خواص شگفت انگیز تخم کدو که از آن بی خبرید

atoosamirzavandi
با خواص شگفت انگیز تخم کدو در این مقاله آشنا خواهید شد.

تخمه کدو شاید مورد علاقه همه افراد نباشد اما اگر از خواص بی نظیر آن با خبر شوید شاید شما هم از علاقمندان تخم کدو باشید. تخم کدو منبع امگا 3 و منیزیم می باشد. با دیگرخواص شگفت انگیز تخم کدو که از آن بی خبرید در ادمه این مقاله آشنا خواهید شد.

آنتی‌اکسیدانی قوی است.

علاوه بر روی فراوانی که در تخمه‌ی کدو تنبل، که یک آنتی‌اکسیدان نیز است، وجود دارد، این دانه‌های خوشمزه منبع مهمی از ویتامین E هستند. ویتامین E یکی از ۹ آنتی‌اکسیدان بسیار مهم برای سلامتی بدن است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند

ضد دیابت است.

دیابت یک نگرانی رو به رشد است چرا که افراد زیادی در جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند و از عواقب آن رنج می‌برند. سطح قند خون و تنظیم قند خون بخشی حیاتی در مدیریت این بیماری است و برای پیشگیری از دیابت بسیار حیاتی است.
تخمه‌ی کدو تنبل حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای است به نام تریگونلین، اسید نیکوتین، و D-chiro- Inositol. در مطالعه‌ای که در ژورنال “بررسی انتقادی علوم غذایی و تغذیه” (Critical Reviews in Food Science and Nutrition) منتشر شده، محققان ثابت کردند که این مواد تشکیل دهنده می‌توانند قند خون را در حالت طبیعی نگه دارند.
مهم است که تخمه‌ی کدو تنبل را به صورت خام مصرف کنید چرا که به این ترتیب تمام مزایای تغذیه‌ای این ماده‌ی خوراکی را به‌دست خواهید آورد. تازگی تخمه‌ی کدو نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در ارزش غذایی آن داشته باشد.

اوضاع خواب‌تان را بهبود می‌دهد.

تریپتوفان و ال-تریپتوفان برای داشتن خواب و استراحت مناسب و حمایت از سلامت ذهن و روان به طور کلی حیاتی هستند. بدن شما تریپتوفان را به سروتونین تبدیل می‌کند و این هورمون برای داشتن خواب مناسب و تنظیم بهینه‌ی اخلاق شما ضروری است.
۱۰۰ گرم تخمه کدو تنبل حاوی ۵۷۶ میلی گرم تریپتوفان است. این دانه‌ی خوراکی همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های حیاتی گروه B است و گلوتامات نیز دارد. گلوتامات ترکیب مورد استفاده جهت تولید گابا (GABA) برای مغز است. GABA انتقال دهنده‌ی عصبی ضد استرس است که به مهار هیجان بیش از اندازه کمک می‌کند، که همین به نوبه‌ی خود می‌تواند روی خواب تاثیرگذار باشد.
از آن‌جا که تخمه‌ی کدو تنبل تردی بی‌نظیری به غذاها اضافه می‌کند، استفاده از آنها در یک دسر سالم مثل سالاد میوه روش بسیار خوبی برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه‌تان است برای این‌که از سلامت روان خود حمایت کنید و خواب مطلوبی داشته باشید.

ضدعفونت

ترکیب‌های پروتئین و ریزمغذی‌های موجود در تخمه ‌کدو و روغن تخمه ‌کدو، می‌تواند باعث دفع عوامل میکروبی، قارچی و ویروسی از بدن شود. به‌همین دلیل معمولا به افراد بیمار، به‌خصوص آنهایی که به بیماری‌های عفونی مبتلا هستند، توصیه می‌شود از پودر تخمه ‌کدو‌ی خام یا روغن تخمه ‌کدو در سالادها یا سس‌های سالاد استفاده کنند.

تخم کدو منبع منیزیم

تخمه ‌کدو یکی از بهترین منابع دریافت منیزیم محسوب می‌شود، به‌طوری که هر یک‌چهارم فنجان از مغز این تخمه، می‌تواند تمام نیاز یک روز بدنمان به منیزیم را تامین کند.
منیزیم می‌تواند نقش موثری در سنتز RNA و DNA در بدن داشته باشد و به پمپاژ بهتر قلب هم کمک کند. ضمن اینکه این ماده معدنی نقش برجسته‌ای هم در گردش بهتر خون و اکسیژن در رگ‌ها و بهبود عملکرد سیستم قلبی- عروقی دارد. به علاوه، دریافت حجم مناسبی از منیزیم از طریق مصرف خوراکی‌های طبیعی حاوی این ماده معدنی می‌تواند به تنظیم فشارخون و پیشگیری از سکته و حمله‌های قلبی ناگهانی هم کمک کند.
بد نیست بدانید که بیش از 60 درصد مردم دنیا از کمبود منیزیم و مشکلات قلبی ناشی از آن رنج می‌برند.

منبع امگا3

تخمه ‌کدوی خام و روغن تخمه ‌کدو، حاوی یکی از بهترین انواع چربی به نام اسیدهای چرب امگا3 هستند. این تخمه و روغن آن، مقداری امگا6 و 9 هم دارند. از این رو مصرف حجم متعادلی از آن به بیماران قلبی، دانش‌آموزان و دانشجویان، افراد افسرده، مادران شیرده و خانم‌های باردار برای رشد بهتر سلول‌های مغزی جنین آنها، توصیه می‌شود
منبع الودکتر
با خواص تخم کدو بیشتر آشنا شوید

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ