طلاق برای مردان سخت تر از زنان است!

faateme1366
جدایی برای هیچکس آسان نیست، ولی جالب است بدانید که برای مردان سخت تر از زنان است!

آسیب های طلاق را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت چه بر روح و روان و چه بر جسم!

ما در مورد آسیب های که طلاق برای زنان ایجاد می کند، زیاد شنیده ایم و خیلی کمتر درباره مسائلی که طلاق برای مردان ایجاد می کند گفته شده است اما آیا واقعا آسیب طلاق برای زنان بیشتر از مردان است؟

زنان، بر خلاف مردان، به راحتی می توانند با طلاق کنار بیایند، زیرا انان بعد از طلاق بیشتر به فکر کمک و حمایت به خانواده و دوستان خود هستند.

مهمولا اعتقاد بر این است که زنان از مردان عاطفی تر هستند. با این حال، مطالعات زیادی در رابطه با سخت بودن طلاق برای انجام شده است که نشان می دهد طلاق برای مردان سخت تر از زنان است. در واقع بعد از طلاق سلامت و شادی مرد بسیار بیشتر از زن از دست می رود؛ ما در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که چرا طلاق برای مردان نسبت به زنان سخت تر است ؟

1- مردان غم و اندوه را در خود نگه می دارند

طلاق یکی از سخت ترین کارهاست که می تواند در زندگی اتفاق بیفتد و حتی بیشتر از مرگ یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده استرس زا باشد. فردی را که در صورت انحلال ازدواج از دست می دهید شریک زندگی تان بوده و داشتن غم و اندوه برای مدت طولانی یک احساس طبیعی است اما غم و اندوه داشتن در مردان و زنان متفاوت است. زنان بعد از طلاق هنگامی که دچار غم و اندوه می شوند برای کمک به وضعیت عاطفی و روحی خود، به دنبال کمک از اعضای خانواده و دوستان می گردند اما مردان غم و اندوه شان را در خود نگه می دارند و در نهایت موجب افسردگی و اضطراب فراوان می شوند.

2-سلامت مردان به شدت کاهش می یابد
مردان مشکلات بیشتری در روند و پس از طلاق تجربه می کنند. مردان هنگامی که افسرده می شوند با همسرشان صحبت می کنند در حالی که زنان در هنگام افسردگی اغلب با دوست و یا عضو خانواده صحبت می کنند لذا بعد از طلاق مردان به نوعی حمایت عاطفی خود را از دست می دهند و این مسئله باعث کاهش سلامتی در مردان می شود. شایع ترین مشکلات سلامت شامل کاهش وزن، افسردگی، اضطراب و بی خوابی است.

3. مردان هویت خود را از دست می دهند

هنگامی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می کنند، آنها به عنوان زن یا شوهر شناخته می شوند. در واقع ازدواج یکی از عوامل حیاتی در شناسایی هویت خود است اما بعد از طلاق، مرد خود را دیگر به عنوان نیمی از مشارکت نمی بیند، درحالی که زنان فعالیت های جدیدی به دست می آورند لذا مردان در فعالیت های جدید مشارکت نمی کنند و احساس می کنند به نوعی هویت خود را از دست داده اند.

4. مردان عجله به روابط جدید دارند
مردان بعد از طلاق نمی خواهند تنها باشند و به سرعت یک رابطه جدید را آغاز می کنند.به این ترتیب آنها به دنبال فردی می گردند تا تمام احساسات و نا امیدی های خود را با او شریک شوند اما زنان قبل از ورود به یک رابطه جدید به تقویت روابط آینده می پردازند.

5-مردان بچه ها را از دست می دهند
اغلب بعد از طلاق حضانت به مادر داده می شود؛ این امر باعث می شود که مردان احساس کنند که دیگر بخش مهمی از زندگی کودکان نیستند و جدا شدن مرد از فرزندش باعث می شود که او احساس تنهایی کند. در واقع پدرها اغلب با ضربه ی از دست دادن دسترسی به فرزندان خود مواجه می شوند.

6. طلاق برای همه سخت است

اختلالات برای زنان و مردان بسیار سخت است، اما اکثر زنان قادر به مقابله با احساسات خود هستند چنانچه تحقیقات نشان داده است که زنان حتی بعد از طلاق قوی تر می شوند .

زنان طلاق را بیشتر از مردان آغاز می کنند (طبق نظر مایکل روسففلد، جامعه شناس استنفورد، 69٪ از طلاق ها توسط زنان آغاز شده است) و مطالعات نشان داده است که شادی زناشویی به طور معمول برای مردان بیشتر از زنان است.(1) مطالعات دیگر نشان داده است که تاثیرات طلاق برای سلامت روانی و جسمانی مردان بیشتر اززنان است. در واقع، مردان بعد از جدایی نسبت به زنان بیشتر به خودکشی فکر می کنند.(2) لذا با این اوصاف باید بگوییم که طلاق برای مردان آسیب زننده تر و سخت تر از زنان است.
پی نوشت ها :
1- “روند شادکامی زناشویی به وسیله جنسیت و نژاد، 1973-2006″، مجله مسائل خانوادگی.
2- “ایده های خودکشی و رفتار پس از جدایی ازدواج: تفاوت های جنسیتی”، مجله اختلالات عاطفی.
3- ترجمه شده از مقاله ” 6 Reasons Divorce is Harder on Men than Women” که در سایت www.divorcemag.com منتشر شده است.

کدام استان بیشترین طلاق را دارد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ