یبوست را به سادگی با لواشک درمان کنید

atoosamirzavandi
یبوست را به لواشک، خیلی خوشمزه درمان کنید روشی ساده برای درمان یبوست کودکان. علت را درادامه این مقاله مطالعه کنید.

یبوست نوعی مشکل گوارشی است که برای همه بخصوص کودکان عذاب آور است. به کمک خوراکی ها و مواد غذایی خانگی می توان این مشکل را حل کرد یکی از اینروش های خوشمزه درمان یبوست با لواشک است. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

 درمان یبوست با لواشک

لواشک از جمله تنقلات محبوب اکثر کودکان و البته بزرگسالان است.
لواشک های بهداشتی خانگی که مستقیما از میوه های طبیعی تهیه شده باشد برای بدن مفید است و تا حد زیادی خواص میوه را دارا می باشد.
لواشک ها دارای ویتامین های A و B و مواد معدنی مخصوصا پتاسیم و کلسیم می باشند و به دلیل کالری پایینی که دارند مشکل چاقی را به همراه ندارند. در ادامه این مطلب به بررسی خواص انواع لواشک و رفع یبوست با لواشک می پردازیم.

خواص غذایی لواشک

غیر از نمک که برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشک صنعتی افزوده می‌گردد و از معایب این ماده غذایی محسوب می‌شود،
ولی ریزمغذی‌های مفید و برخی ویتامین‌ها به میزان خوبی در لواشک وجود دارند. لواشک دارای ویتامین‌های A و B و مواد معدنی (مخصوصا پتاسیم و کلسیم) می‌باشد که به دلیل کالری پایین آن، به عنوان یک میان‌وعده مناسب می‌باشد و مصرف آن چاقی را به دنبال ندارد.
خواص لواشک را باید با توجه به میوه اولیه آن شناخت. مثلا لواشک آلو برای درمان یبوست مفید است و لواشک سیب اثر عکس  دارد. یا لواشک زغال‌اخته نیز با توجه به مواد ضدمیکروبی خود می‌تواند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری در خانم‌ها مفید واقع شود.

درمان یبوست شدید با فیبر

فیبر همانند یک تمیز کننده لوله، غذا و پسماند باقی مانده از آن را در سیستم گوارشی پاک سازی کرده و مرطوب کننده  سیستم گوارشی است.
این روش مقدار مدفوع شما را افزایش می دهد، و عضلات دستگاه گوارش را تقویت کرده تا دفع راحت تری داشته باشند. مقدار استاندارد مصرف فیبر بین ۲۰ تا ۳۵ گرم روزانه است.
مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند عبارتند از سرلاک سبوس دار، لوبیا، عدس، بلغور، جو دوسر، بادام، جو، بیشتر سبزیجات، و میوه های تازه و خشک.

چای نعناع یا چای زنجبیل

نعناع و زنجبیل هر دو به عنوان درمان های خانگی برای حل کردن مشکلات گوارشی تأیید شده است.
نعناع حاوی منتول است که خاصیت ضد اسپاسم دارد که در نتیجه آن عضلات دستگاه گوارشی آرام می شوند. زنجبیل گیاهی است که طبع گرم داشته و منجر به افزایش دمای درونی بدن می شود.
گیاه شناسان بر این باور هستند که این گیاه موجب افزایش کارایی دستگاه گوارش کند است. در چای، آب داغ تحریک کننده ی دستگاه گوارش بوده و به درمان یبوست شدید کمک کننده است. چای گل قاصدک همچنین ملینی ملایم و سم زداست.

درمان یبوست شدید با آب لیمو

اسید سیتریک موجود در آب لیمو نقش یک محرک را برای سیستم گوارشی شما ایفا کرده و می تواند برای دفع سموم از بدن بسیار مفید باشد. با اضافه کردن مقداری آب لیمو به یک لیوان آب هر روز صبح، یا اضافه کردن لیمو به چای، موجب ترش مزه شدن آب و شادابی بیشتر شده که نه تنها به عنوان درمان طبیعی برای یبوست محسوب می شود بلکه موجب افزایش نوشیدن بیشتر آب در طول روز گردیده و در طولانی مدت دستگاه گوارش شما بهتر می شود.

درمان یبوست با قهوه

قهوه روده بزرگ (کولون) را تحریک کرده و شما پس از مدت کوتاهی بعد از استفاده ی آن، نیاز به سرویس بهداشتی پیدا خواهید کرد. دیگر نوشیدنی های گرم هم اثر مشابه به قهوه را دارند.
دمنوش گیاهی و یا یک فنجان آب گرم همراه با مقداری آب لیمو (یک ملین طبیعی) یا عسل نیز می تواند کولون را تحریک کند. قهوه همچنین ادرار آور بوده پس نیاز به مصرف مایعات بیشتر خواهد شد و در صورت عدم مصرف مایعات کافی ممکن است یبوست شما بدتر شود.
منبع الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ