تاثیر اعجاب انگیز گریه در درمان بیماری ها

atoosamirzavandi
گریه مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده درمان بیماری ها را میسر می سازد.

گریه کردن در درمان بیماری ها بسیار موثر است زیرا در اشک چشم هورمون اندورفین موجود است که خود موجب تسکین می گردد. در این مقاله درمورد تاثیر اعجاب انگیز گریه در درمان بیماری ها بحث خواهیم کرد.

کارشناسان علت لرزیدن افراد به هنگام بیماری و تب و همین طور گریه کردن آنها به هنگام درد کشیدن را به تازگی کشف کرده‌اند.
گفتنی است، براساس تحقیقات لرزیدن معمولاً با سرد شدن هوا همراه است اما هدف اصلی آن پاسخ سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، دمای بدن انسان به طور ثابت در درجه حرارت ۳۷ درجه سانتی‌گراد است که این دما توسط مرکز هیپوتالاموس مغز شروع به پاسخ ایمنی به میکروب تشخیص داده شده می‌کند، دمای بدن انسان بالا می‌رود، اما چون دمای برخی قسمت‌های بدن از حالت قبل کمتر می‌شود فرد شروع به لرزیدن می‌کند.
در حقیقت لرزیدن برای جلوگیری از افزایش دمای بدن به وجود می‌آید و به نفع فرد بیمار است، در عین حال براساس تحقیقات علمی نوین، سیستم ایمنی بدن در دماهای بالاتر توانایی بیشتری برای مقابله با عوامل بیماری‌زا دارد.
به هنگام لرزیدن سلول‌های بدن شروع به تولید حرارت می‌کنند و به این ترتیب سیستم از نوعی نیروی کمکی برای نابودی بیماری استفاده می‌کند.
براساس یک تحقیق دانشگاهی توسط متخصصان دانشگاه ناتینگهام کشور انگلستان گریه کردن نوعی پاسخ سیستم عصبی بدن به احساسات منفی و یا درد است.
پژوهشگران نوعی ارتباط بین کانال‌های اشکی از چشم و برخی نواحی مغزی به تازگی شناسایی کرده‌اند.
به گفته محققان اشک ریختن نوعی راه‌حل بدن برای انتشار هورمون‌های استرس به هنگام ترشح است که به هنگام درد آزاد می‌شوند و به کمک گریه کردن افراد نوعی بازیاب تعادلی به دست می‌آورند.
در عین حال در قطرات اشک اندروفین وجود دارد که نوعی مسکن طبیعی برای بدن است و به تثبیت وضعیت جسمی و عصبی بدن کمک می‌کند.
بر این اساس پزشکان به افرادی که در معرض غلیانات روحی و احساسی و همینطور وجود درد در بدن دچار شده‌اند توصیه می‌کنند از گریه کردن به اندازه استاندارد و معقول برای کمک به بدن خود بهره بگیرند.

فواید گریه کردن برای پوست

یکی از فواید گریه کردن رفع استرس و همچنین دفع سموم بدن است. همینطور که میدانید سموم بدن و استرس هر دو باعث پیری پوست شده و زیبایی و جوانی ما را می گیرند. بنابراین به گزارش سایت طب فارسی گریه کردن باعث سلامت و جوانی پوست میگردد.

فواید گریه کردن برای دفع سموم بدن و کاهش درد

گریه کردن باعث می شود هورمون استرس از بدن خارج شود . مانند ادرار که باعث می شود مواد زاید بدن از بدن خارج شود گریه کردن هم همین کار را می کند.اشک هایی که بخاطر استرس می اید مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول را از بدن خارج می کند. گفتنی است که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در گریه های احساسی حاوی پرولاکتین پروتئین و هورمون آدرنوکوتیکو هستند که سبب کاهش درد هم می شوند.

فواید گریه کردن برای چشم

جالب است بدانید طبق بررسی های به دست امده اشک هایی که توسط غدد اشکی تولید می شوند دید چشم را باز می کنند. دلیل این امر انست که وقتی غشای چشم دچار کم آبی می شود دید ما کاهش می یابد.
اشک ریختن باعث می شود هم چشممان شست شو داده شود و هم از بی آبی ان جلوگیری می کند.

فواید گریه کردن برای درمان استرس

یکی از فواید گریه کردن کاهش استرس است. جالب است بدانید که گریه کردن و اشک ریختن یک داروی ضد افسردگی است و باعث می شود شما ارامش بگیرید. کسانی که اختلالات اضطرابی دارند حتما کمتر گریه میکنند یا گریه شان آن طور که باید باشد نیست.
•    یک گریه مفید به ادم ارامش میدهد و اسودگی خیال را برای او فراهم می کند.
•    شکهای احساسی سطح منگنز بدن را کاهش می دهند. این مواد معدنی بروی خلق و خو تاثیر مستقیم میگذارد. غلظت منگنز اشک احساسی 30 برابر بیشتر از منگنز موجود در سرم خون است.
•    اشک احساسی نسبت به اشک پایه و رفلکس حاوی 24 درصد پروتئین آلبومین بیشتری می باشد.
•    گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن می شود.
•    گریه یک مکانیسم رایگان، طبیعی و قدرتمند برای کنار آمدن با درد، استرس و اندوه می باشد.
•    هورمون هایی که پس از استرس در بدن انباشته می شوند به حد سطح سمی رسیده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و دیگر فرآیندهای بیولوژیکی می شوند. اشک های احساسی به عنوان دریچه اطمینان برای قلب عمل می کنند.
•    ترکیباتی که حین استرس در بدن تجمع می یابد با اشک خارج می گردند. همین امر باعث کاهش استرس می گردد. این مواد شامل آندورفین (lucine-enkephaline)، که در کنترل درد موثر است، پرولاکتین که در تنظیم تولید شیر نقش دارد، و آدرنوکورتیکوتروپین (ACTH) که یک نشانگر مهم استرس است، می باشند. سرکوب گریه و اشک باعث افزایش استرس می گردد.
نه تنها گریه باعث ارتقای سطح سلامتی فرد می شود بلکه در افزایش حس تعلق در گروه نیز تاثیر گذاربوده و موجب افزایش حضور و دخالت دیگران در تامین رفاه فرد می شود. اشک ها یک روش موثر در ایجاد ارتباط بوده و در برانگیختن حس همدردی و دلسوزی سریعتر ازهر ابزار دیگری عمل می کنند. گریه بطور موثری بازگو کننده آنست که شما در مورد یک دلمشغولی خاص صادق و بی ریا بوده و در کنار آمدن با آن مشکل مضطرب می باشید.
منبع الودکتر
فواید گریه کردن برای سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ