کاهش درد سیاتیک با هفت حرکت ساده

atoosamirzavandi
کاهش درد ساتیک با این هفت حرکت ساده را امتحان کنید و از درد سیاتیک رهایی یابید.

درد سیاتیک درد شدیدی است که معمولا در ناحیه لگن و ران احساس می شود و به علت تحریک کردن عصب این ناحیه ایجاد می شود. در این مقاله حرکت های ورزشی برای کاهش درد سیاتیک و درمان های خانگی برای درمان درد سیاتیک پیشنهاد شده است.

کاهش درد سیاتیک در هفت حرکت

حرکت اول

در وضعیت خوابیده به پشت قرار بگیرید و با کمک دست‌ها، پاها را به بدن نزدیک و یک کشش مناسب را در عضلات بازکننده ستون فقرات کمری ایجاد کنید. تمرین را سه مرتبه و هر مرتبه ده ثانیه حفظ کنید.

حرکت دوم

به صورت طاقباز دراز بکشید و پای راست را داخل سینه بیاورید و با دو دست پشت ران (پایین‌تر از زانو) را بگیرید و ده ثانیه مکث کنید. سپس تمرین را با پای دیگر تکرار کنید. تمرین را برای هر پا سه مرتبه انجام دهید.

حرکت سوم

بنشینید و یک پا را از روی پای دیگر عبور دهید. زانو را به سمت شانه مخالف بکشید و اندکی بالاتنه را به همان جهت بچرخانید. سپس برای سمت دیگر بدن هم این تمرین را تکرار کنید. تمرین را چهار مرتبه و هر مرتبه 15 ثانیه حفظ کنید.

حرکت چهارم

در وضعیت خوابیده به پشت یک چرخش خلفی در لگن ایجاد و سعی کنید تا کمرتان را به زمین بچسبانید. تمرین را دو تا شش مرتبه در روز انجام دهید و هر مرتبه شش تا 10 ثانیه در این وضعیت بمانید.

حرکت پنجم

با زانوهای خمیده به پشت بخوابید و یک پا را با زانوی خمیده بالا بیاورید و نگه دارید. تمرین را با پای دیگر هم تکرار کنید. تمرین را پنج نوبت و هر نوبت ده مرتبه انجام دهید.

حرکت ششم

به صورت طاقباز بخوابید. دست‌ها را روی سینه بگذارید. زانوها را 45 درجه خم و به آرامی سر و شانه‌ها را از زمین جدا کنید. هشت ثانیه در این وضعیت بمانید.

حرکت هفتم

مشابه تصویر بخوابید و زانوها را 45درجه خم کنید. به آرامی کف پاها را حدود پنج سانتی‌متر از زمین جدا و وضعیت را به مدت شش ثانیه حفظ کنید. تمرین را سه مرتبه تکرار کنید.

گیاهان دارویی برای درمان سیاتیک

روغن فلفل قرمز

روغن فلفل قرمز یکی از روغن‌های موضعی محبوب برای کاهش درد سیاتیک است. کپسایسین موجود در این فلفل، باعث جدا شدن ترکیبات مسبب درد از عصب سیاتیک می‌شود.

پنجه شیطان

پنجه شیطان، یک داروی گیاهی و ضدالتهاب قوی است که مانند ایبوپروفن و داروهای مشابه که جلوی عوامل التهاب‌زا را می‌گیرند، عمل می‌کند. بررسی‌های ایمنی نشان می‌دهد که این دارو به راحتی توسط اکثر مردم تحمل می‌شود، اما نباید توسط بیماران مبتلا به زخم‌های پپتیک یا مصرف‌کنندگان داروهای رقیق‌کننده خون استفاده شود.

برگ کلم:

خواص درمانی برگ های کلم می تواند به طور طبیعی در تسکین دردهای سیاتیک موثر باشد ،چگونه از آن استفاده کنید؟
برگ های کلم را حرارت داده و آنها را بر روی قسمت دردناک قراردهید.
برگ ها را 10 دقیقه به همین حالت رها کنید و در صورت لزوم دو بار در روز تکرار کنید.

روغن زنجبیل

روغن زنجبیل شامل یک ترکیب فعال به نام gingerol است که علاوه بر خاصیت ضد التهابی باعث ایجاد گرما می شود که به کاهش درد کمک می کند ،چگونه از آن استفاده کنید؟
کمی روغن زنجبیل را در کف دستان خود قرار داده و در مناطقی که تحت تاثیر درد سیاتیک قرار دارند ، ماساژ دهید.
این کار را برای 8 تا 10 دقیقه انجام دهید و سپس استراحت کنید.
هر روز تا زمانی که درد از بین برود، تکرار کنید.

سیر:

سیر حاوی اسیدهای فعال است که به بهبود گردش خون کمک می کند. این فرآیند باعث میشود تا از درد ناشی از آسیب های عصب سیاتیک رهایی یابید، چگونه از آن استفاده کنید؟
یک حبه ی سیر را با معده ی خالی و قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید.
منبع الودکتر
درمان قطعی سیاتیک در منزل

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ