظت از سلامت دندان هاست.

از روغن کنجد برای ماساژ پا قبل از خواب استفاده کنید

بعضی از ما قبل از خواب روتین خاصی داریم. دندان هایمان را مسواک می زنیم، صورتمان را می شوییم، به پوست صورتمان کرم می زنیم، اما یک چیز آرامش بخش مانند ماساژ پا چه؟ ماساژ دادن خود یکی از قسمت های اساسی برنامه درمانی آیورودا است و همچنین روغن کند برای پوست نیز مفید است. مالیدن یک قاشق چای خوری روغن کنجد یا بیشتر به کف پا قبل از خواب کمک می کند می کند شب خواب راحت تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید بعد از مالیدن روغن کنجد به کف پا جوراب بپوشید.
منبع الودکتر
ویتامین های موجود در کنجد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ