خطر مرگ در اپیلاسیون ناحیه تناسلی

atoosamirzavandi
خطر مرگ در اپیلاسیون ناحیه تناسلی به دلیل رعایت نکردن بهداشتی است از جمله بیماری ها زگیل تناسلی، ایجاد حساسیت های پوستی و ایدز خواهد بود.

اپیلاسیون کردن در صورتی که تمام موارد بهداشتی رعایت شود مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. در صورتی کهاپیلاسیون ناحیه تناسلی در آرایشگاه ها صورت پذیرد احتمال سرایت بیماری های ویروسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله بیشتر با این مسئله آشنا خواهید شد.

خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی و واژن در زنان

اپیلاسیون موهای زائد بدن اگر با قوانین و اصول انجام شود ، مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر دانش فرد انجام دهنده اپیلاسیون کم باشد و طرز استریل کردن وسایل را نداند خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
بسیاری از خانم ها به دلیل تمیزی و رعایت بهداشت به صورت مکرر از روش های اپیلاسیون برای زدودن موهای زائد استفاده می کنند. انجام اپیلاسیون و زدودن موهای زائد ناحیه تناسلی سبب ابتلا به یک بیماری پوستی بنام مولوسکوم می شود که در آن در سرتاسر ناحیه تناسلی ضایعات جلدی ایجاد می شود.
ابتلا به بیماری پوستی مولوسکوم خطر ابتلا به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی را نیز بالا می برد . با هر نوع روش اپیلاسیون خطر انتقال بیماریهای آمیزشی یا غیر آمیزشی وجود دارد. اپیلاسیون سبب ایجاد خراش در پوست می شود ومیکروارگانیسمها بخصوص ویروسها مثل ویروس HIV یا ایدز و ویروس زگیل تناسلی از طریق همین خراشها وارد پوست می شود.

نکات بهداشتی اپیلاسیون ناحیه تناسلی

با هیچ روش اپیلاسیون موها بصورت کامل و دائمی از بین نمی روند و فرد مجبور می شود اقدام به اپیلاسیونهای مکرر کند که با هر بار اپیلاسیون، پوست بیشتر آسیب دیده و هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروسها می باشد و بدن را بیشتر در معرض عفونتهای واگیردار قرار می دهد.
اگر در حین اپیلاسیون حتی اندکی پوست زخم شود از همان محل ویروس HIV یا HPV عامل زگیل تناسلی به راحتی وارد بدنمی شود.

خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی به علت رعایت نکردن بهداشت

هیچ کدام از افرادی که در مراکز اپیلاسیون انجام می دهند، دارای دانش مورد نیاز نیستند. فرد انجام دهنده اپیلاسیون باید دانش کافی درباره طرز انتقال بیماری، روشهای از بین بردن ویروس و باکتری داشته باشد و طرز استریل کردن وسایل، نوع محلولی که باید استفاده شود، روش استریلیزاسیون که برای هر وسیله لازم است، را بلد باشد.
متاسفانه اکثر افراد انجام دهنده اپیلاسیون ، حتی مسائل ایمنی پایه در بهداشت فردی نیز رعایت نمی کنند. بعنوان مثال اگر فرد قبل از شما دارای ویروس HIV بوده باشد و در اثر اپیلاسیون ، اگر دستهای فرد انجام دهنده اپیلاسیون و وسایل آلوده به خون این فرد مبتلا به ایدز شود،و سپس این فرد با همان دستها و یا وسایل آلوده شما را اپیلاسیون کند و در پوست شما خراش ایجاد شود، امکان انتقال ویروس HIV به بدن شما انتقال می یابد.

برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی عجله نکنید

اگر اکثرمشتریانی که به مرکز اپیلاسیون مراجعه می کنند را افراد آلوده تشکیل دهند،خطر انتشار بیماریها در آن مرکز به افراد سالم بیشتر خواهد بود.
برای رعایت بهداشت لازم است وسایل مورد استفاده یک بار مصرف باشند و تخت و ملحفه ای که مشتری روی آن می خوابد تمیز باشد ، و فرد انجام دهنده اپیلاسیون سالم باشد تا انجام اپیلاسیون سبب انتقال بیماری و به خطر افتادن سلامت افراد نشود .
متاسفانه اگر از وسایل یکبار مصرف استفاده شود، هزینه اپیلاسیون بالارفته و مشتری کمتر می شود و یا اینکه سود گردانندگان این مراکز کاهش پیدا می کند بنابراین بیشتر مراکزی که اپیلاسیون انجام می دهند بهداشت را رعایت نمی کنند.
اکثریت قریب به اتفاق گردانندگان مراکز اپیلاسیون و انجام دهنده های آنها کوچکترین اطلاعی از ملزومات بهداشتی اپیلاسیون ندارند و هدف اصلی آنها سود بیشتر، هزینه کمتر و مشتری بیشتر است.
معمولا آرایشگرها توصیه می‌کنند پس از اپیلاسیون نقاط حساس بدن، حتما این قسمت‌ها با پماد بتامتازون چرب شود. به نظر شما دلیل این توصیه چیست؟

از آنجا که موهای این قسمت‌های بدن کمی ضخیم‌تر و دارای ریشه‌های محکم‌تری نسبت به موهای سایر قسمت‌های بدن است، امکان ایجاد التهاب‌های پوستی در اثر اپیلاسیون موهای زائدشان وجود دارد و برای پیشگیری از این التهاب‌ها، استفاده از پمادهایی مانند بتامتازون توصیه می‌شود.

البته حواستان باشد این پماد، نوعی داروی کورتونی است و استفاده از آن فقط برای یک یا 2 مرتبه اشکالی ندارد. استفاده مکرر از بتامتازون ممکن است باعث ایجاد تحریک پوست و افزایش احتمال ایجاد جوش در ناحیه شود.

آیا استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا پودر بچه‌ برای پیشگیری از التهاب پوست بعد از اپیلاسیون فایده‌ای دارد؟

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد اما آغشته کردن این نواحی حساس بدن به پودر بچه، توصیه نمی‌شود و کار درستی نیست.
منبع الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ