شخصیت شناسی با توجه به نحوه خوابیدن+بهترین مدل خوابیدن کدام است؟

atoosamirzavandi
مدل خوابیدن قطعا در کیفیت خواب موثر است. با ترک عادت های اشتباه خوابیدن به سلامت بدن و کیفیت خواب خود کمک کنید. عادت های افراد ناشی ار خصوصیات شخصیتی آن هاست، با توجه به نحوه خوابیدن افراد می توان شخصت آنها را بهتر شناخت.

مدل خوابیدن علاوه بر کیفیت خواب  بر روی ستون مهره ها و پوست نیز اثر می گذارد. با بد خوابیدن چین و چروک بر روی پوست ایجاد می شود و قرار گرفتن در حالت های بد در مدت طولانی خوابیدن به مهره ها آسیب وارد می کند. در این مقاله مفصل تر در مورد مدل های خوابیدن و بهترین مدل خوابیدن بحث خواهیم کرد.

مدل معمول خواب خود را پیدا کنید

چراغ را خاموش و خودتان را برای یک چرت کوتاه آماده کنید. آیا به پشت، پهلو یا روی شکم می خوابید؟ حالت بد خوابیدن شما، می تواند باعث درد در قسمت کمر، خروپف و بیدار شدن در طول شب گردد. جالب تر این که مدل خوابیدن می تواند در مورد شخصیت شما نیز اطلاعاتی را بیان کند.

خوابیدن بر روی شکم

آیا علاقمند به خوابیدن بر روی شکم هستید؟ اگر بر روی شکم می خوابید، آیا در خوابیدن مشکل دارید؟  آیا تمایل به خوابیدن بر روی شکم دارید؟ این مدل خوابیدن باعث آسیب رساندن به گردن و کمر می شود. اگر این مدل خوابیدن حالتی است که آن را دوست دارید، بهتر است از یک بالشت نرم استفاده کنید یا بدون بالشت بخوابید تا گردن در حالت مساعد تری قرار بگیرد.

شخصیت شناسی با توجه به نحوه خوابیدن:

خوابیدن بر روی شکم: چتر باز

 7% از افراد علاقه به این مدل خوابیدن دارند. طبق دریافت های محققان، اگر به روی شکم می خوابید و دستان خود را به زیر بالشت حلقه کرده و سرتان را به سمتی می چرخانید، شما شخصی اجتماعی هستید که تمایل به ابراز افکار و عقاید خود دارید و از نقد شدن بیزارید.

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت می تواند باعث ایجاد درد خفیفی در ناحیه کمر شود و اگر کسی به طور مداوم به این حالت بخوابد درد کمر را شدت می بخشد. اگر خروپف می کنید و یا دچار تنگی نفس هستید خوابیدن به پشت این مشکلات را بدتر خواهد کرد. اگر هر کدام از این مشکلات را دارید و تنها با خوابیدن به پشت احساس راحتی می کنید حتما با پزشک خود صحبت کرده و از ایشان کمک بگیرید.

شخصیت شناسی با توجه به نحوه خوابیدن:

خوابیدن به پشت: سرباز

8% از افراد علاقه به خوابیدن به پشت دارند. اگر به پشت می خوابید و دستان خود را کنار خود قرار می دهید به عقیده محققان از شخصیتی آرام، خوددار و متوقع برخوردار هستید.

خوابیدن به پشت: ستاره دریایی

5% از افراد علاقمند به پشت خوابیدن و قرار دادن دستان زیر سر هستند. بر اساس مطالعات انجام شده این دسته از افراد شنونده های خوبی می باشند و علاقه ای به قرار گرفتن در مرکز توجه ندارند.

خوابیدن به پهلو

خوابیدن به پهلو مدل های متفاوتی دارد اما راحت ترین آن، جمع کردن زانو درون شکم است که به مدل جنین معروف است.

شخصیت شناسی با توجه به نحوه خوابیدن:

خوابیدن به پهلو: جنینی

بیشتر از 40% افراد علاقه به خوابیدن به صورت جنینی دارند در این میان خانم ها بیشتر از آقایان جنینی خوابیدن را دوست دارند. بعضی از روانشناسان معتقدند که این دسته از افراد خون گرم، با احساس و مهربان هستند اما همیشه یک لایه حفاظتی دور خود ایجاد می کنند.

خوابیدن به پهلو: کنده ای

وقتی به پهلو بخوابید و هر دو دست خود را پایین در راستای بدن قرار دهید به مدل کنده ای خوابیده اید. 15% افراد این مدل خوابیدن را دوست دارند. محققان بر این باورند که این دسته از افراد اجتماعی، راستگو و راحت طلب هستند.

خوابیدن به پهلو:

13% از افراد دست به سینه و به پهلو می خوابند اگر شما هم جز این دسته هستید به گفته محققان فردی روشن فکر اما شکاک و کله شق می باشید.

خوابیدن به پهلو: خوابیدن در کنار هم

خوابیدن در کنار کسی باعث بیدار شدن در طول شب می گردد اما در آغوش گرفتن همسر موقع خواب موجب ترشح شدن هورمون اکسی توکسین در بدن می شود که می تواند به کاهش استرس، صمیمی تر شدن زوج ها و سریع تر به خواب رفتن کمک کند.

اگرخروپف می کنید

برای از بین بردن صدای خروپف به پهلو خوابیدن بهترین مدل خواب است. اما اگر تمایل به خوابیدن به پشت دارید بهترین راه این است که از بالشت بلندتری استفاده کنید. اگر خروپف باعث تنگی نفس، یا احساس خستگی در روز بعد و باعث بیدار کردن همسرتان می شود حتما به پزشک مراجعه کنید. صدای بلند خروپف نشان دهنده ی تنگی نفس در خواب است و این موجب افزایش فشار خون، بیماری های قلبی و خفگی می گردد.

اگر دچار کمر درد هستید

اگر از درد کمر رنج می برید باز هم مدلی که برای خوابیدن پیشنهاد می گردد خوابیدن به پهلو می باشد. برای کاهش فشار بهتر است که هنگام خوابیدن به پهلو بالشتی را بین پاهای خود قرار دهید. اگر تمایل به خوابیدن به پشت دارید، بالشتی را زیر زانوهای خود قرار دهید تا انحنای طبیعی بدنتان حفظ شود و فشار کمتری را حس کنید.

اگر باردار هستید

به پهلو خوابیدن برای خانم های باردار و جنین شان مناسب تر است. حتی خوابیدن به پهلوی چپ بیشتر توصیه می گردد زیرا مواد مغذی و خون بیشتری به جنین می رسد. اگر احساس درد در ناحیه کمر می کنید بالشتی زیر شکم خود قرار دهید. می توانید زانو را خم کرده و بالشت را بین زانوها قرار دهید.

و اما تشک شما…

انتخاب تشکی متناسب با فیزیک بدن و مدل خوابیدن می تواند به رفع مشکلات نحوه خوابیدن کمک کند.
منبع الو دکتر
بهترین مدل خواب برای کسانی که دیسک کمر دارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ