بزرگترین اشتباهات در رژیم لاغری

atoosamirzavandi
بزرگترین اشتباهات در رژیم لاغری را با مطالعه این مقاله بشناسید و از آن ها دوری کنید.

اشتباهاتی که نا خواسته در رژیم های لاغری مرتکب می شوید باعث می شود که دیرتر و یا اصلا به نتیجه نرسید و این امر باعث از دست دادن امید افراد شود. در این مقالهبزرگترین اشتباهات در رژیم لاغری را معرفی خواهیم کرد.

نخوردن صبحانه

به نظر می رسد صبحانه نخوردن یک روش ساده برای کم کردن کالری است، اما نخوردن صبحانه باعث می شود بقیه روز گرسنه شوید و این مسئله منجر به خوردن میان وعده های خارج از برنامه در محل کار یا پرخوری در هنگام نهار می شود و کالری دریافتی بدن به یک باره فزایش پیدا می کند.

اما صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر است، می تواند گرسنگی را در طول روز سرکوب کند. در حقیقت بررسی ها نشان داده اند افرادی که هر روز صبحانه می خورند، وزن سالم تری دارند.

از دست دادن نظم میان وعده ها

شاید شما فقط کالری وعده های اصلی را در نظر بگیرید، اما پس کالری میان وعده ها چطور؟ شاید در طول روز فقط چند عدد چوب شور و یک برش کیک خورده باشید، اما بهتر است بدانید تمام این خوراکی های کوچک که به چشم نمی آیند و فراموش می شوند کالری دارند.

اگر در مسئله میزان کالری دریافتی جدی هستید، بهتر است تمام کالری هایی که در طول روز دریافت می کنید در تلفن همراه خود یا در یک دفترچه یادداشت کنید.

نخوردن میان وعده

همانطور که بی برنامگی در خوردن میان وعده باعث افزایش وزن می شود، انتخاب ساعات منظم و دقیق برای خوردن میان وعده ها تاثیر معکوس داشته و به کاهش وزن کمک می کند. افرادی که بیشتر از سه وعده غذایی کوچک و سبک و میان وعده های سالم می خورند، بهتر می توانند گرسنگی خود را کنترل کرده و وزن کم کنند. خوردن میان وعده باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش یابد، به ویژه اگر میان وعده پروتئینی باشد.

خوردن کمی آجیل و مغزی جات یک میان وعده سالم و سرشار از پروتئین است. بررسی ها نشان داده اند افرادی که آجیل را به عنوان میان وعده انتخاب می کنند، وزن ایده آل تری دارند.

مصرف بیش از حد مواد کم چرب

محصولات کم چرب نقش مهمی در رژیم غذایی دارند، فقط به یاد داشته باشید که غذای کم چرب با غذای کم کالری کاملا متفاوت است. چند تکه کیک کم چرب  کالری بیشتری نسبت به یک تکه کیک معمولی دارد. بهترین روش برای تعیین میزان چربی، قند و کالری دریافتی بررسی کردن برچسب روی محصولات است.

حتماً باید بشقابتان را تمام کنید!

حتماً با خودتان فکر می‌کنید نباید اسراف کنید. اما همان چند لقمه‌ ی آخر می‌تواند برای شما گران تمام شود. برای اینکه اسراف هم نشود می‌توانید باقی غذا را نگه داشته و در وعده‌های بعدی میل کنید. تمام نکردن غذای بشقابتان به معنی دور ریختن آن نیست. حتی وقتی بیرون از منزل غذا می‌خورید زمانی که سفارش غذا می‌دهید جعبه نیز برای بردن اضافه‌ی غذا درخواست کنید. همچنین زمانی که در خانه غذا می‌خورید از بشقاب کوچک‌تر استفاده کنید. حذف این اشتباهات رایج از رژیم غذایی لاغری شما می‌تواند راه را برای رسیدن به وزن دلخواهتان هموارتر کند
یکدفعه همه‌ی عادت‌های خود را تغییر دهید!

برای کاهش وزن به عادت‌های جدیدی نیاز دارید:

کمتر خوردن، شمارش کالری، ورزش منظم، نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی، خواب کافی و…اگر بخواهید همه‌ی این عادت‌ها را یکباره در زندگی خود رعایت کنید با شکست روبرو خواهید شد. راحت بگیرید و کم کم به سمت داشتن این عادت‌ها قدم بردارید

بدترین روش برای شروع رژیم غذایی کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می‌باشد. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلکه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.
در این برنامه‌ها چربی بدن کاهش نمی‌یابد بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می‌رود که برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیمها موقتا قطع شوند فرد مجدداً با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می‌شود و اغلب میبینیم که فرد حتی چاقتر از زمان قبل از رژیم شده است.
هرچه شب هنگام بخورید به چربی مبدل می‌شود، فرقی ندارد چه ساعتی غذا بخورید. میزان کل کالری روزانه در برابر تعداد کالری که می‌سوزانید تعیین کننده کاهش یا افزایش وزن است. بدن شما کالری شب یا روز را تشخیص نمی‌دهد. تنها میزان کالریها دریک روز مطرح است.
نکته منفی خوردن غذا در شب این است که ممکن است دچار مشکلی به نام بازگشت اسید شوید که در این صورت دچار سوزش سر دل خواهید شد.
برخی غذاها می‌توانند کالریها را بسوزانند، بعضی از غذاها، کمی بیشتر از سایر غذاها برای هضم انرژی لازم دارند.
آرام غذا خوردن و جویدن غذا باعث تنظیم مرکز کنترل اشتهای مغز می‌شود. بنابراین آنچه که خورده اید اشتهایتان را کم می‌کند و با غذای کمتر زودتر سیر می‌شوید. غذا خوردن سریع خود به خود چاق نمی‌کند ولی از آنجایی که افرادی که سریع غذا می‌خوردند به مکانیزم تنظیم اشتهایشان زمان کافی نمی‌دهند تا کار کند آنگاه بیشتر از میزان لازم غذا می‌خورند.
پروتئینها و کربوهیدراتها بدون توجه به منبع آنها، در هر گرم 4 کالری دارند. چربی نیز در هر گرم 9 کالری دارد، یعنی بیشتر از دو برابر پروتئین و کربوهیدرات. گوشت نه تنها در هر گرم چهار کالری دارد بلکه هر گرم چربی گوشت 9 کالری دارد.
هرچه میزان چربی گوشت بیشتر باشد کالری آن نیز بیشتر خواهد شد و چون مصرف کالری زیاد باعث افزایش ذخیره سازی چربی می‌شود، در نتیجه خوردن گوشت نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلکه بیشتر آن را به صورت چربی ذخیره می‌کند.
منبع الودکتر
ماست و خیار برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ