درمان معده درد با لیمو ترش!

faateme1366
حتی خواندن این جمله هم خنده دار به نظر می آید ولی حقیقت دارد!

معده درد جزء دردهایی است که همه تجربه آن را داشته اند. این بار دست به دامان طب سنتی شده ایم تا ما را از این درد نجات دهد.

 

دکتر محمود عباسی، متخصص کودکان گفت : برخلاف تصورات قبلی، میوه های اسیدی به ویژه لیموترش درد و ورم معده و اثنی عشر را به شیوه ای مؤثرتر از قرص و شربت های ضد اسید کم می کنند.

 

عباسی افزود : کاهش ترشح اسید کلریدریک معده و تخلیه سریع محتویات معده به اثنی عشر موجب کاهش درد و علائم ورم و زخم معده و اثنی عشر می شود و این دو با افزایش مقدار یون ئیدورژن در معده، یعنی اسیدی تر کردن محیط معده و اثنی عشر امکان پذیر است.

 

وی گفت :مصرف مواد آنتی اسید و قلیایی با خنثی کردن یون ئیدروژن و بالا بردن ph معده بر خلاف این جریان عمل می کنند و بنابراین سبب تحریک غدد مترشحه اسید معده و ازدیاد اسید کلریدریک می شوند.

 

این پزشک افزود : داروهایی مثل سایمتیدین و رانیتیدین هم که به مهارکننده های پمپ پروتون به معنی مهار کنندگان ترشح اسید معده معروف است، عملکرد فیزیولوژیک غدد معده را مختل می کنند.

 

وی بهترین راهکار برای کاهش ترشح اسید معده را از بین بردن انگیزه ترشح از طریق اسیدی کردن محیط معده دانست و گفت : آب لیموترش حاوی اسید سیتریک و اسید اسکوربیک است و ضمن بالا بردن غلظت یون ئیدروژن، سرعت تخلیه معده را زیاد و با اسیدی کردن اثنی عشر سرعت تخلیه کیسه صفرا را هم زیاد می کند و زمینه رشد باکتری ها را در روده از بین می برد.

 

این متخصص معتقد است : آب لیموترش به علاوه با خاصیت ترمیمی خود اثرات تخریبی باکتری هلیکوباکتر پیلوری را نیز در معده بهبود می بخشد.

 

وی به کسانی که از دردهای شدید معده و اثنی عشر  یا سوءهاضمه رنج می برند توصیه کرد به دفعات در روز، پس از صرف غذا و حتی در فواصل آن از چند قطره آب لیموترش که در یک لیوان آب رقیق شده باشد استفاده کنند .

 

دکتر عباسی اضافه کرد : این کار بر خلاف داروهای شیمیایی ضد اسید هیچگونه محدودیت زمانی برای مصرف ندارد و نوشیدن دراز مدت آن نیز عارضه ای ایجاد نمی کند بلکه علاوه بر کاهش درد زخم پپتیک، اثرات مفید دیگری نیز بر دیگر اعضای بدن از جمله کلیه ها دارد.

منبع: تبیان

سوزش معده را در خواب درمان کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ