درمان بی خوابی با چند ماساژ ساده

atoosamirzavandi
بی خوابی را به کمک ماساژ و حرکات ساده ورزشی برای همیشه از بین ببرید.

بی خوابی از جمله مشکلاتی است که هر کسی آن را در زندگی خود تجربه کرده است به کمک حرکات ساده و ماساژ می توان بی خوابی را از بین برد. در این مقاله به درمان بی خوابی با چند ماساژ ساده خواهیم پرداخت.

حرکت بادشکن

حرکت Pawanmuktasana یا بادشکن، موجب آرام شدن و از بین رفتن درد در تمام ستون فقرات، به ویژه مهره های پائین کمر و ران ها می شود. این یکی از حرکت های ورزش یوگاست که در عرض یک دقیقه، موجب تنظیم فعالیت های روده نیز می گردد.

اگر صبح این حرکت را انجام دهید، از مزایای بسیار عالی آن شگفت زده خواهید شد.
برای انجام این تمرین لازم است به روش زیر عمل کنید:
به کمر دراز بکشید.
زانوهای خود را درون شکم بیاورید.
هنگام دم، دست های خود را جلو برده و زانوها را جمع کنید.
هنگامی که نفس خود را بیرون می دمید، زانوها را بغل کرده و به سمت شکم فشار دهید.
نفس عمیق بکشید، روی عملکرد پرده دیافراگم تمرکز کنید. هنگام دم، پاهای شما از بالاتنه دور می شوند و هنگام بازدم، به آن باز می گردند.
به مدت ۱ دقیقه در این حالت باقی مانده و حدود ۸ تا ۱۰ بار نفس بکشید.

پاها را به دیوار تکیه دهید

این حرکت باعث می شود تا پاها و کمر استراحت کنند. قفسه سینه خود را باز نگه دارید و اجازه دهید که شش ها پیش از خواب مملو از اکسیژن بشوند.
برای انجام این تمرین باید به روش زیر عمل کنید:
بالشت را تا کرده و در کنار دیوار قرار دهید.
به گونه ای که پاها بالا باشند، به کمر دراز بکشید. خود را به لبه دیوار بچسبانید به طوری که باسن از یک طرف روی بالشت و از طرف دیگر در تماس با دیوار قرار داشته باشد.
دست ها را به دو طرف دراز کنید و عمیق و آرام نفس بکشید.
به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در این حالت بمانید و سپس پاها را پائین بیاورید و بخوابید.

حرکت موجی برای تسکین عضله های اطراف ستون فقرات

این حرکت باعث می شود تا بسیاری از دردهای کمر و ستون فقرات از بین بروند زیرا ماهیچه ها و عضله های زیرین را تحریک کرده و آن ها را ماساژ می دهد.

مدیتیشن کوتاه

اول از همه، آماده شوید تا به تخت خوابتان بروید. لباس خوابتان را بپوشید. چراغ‌ها و همچنین تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید. کتاب‌تان را کنار بگذارید و راحت باشید. به حالت چهارزانو روی تخت بنشینید. اندکی به بالش یا پشت تخت خود تکیه دهید. چشم‌هایتان را ببندید و دست‌ها را روی ران‌هایتان قرار دهید. برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و فقط نفس عمیق بکشید. قرار نیست یک مدیتیشن سخت داشته باشید بلکه فقط استراحت کوتاهی است که، به خودتان اجازه می‌دهید به جز نفس کشیدن کار دیگری نکنید.

چرخش در حالت نشسته

در همان حالت چهار زانو صاف بنشینید، هوا را وارد ریه‌های خود کنید (دم). حالا همانطور که بالا تنه خود را به سمت چپ می‌چرخانید، بازدم داشته باشید. می‌توانید از لبه‌ی بالای تخت‌تان استفاده کنید و با دست آن را بگیرید تا چرخش‌های آرام تری داشته باشید. در همان حالتی که چرخیده‌اید بمانید و چند نفس عمیق بکشید. حالا همانطور که صورت‌تان را به جلو برمیگردانید بازدم داشته باشید. دوباره هوا را وارد ریه‌های خود کنید و این بار در حالی که به سمت راست می‌چرخید بازدم داشته باشید.

خم شدن در حالت چهار زانو

در همان حالت چهار زانو، به آرامی از باسن‌تان به جلو خم شوید، دست‌هایتان را صاف به سمت جلو دراز کنید و روی تخت قرار دهید.
برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و نفس‌های عمیق بکشید، کشش را در کمر و پشت‌تان احساس کنید.

خم شدن به سمت جلو در حالت نشسته

به آرامی پاهایتان را به سمت جلو دراز کنید و کمی هم زانوهایتان را خم کنید. هوا را وارد ریه‌های خود کنید و صاف بنشینید. در حالی که بازدم دارید خودتان را به سمت نوک پاهایتان بکشید. تا جایی که لازم است زانوهایتان را خم کنید تا کمرتان صاف باشد. این یک حرکت فوق العاده برای کشش عضلات پشت ران است، اما وقتی هدف نهایی شما یک استراحت آرام و خواب راحت است، به خودتان زیاد فشار نیاورید و کشش را به طور شدید انجام ندهید.
به همان حالت نشسته که پاها به سمت جلو دراز است برگردید و این بار، به آرامی کمرتان را به سمت پا‌ها خم کنید. برای چند دقیقه در همان حالتی که به سمت جلو خم شده‌اید بمانید، نفس‌های عمیق بکشید و کشش را در ستون فقرات خود احساس کنید.
منبع الودکتر
درمورد درمان بی خوابی چه می دانید؟

   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ