با استفاده از این مواد از سرطان سینه در امان بمانید

atoosamirzavandi
با استفاده از موادی غذایی مناسب و درست در رژیم غذای خود از سرطان سینه در امان بمانید. این مواد غذایی را در ادامه مقاله بشناسید.

سرطان سینه بیماری است که وقتی به آن فکر می کنیم خانم ها را بدون سینه تصور میکنیم و این بدترین اتفاق برای یک خانم می باشد. اما می توان با استفاده از مواد غذایی مناسب در رژیم غذایی از این بیماری در امان ماند. با استفاده از این مواد که در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرداز سرطان سینه در امان بمانید.

سیر

سیر متعلق به خانواده آلیوم است و طعم و عطر متمایزی دارد. مصرف سیر و دیگر سبزی‌های خانواده آلیوم، مانند پیاز، در کاهش رشد سلول‌های سرطانی سینه بسیار مؤثر است. محققان در تحقیقی که سال ۲۰۱۷ انجام دادند، اثرات سیر و دیگر سبزی‌های متعلق به خانواده آلیوم روی سلول‌های سرطانی سینه بررسی کردند. آنها متوجه اثر مثبت این سبزی‌ها روی بیماران مبتلا به سرطان وابسته به استروژن و غیروابسته به استروژن شدند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است. این ماده ویژگی‌های ضدالتهابی و ضدآنتی‌اکسیدانی دارد. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند اثرات سمی سلول‌های سرطانی سینه را کاهش دهد و جلوی رشد این سلول‌‌ها را هم بگیرد. البته برای اثبات این موضوع، تحقیقات بیشتری لازم است. کورکومین در آب، ناپایدار است و ممکن است به‌خوبی جذب نشود. علی‌رغم این ویژگی، این ماده برای بدن بسیار مفید است. برخی از محققان معتقدند که مصرف روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم کورکومین، اثرات مثبت آن روی بدن را نشان می‌دهد.

سبزیجات برگدار و تیره

سبزی هرچه تیره‌تر باشد، مواد مغذی آن بیشتر است. سبزی‌های تیره سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند و به‌همین‌دلیل ضدسرطان‌های بسیار مؤثری به‌حساب می‌آیند. از این نوع سبزی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    اسفناج؛
    کلم‌پیچ؛
    کولارد سبز (نوعی کلم)، گیاه خردل، شلغم و برگ چغندر

انواع توت را برای صبحانه بخورید

توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و خواص ضد التهابی و در عین حال خواص شناخته‌شده‌ی ضد سرطانی دارند. و بر اساس یک مطالعه‌ی منتشر شده در سال ۲۰۱۶ در مجله‌ی آنتی‌اکسیدان‌ها، ثابت شده‌است که آنها به کاهش رشد سلول‌های سرطان پستان کمک می‌کنند و بهترین راه پیشگیری از سرطان سینه است.

بیش از حد قند و شیرینی‌جات مصرف نکنید

بیش‌ترین تلاش خود را برای جلوگیری از مصرف قند زیادی در رژیم غذایی‌تان به کار ببندید. بر اساس یک مطالعه انجام شده در مرکز سرطان دانشگاه ایالتی تگزاس، مقدار بالای قند در رژیم‌های غربی امروز ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد زیرا می‌تواند رشد تومور را افزایش دهد.

غلات کامل را در رژیم غذایی‌تان به کار ببرید

هنگامی ‌که زمان افزایش مصرف کربوهیدرات به میان می‌آید، یادتان باشد که فقط از غلات کامل استفاده کنید. به گفته‌ی انجمن سرطان امریکا، فیبر موجود در آنها به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می‌کند.

یاد بگیرید که عاشق پیاز باشید!

برخی از بدبوترین مواد غذایی دارای بهترین مزایا برای سلامتی هستند. طبق گزارش تحقیقات پیشگیری از سرطان، پیاز (و سایر مواد غذایی در همین خانواده) حاوی سولفید آلیل است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
مصرف چربی را کاهش داده و از چربی‌های سالم استفاده کنید. چربی‌های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید، مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید و مصرف روغن زیتون و روغن ماهی امگا – ۳ را افزایش دهید.
منبع الودکتر
علائم سرطان سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ