قهوه خورها این مطلب را بخوانند

شاید بیشتر افراد از قهوه خورهای حرفه ای باشند، حالا این را می دانید که خوردن قهوه چه تاثیری روی بدن ما دارد؟ آمار نشان می دهد که 54 درصد آمریکایی هایی که بیش از 18 سال سن دارند، روزانه حدود 3 فنجان قهوه می خورند.

یکی از فواید قهوه خوردن روزانه این است که ممکن است بتواند احتمال ابتلا به سرطان و یا دیگر بیماری ها را کاهش دهد. اغلب آمریکایی ها آنتی اکسیدان مورد نیاز خود بدن خود را از طریق خوردن قهوه تامین می کنند. این امر در حالی است که افراد ساکن نیویورک هفت مردم دیگر شهر های آمریکا قهوه می خورند. محققان بر این باورند که مصرف متعادل قهوه (3 تا 5 فنجان در روز) می تواند از ابتلا به دیابت نوع دوم، پارکینسون، زوال عقل، سیروز کبدی و برخی سرطان ها شامل سرطان کبد و آندومتر (رحم) جلوگیری کند.

علاوه بر پیشگیری از این قبیل بیماری ها کافئین قهوه مستقیما روی مغز شما تاثیر می گذارد. محققان بر این باورند که کافئین تاثیر مثبتی روی بدن دارد، مثلا هوشیاری ذهنی و تمرکز را بهبود می بخشد و می تواند افسردگی را نیز کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که روزانه دو یا یه فنجان قهوه می خورند، تا 45% احتمال خودکشی در آن ها کاهش می یابد، چرا که کافئین به بهتر شدن حال و حوصله انسان کمک می کند. همچنین باید توجه داشت که قهوه می تواند باعث تقویت حافظه، به خصوص حافظه بلند مدت شود.

یکی دیگر از فواید قهوه خوردن این است که می تواند به شما کمک کند تا ورزشکار بهتری باشید. همان طور که تحقیقات نشان می دهد، قهوه از دو جنبه فیزیکی و ذهنی می تواند به ورزشکاران کمک کند. این در حالی است که کافئین طبیعی قهوه می تواند عملکرد فیزیکی افراد، به خصوص در تمرینات هوازی و استقامتی را بهبود ببخشد.

با این وجود باید توجه داشت که مصرف زیادی قهوه می تواند روی کارهای روزمره شما تاثیر بگذارد، مثلا احساس اضطراب، وحشت، خوابیدن بی قرار، زوال عقل و اعتیاد به کافئین از جنبه های منفی خوردن قهوه هستند. همچنین باید دانست که اگر بدن کسی به خوردن قهوه عادت کند، در صورت نخوردن آن با سر دردهای شدیدی روبرو خواهد شد.

ترجمه از ع. عطار پور

چای یا قهوه؟ اثرات متفاوت چای و قهوه بر بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ