سم زدایی از روده بزرگ با خوردنی های خوشمزه

atoosamirzavandi
سم زدایی از روده بزرگ با خوردنی های خوشمزه که در این مقاله پیشنهاد شده است را حتما امتحان کنید.

روده بزرگ نقش قابل توجهی در سیستم دستگاه گوارش به عهده دارد پس سم زدایی از روده بزرگ در سلامتی تاثیر بسیاری دارد. در این مقاله بهسم زدایی از روده بزرگ با خوردنی های خوشمزه می پردازیم.

سبزی ها:

– کنگر فرنگی
– کاهو
– هویج خام
– عدس
– چغندر
– مارچوبه

میوه ها:

– موز
– پرتقال ماندارین
– انجیر
– میوه ها و مغزدانه های خشک شده

غلات:  

– برنج قهوه ای
– گندم کامل (سبوس دار)
– جود دوسر
– نان گندم

اسیدهای چرب امگا-3:

– ماهی
– روغن زیتون
– آووکادو

آب پرتقال

پرتقال یکی از میوه‌های‌ خوشمزه‌ی خانواده‌ی مرکبات است که حاوی فواید شگفت‌انگیز زیادی برای سلامتی و زیبایی است. آب پرتقال به عنوان یک نوشیدنی سالم که دارای مزایای زیادی برای سلامتی است در نظر گرفته می‌شود. خوردن پرتقال یا نوشیدن آب پرتقال می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، کاهش علائم پیری، افزایش متابولیسم بدن، بهبود گردش خون، سم‌زدایی بدن، بهبود فشار خون، پایین آوردن سطح کلسترول و کاهش التهاب موثر باشد. علاوه بر این، آب پرتقال در تمیز کردن روده بزرگ نیز بسیار کارآمد است. بنابراین، به عنوان یکی از داروهای خانگی برای پاکسازی روده در این مقاله ذکر شده‌است.
ویتامین C موجود در آب پرتقال به تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند. اما تاثیر پرتقال و آب پرتقال در پاکسازی روده‌ی بزرگ به دلیل فیبر بالای موجود در این میوه است. یک فنجان آب پرتقال می‌تواند به بدن شما ۰.۵ گرم فیبر برساند.
هنگامی که آب پرتقال آماده از سوپر مارکت خریداری می‌کنید، با خواندن برچسب روی بسته اطمنیان حاصل کنید که بیش از اندازه قند ندارد. خرید آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی توصیه می‌شود. بهترین حالت این است که آب پرتقال را خودتان در منزل آماده کنید.

ترکیب سرکه سیب و عسل

سرکه سیب خام و تصفیه نشده فهرستی بلند و بالایی از مزایا دارد. مردم اغلب از آن به عنوان یک درمان خانگی موثر برای انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. سرکه سیب طبیعی استوباکتر دارد، یک باکتری خوب که توانایی تجزیه‌ی مواد غذایی در روده‌تان را دارد. خواص آنتی‌بیوتیکی سرکه سیب خام و تصفیه نشده می‌تواند اسید موجود در معده‌تان را متعادل کند، در نتیجه از رفلکس اسید و سوزش سر دل جلوگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سرکه سیب از جمله اسید گالیک، کاتچین، کلروژنیک و اسید کافئین می‌توانند سلامت کلی بدن را بهبود دهند.
عسل نیز حاوی فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی است. اوژنول، یک ترکیب فنولی موجود در عسل، دارای خواص ضد تومور است. به علاوه این ترکیبات فعال در کشتن سلول‌های سرطانی بدن‌تان و پاکسازی روده‌ی بزرگ مفید هستند. عسل غنی از پروبیوتیک‌ها است که می‌توانند به افزایش باکتری‌های سالم کمک کنند. این باکتری‌ها به دستگاه گوارش کمک می‌کنند که مواد غذایی را به راحتی هضم کنند و مواد مغذی را به طور موثر جذب کنند.

نوشیدن آب کافی

تامین آب مور نیاز بدن به اندازه تامین مواد مغذی که به آنها اشاره شد، اهمیت دارد زیرا به دفع و پرهیز از انباشت مواد زائد در روده بزرگ کمک می کند. نوشیدن هشت لیوان آب در روز توصیه شده است.
دنبال کردن یک رژیم ورزشی منظم در کنار رژیم غذایی متعادل و سالم نیز برای حفظ سلامت کلی بدن و البته روده بزرگ توصیه شده است.

اگر در پی دستورالعمل های غذایی خاص برای پاکسازی و سمزدایی روده بزرگ هستید می توانید مواردی که در ادامه به آنها اشاره شده است را مد نظر قرار دهید.

در سم زدایی روده بزرگ به این نکته ها توجه کنید

برای تاثیر بهتر سم زدایی روده بزرگ و رفع یبوست های مزمن بهتر است هر روز علاوه بر محلول فوق ۶ تا ۸ لیوان آب خالص ( درجه حرارت آب مثل دمای اتاق باشد) بنوشید. محلولی که در این مقاله ذکر شد بدون خطر است. در نتیجه افرادی که به صورت دوره ای به یبوست مبتلا می شوند، زنان باردار و حتی بیمارانی که تحت درمان های خاص هستند بدون نگرانی می توانند از آن برای رفع یبوست استفاده کنند. در صورتی که فشار خون دارید محض احتیاط از زنجبیل کمتر استفاده کنید. در صورتی تحت درمان با داروی خاصی هستید به منظور جلوگیری از تداخل دارویی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
سعی کنید حتی‌الامکان از غذاهای ارگانیک استفاده کنید. هر روز سعی کنید از میوه های حاوی فیبر یا آب میوه های حاوی فیبر زیاد استفاده کنید. از آب میوه های صنعتی به هیچ وجه استفاده نکنید حتی در صورتی که دارای فیبر باشد. از ماست های حاوی پروبیوتیک یا مواد لبنی پروبیوتیک دار استفاده کنید. در آبی که هر روز می نوشید برای هر لیوان یک تا دو قطره روغن آویشن اضافه کنید. سعی کنید این روش را حداقل برای دو تا سه لیوان آب آشامیدنی از هشت لیوانی که باید بنوشید به کار ببرید. به این ترتیب هر روز دستگاه گوارش خود را تا حدودی سم زدایی کرده اید
منبع الودکتر

یک معجون خانگی قوی برای سم زدایی از روده

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ