خوراکی های مفید برای تقویت اسپرم و تخمک

atoosamirzavandi
خوراکی های مفید برای تقویت اسپرم و تخمک را بشناسید و به کمک آن ها باروری موفقی را تجربه کنید.

تقویت اسپرم و تخمک برای زوج هایی که قصد بچه دار شدن را دارند امری لازم و ضروری است. خوراکی های مفید برای تقویت اسپرم و تخمک را در ادامه این مقاله معرفی خواهیم کرد..

افزایش و تقویت میزان اسپرم و تخمک با طب سنتی

ادویه ای قوی به نام زنجبیل مناسب برای تقویت اسپرم و تخمک

زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است به طوریکه در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان یکی از نسخه های اصلی تقویت اسپرم و تخمک توصیه می کنند ، چینی ها زنجبیل را ” یانگ” یعنی ماده ی غذایی که باعث گرمی می شود می نامند و از ان برای درمان ناباروری بسیار کمک می گیرند.
زنجبیل در صدر خوراکی های گیاهی تقویت اسپرم و تخمک قرار گرفته است چرا که میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می دارد و این جای تعجب ندارد.

برنج قهوه ای برای تقویت اسپرم و تخمک

این نوع برنج به دلیل آنکه منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است تخمک گذاری را منظم کرده و باعث باروری می شود. گفتنی است برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است، که از نقص لوله عصبی در نوزادان تازه متولد شده پیشگیری میکند.

مارچوبه برای تقویت اسپرم و تخمک

چرا مارچوبه ؟ به دلیل داشتن ویتامین سی بالا ، ولی چرا ویتامین سی ؟ ویتامین C در بدن به دلیل کاهش سطح رادیکال های آزاد قادر خواهد بود قدرت تولید و جنبندگی اسپرم های تولیدی را نیز افزایش دهد.مقادیر بالای ویتامین C در این ماده غذایی آن را به یک محافظ قوی برای جلوگیری از اکسیداسیون اسپرم ها و نیز محافظت از سلامت غشاء سلول های بیضه تبدیل کرده است.

تقویت اسپرم و تخمک با گیاه مریم گلی

یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می کند و برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق العاده ای از سوی متخصصان طب سنتی است.

تقویت اسپرم و تخمک با برگ های تمشک قرمز

این گیاه جزو معروف ترین درمانی های طبیعی ناباروری است. برگ های تمشک قرمز به دلیل داشتن میزان زیادی کلسیم به تنظیم هورمون ها کمک قابل توجهی می کند و مشکل اختلالات تخمک گذاری را کم می کند.
متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند آن را همزمان با شبدر چمنی مصرف کنید چراکه بیشتری دارد. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می شود.

روغن زیتون عالی برای تقویت اسپرم و تخمک

این روغن سراسر فایده و خاصیت برای باروری خوبست چرا که روغن زیتون چربی اشباع شده در روغن زیتون التهاب بدن را کاهش میدهد پس توصیه می شود زنان تحت درمان ناباروری روغن زیتون را در رژیم غذایی خود جای دهند.

تقویت اسپرم و تخمک با سیر پر خاصیت

طبق متون طب سنتی و توصیه متخصصان درمان های گیاهی سیر یکی از بهترین انتخاب های غذایی برای افزایش تولید اسپرم ها و تقویت اسپرم های تولیدی است برای رسیدن به تأثیرات کمکی سیر در این زمینه شروع مصرف با 1 تا 2 حبه سیر در روز می تواند مناسب باشد.

ویتامین E

اسپرم های دارای قدرت باروری بالا ، حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشند. همچنین ویتامین E برای جلوگیری از اکسید شدن روغن های گیاهی با چند پیوند دوگانه رژیم غذایی در بدن مورد نیاز است. بدن مردان و زنان به حدود ۱۰ میلی گرم ویتامین E درروز نیازمند می باشند.
از منابع خوب ویتامین E می توان به موارد زیر اشاره نمود:
بادام ، فندق و سایر مغزها مانند بادام زمینی نیز از منابع خوب ویتامین E محسوب می شوند. تخم آفتابگردان و روغن زیتون نیز حاوی ویتامین E می باشد.جوانه گندم ، سیب زمینی شیرین و آواکادو نیز دارای مقادیر بالایی ویتامینE می باشد.

ویتامین B

ویتامین های گروه B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند.همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.
منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

تخم مرغ

تخم مرغ تخم مرغ حاوی ویتامین D، است که نقش کلیدی در افزایش باروری ایفا می کند. با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ییل، زنان نابارور اغلب از کمبود ویتامین D رنج می برند. علاوه بر این، تخم مرغ غنی از آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئید است که به افزایش باروری در زنان کمک میکند.ویتامین B12، فولات و چربی امگا 3 در تخم مرغ نیز امکان نقائص هنگام تولد را به حداقل میرساند. کسانی که قصد باردار شدن دارند و میخواهند وزن خودر ا ثابت نگه دارند می توانند با خیال راحت در هفته 6 عدد تخم مرغ بخورند
منبع الودکتر
چند توصیه جدی برای زنانی که قصد بارداری دارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ