ترفندهایی ساده و آسان برای جلوگیری از افتادگی غبغب

atoosamirzavandi
غبغب از زیبایی صورت می کاهد با استفاده از ماسک ها و انجام ورزش می توان از پیدایش غبغب جلوگیری کرد.

غبغب و افتادگی آن باعث می شود که مسن تر به نظر برسیم. با مراقبت از پوست گردن و ورزش دادن گردن می توان از به وجود آمدن غبغب جلوگیری کرد. در این مقالهترفندهایی ساده و آسان برای جلوگیری از افتادگی غبغب پیشنهاد می شود.

مرطوب‌کننده‌ها:

استفاده از مرطوب‌کننده درست در طولانی مدت به پیشگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. باید صبح و شب از مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C و E روی پوست صورت و گردنتان استفاده کنید. مرطوب‌کننده برای اینکه پوست در طول عمرتان نرم و در عین حال صاف بماند مهم است. مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه‌ورا نیز در این مورد مفیدند.

نرمش‌های پوست صورت:

نرمش مداوم پوست صورت از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. متخصصان مجموعه‌ای از نرمش‌های پوست صورت را معرفی می‌کنند که نه تنها پوست را صاف و درست نگه می‌دارد بلکه کمک می‌کند از شر غبغبتان هم راحت شوید.

 ترک سیگار:

سیگاری‌ها در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض افتادگی پوست قرار دارند. سیگار چهره شما را پیرتر می‌کند و شما را در معرض چندین بیماری از جمله انواع سرطان قرار می‌دهد.

رک نوشیدنی‌های شیرین:

یافته‌های علمی نشان می‌دهد نوشابه‌های قندی و شیرین پیری پوست را تسریع می‌کند.

رژیم غذایی متعادل:

حتی نمی‌توانید تصور کنید که غذاهای فرآوری شده چه به سر پوستتان می‌آورد. این غذاها به سرعت باعث آسیب به پوست و افتادگی آن می‌شود. برای پوست سالم، درخشان و صاف به میوه‌های تازه و سبزیجات عادت کنید و به ویژه آن‌ها که اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان دارند را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

ورزش:

اضافه وزن منجر به کشیده شدن پوست و تضعیف فیبرهای الاستین در صورتتان می‌شود. ورزش مداوم کمک می‌کند در محدوده وزنی سالم بمانید و پوستی درخشان و جوان داشته باشید.

ماسکی برای جلوگیری از افتادگی غبغب

در اکثر خانمها و آقایان و البته بسته به چاقی و لاغری صورت و سفتی و نوع پوست از سن 35 تا 40 سالگی به بالا ممکن است شل شدن و افتادگی غبغب به تدریج و آرام آرام مشاهده شود که برای افرادی که متوجه ی این امر نیستند و شاید زیاد برایشان مهم نباشد ناگهان نمایان خواهد شد اما کسانی که به این مسئله و زیبایی پوست و چهره ی خود اهمیت میدهند و نمی خواهند پوستشان دچار پیری زود رس و افتادگی غبغب شود از ماسک پیشنهادی ما که هفته ای یکبار آنهم پس از حمام کردن میتواند به زیبایی و تقویت پوست در ناحیه ی گردن کمک کند استفاده نمایند.
به این ترتیب که:
یک سفیده ی تخم مرغ را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل خوب مخلوط کرده سپس چند قطره آبلیموی تازه نیز به این مخلوط اضافه کنید و دوباره به هم بزنید، پس از حمام و البته چنان که گفته شد بهتر است هفته ای یکبار این ماسک را از زیر گردن تا چانه و بر خلاف جهت از پایین به بالا به حالت ماساژ با دو دست بمالید و تا جذب کامل ماسک حالت سر را طوری بالا و صاف نگه دارید که هیچ چین و چروکی در این ناحیه وجود نداشته باشد . بین 5 تا ده دقیقه صبر کنید و تا زمان خشک شدن حتی الامکان حرکت نکرده و صحبت هم نکنید ،بعد از مدت زمان معلوم ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد و خنک آن را بشویید و با حوله به حالت گذاشتن و برداشتن خوب خشک کنید.
منبع الودکتر
راهکارهایی ساده برای از بین بردن غبغب

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ