جلوگیری از سفید شدن موها با توت

atoosamirzavandi
سفید شدن موها یکی از اتفاق های نا خوشایند برای همه بخصوص خانم ها می باشد که به کمک توت سفید می توان از آن جلوگیری کرد.

توت سفید به دلیل دارا بودن مواد معدنی به خوبی می تواند از سفید شدن موها جلوگیری کند. همچنین توت سفید به پیشگیری از کم خونی و کاهش وزن نیز کمک می کند. در ادامه این مقاله با دیگر خواص توت سفید آشنا خواهید شد.

پیشگیری از کم خونی

توت خشک حاوی مقادیر بالایی از آهن و پروتئین است و مصرف آن برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید است. همچنین مصرف منظم این میوه، انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه را تامین و خستگی ناشی از کمبود آهن را برطرف می‌کند.

سلامت دستگاه گوارش

توت خشک همانند دیگر میوه‌ها دارای فیبر است و مصرف آن به درمان یبوست شدید و تضمین سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

کمک به کاهش وزن

توت خشک میان وعده‌ای سالم و مقوی است و به دلیل ایجاد احساس سیری باعث کاهش ریزه‌خواری در طول روز و در نتیجه کمک به لاغری و کاهش وزن سالم می‌شود. بهترین راه مصرف توت خشک برای لاغر شدن، مصرف متعادل آن دو ساعت قبل از غذای اصلی است.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

توت سفید حاوی آنتی اکسیدان‌هایی همچون آنتوسیانین و رزوراترول است که هر دو این مواد، دارای خاصیت ضد التهاب و کاهش فشار خون هستند و از این رو در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود جریان خون موثر است.

پیشگیری از سرطان

تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها از دیگر خواص توت خشک است. این میوه خشک همچنین به‌ دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدان، در پیشگیری از سرطان و مبارزه با سلول‌های سرطانی مفید است.

رفع افسردگی و استرس

توت خشک به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه ب در رفع افسردگی، استرس، کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است.

سلامت کبد

حفظ سلامت کبد و طحال و کمک به تصفیه خون از دیگر خواص توت خشک در طب سنتی است.

پیشگیری از سفید شدن مو‌ها

توت خشک املاح فراوانی دارد و مصرف آن برای پیشگیری از سفید شدن زودرس مو‌ها مفید است. جالب است بدانید، در بسیاری از کشور‌ها از توت‌ها برای درمان و علاج سفید و یا خاکستری شدن زودرس مو‌ها استفاده می‌شود.

تقویت کلیه‌ها

از خواص توت خشک در طب سنتی برای تقویت و عملکرد بهتر کلیه‌ها استفاده می‌شود. این میوه، در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد.
تقویت مو و ناخن
توت خشک حاوی مقادیر زیادی کلسیم، روی و آهن است و مصرف آن به رشد بهتر ناخن‌ها کمک کرده، از ریزش مو جلوگیری و باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.
درمان اختلالات جنسی
بر تنظیم کبد و کلیه تاثیر می گذارد و باعث بهبود کیفیت قدست جنسی در مردان می شود. با این حال برای درمان ناتوانی جنسی، انزال زودرس و دیگر اختلالات جنسی مفید می باشد.

خواص توت سفید

توت سفید سرشار از املاح معدنی، تانن، مواد چربی و ویتامین های A و C است.جوشانده پوست خشک، شاخه های جوان و تازه درخت این میوه، خاصیت ملینی دارد.برای جذب مواد غذایی موجود در توت سفید افراد باید صبح ناشتا یا عصر یعنی زمانی که معده خالی است، آن را مصرف کنند.میوه توت (خشک و تازه) دوست کبد و طحال محسوب می شود. جوشانده پوست، ریشه و برگ توت، ادرار را زیاد می کند و شیره برگ های آن در گذشته به عنوان تب بر و التیام دهنده زخم استفاده می شد.عصاره برگ توت یک ضد سم قوی است. هر 100 گرم توت سفید تازه حدود 60 کالری انرژی دارد و قند آن باعث چاقی نمی شود. به همین دلیل مبتلایان به مرض قند (دیابت) چای را با توت خشک مصرف می کنند.توت به علت دارا بودن مواد قندی، بدن را تقویت می کند، ادرارآور و آرامبخش اعصاب بوده و برای درمان بیماری های دستگاه تنفسی و زخم معده نیز مفید است.

درمان سفید شدن زودرس موها

در بسیاری از کشورها توت برای درمان سفید شدن زودرس موها به کار می رود.
این میوه خوشمزه دارای آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.
منبع الودکتر
توت سفید بخورید تا آلزایمر نگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ