رژیم مدیترانه ای بگیر، باهوش شو!

faateme1366
رژیم غذایی بر تمام بدن هر فرد تاثیر مستقیم دارد.

خوب است برای بهتر شدن زندگی تغذیه ای مناسب داشته باشیم. در این بین سالمندان بیشتر از همه باید مراقب سلامتی خود باشند.

کارشناسان تغذیه و سلامت در مطالعه‌ای جدید به شواهد بیشتری از ارتباط بین رژیم غذایی و حفظ سلامت مغز با بالا رفتن سن دست پیدا کردند.

متخصصان با بیان اینکه بین مواد مغذی موجود در رژیم غذایی مدیترانه‌ای با عملکرد ذهنی و شبکه‌های مغزی در افراد مسن ارتباط وجود دارد، اظهار داشتند: در بررسی‌های پیشین مشخص شده بود افراد میانسالی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند از عملکرد مغزی بهتری برخوردارند.

در این بررسی متخصصان آمریکایی علاوه بر انجام آزمایشاتی روی عملکرد شناختی بیماران با استفاده از MRI به ارزیابی کارایی شبکه‌های مغزی پرداختند.

آنها اظهار داشتند: پرسش اصلی مطرح شده این است که آیا رژیم غذایی و تغذیه با سلامت مغز در دوران پیری مرتبط است؟ همچنین در این مطالعه برای ارزیابی سلامت مغز به طور مستقیم به مطالعه روی MRI پرداخته شد و تست‌های شناختی به کار گرفته نشدند.

در این بررسی متخصصان به اندازه‌گیری نشانگرهای خونی ۳۲ ماده مغذی رژیم غذایی مدیترانه‌ای در ۱۱۶ فرد ۶۵ تا ۷۵ ساله پرداختند.

آنها با بررسی‌های انجام داده و ارزیابی اسکن مغزی این افراد دریافتند بین پنج الگوی زیست شاخص مغذی و عملکرد بهتر در تست‌های هوش و حافظه ارتباط وجود دارد. مواد مغذی موجود در این الگوهای زیست شاخص با یکدیگر فعالیت دارند که شامل اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶، لیکوپن، کاروتنوئید، ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و ویتامین D است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان همچنین به ارتباط بین سه الگوی زیست شاخص مغذی دیگر و بهبود کارایی شبکه مغز پی بردند که مواد مغذی موجود در این الگوها اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و کاروتن را شامل می‌شود.

رژیم 20روزه کرفس و کاهش وزن باورنکردنی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ