پریود شما درباره سلامتی شما چه می گوید؟

بسیاری از خانم ها گمان می کنند که پریود شدن عادتی در بدن است که هر ماه اتفاق می افتد و هیچ مساله ی مهمی در پشت پرده ی این قضیه وجود ندارد. به شما توصیه میکنیم نکاتی که پریود شما به شما می گوید را در ادامه این مطلب را بخوانید.

هر اتفاقی که متفاوت با آنچه باید باشد اتفاق بیفتد نشانه از مشکلی دارد.در ادامه این مطلب از الودکتر درباره نکات و مشکلاتی که دوره شما به شما می گوید بخوانید.در این مطلب نشانه های پریود را با علایم بیماری بسنجید و در صورت نیاز و یا سوال به پزشک مراجعه نمایید.

پریود شما درباره سلامتی شما چه می گوید؟

بسیاری از چیزها در مورد پریود شما – مواردی مانند چقدر زمان می برد، چه مدت طول می کشد و چه جریان سنگین خونی در حین آن اتفاق می افتد – ممکن است برای هر زن متفاوت باشد. بعضی از آنها می توانند سرنخ هایی راجع به آنچه که در بدن شما اتفاق می افتد ارائه دهند. (اما هنگامی که از روش هورمونی کنترل تولد یا IUD استفاده می کنید، نمی توانید به این نشان ها تکیه کنید). شما می توانید با آنچه که برای شما اتفاق می افتد در نشانه های اولیه مشکلات را پیدا کنید.

پریود سنگین

مشکلی که حدود یک سوم زنان به متخصص زنان در مورد آن شکایت دارند پریود سنگین می باشد. “سنگین” بدین معنی است که تامپون یا پد خود را هر ساعت یا بیشتر یا در طول شب باید تغییر دهید، دوره هایی که بیش از یک هفته طول بکشد یا لخته شدن خون بیش از یک چهارم باشد. که مشکلات مربوط به اندام های تولید مثل یا هورمون ها، عفونت هایی مانند بیماری التهابی لگن، برخی از اختلالات خون، داروهای کاهش دهنده خون (از جمله آسپرین) یا IUD مس، علل احتمالی هستند

جریان سنگین و خسته

هنگامی که خون را از طریق پریودهای سنگین از دست می دهید، دچار از بین رفتن سلول های قرمز خون می شوید و ممکن است به کم خونی فقدان آهن منجر شود. یک مطالعه نشان داد 5٪ زنان از سن بلوغ تحت تاثیر قرار می گیرند. شما میتوانید با یک آزمایش خون ساده به این مشکل پی ببرید که اگر به درمان نیاز دارید،اقدام نمایید.

دوره های از دست رفته

شایع ترین علت آن حاملگی است، اما استرس، عدم تعادل هورمون، کم وزنی، بافت اسکار، و بعضی از داروها نیز می توانند پریودها را متوقف کنند. اگر سه بار مداوم دوره خود را از دشت دادید، به دکتر خود مراجعه کنید. علائم دیگر شما به آنها کمک خواهد کرد که آنچه را که اتفاق می افتد مشخص شود. به عنوان مثال، افزایش مو زاید، آکنه و مشکل کنترل وزن شما، نشانگر سندرم تخمدان پلی کیستیک است. البته این موضوع هنگامی که نزدیک به دوره یائسگی هستید، غیر معمول نیست.

دوره های اولیه

تغییرات در زمان پریودهای اولیه عادی است . چند سال پس از اولین دوره شما می توانید به برنامه ریزی برسید اگر دوره های شما کمتر از 24 روز فاصله داشته باشد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

رنگ خون

خون تازه در آغاز دوره شما معمولا قرمز روشن است. اما در جریان سنگین می تواند تیره تر هم باشد، به خصوص لخته ها. خون قرمز آهسته تر است.اما تغییرات بسیار زیاد در رنگ خون می تواند دلیل مشکلی باشد که بهتر است با پزشک مشاوره نمایید تا شما را راهنمایی نماید.

گرفتگی عضلات

بیش از نیمی از زنان هر ماه، قبل از اینکه خونریزی شروع شود، در شکم، ران و یا کمر به مدت یک یا دو روز درد دارند. بعضی از زنان نیز احساس خستگی می کنند و یا دچار اسهال می شوند. این حالات ممکن است پس از داشتن کودک متوقف شود.

مشکلات جانبی

آیا در زمان پریودی خود احساس خستگی و یا درد و گرفتگی عضلات می کنید؟این حالت ممکن است مواردی باشد تا به دکتر شما کمک کند به تشخیص آندومتریوز.این موارد را حتما با دکتر خود در جریان بگذارید.

سردردهای اولیه

سردرد در ابتدای پریود هر ماه می تواند به کاهش سطح استروژن و یا انتشار پروستاگلاندین مرتبط باشد. این یک میگرن قاعدگی است. ممکن است آن را به عنوان یک میگرن تشخیص ندهید زیرا اتفاقی نیست و طولانی تر از انواع دیگر است. داروهای ضد التهابی مثل اسید مفرنام و ناپروکسن ممکن است به جلوگیری از آن کمک کنند. یا ممکن است در این حالت پزشک شما سعی کند سطح استروژن شما را به طور مداوم حفظ کند.

خونریزی پس از یائسگی

این مشکل ممکن است از پولیپ رحمی باشد.. این موضوع به سطح استروژن شما مرتبط است، بنابراین اگر شما تاموکسیفن را برای سرطان سینه مصرف می کنید، میتواند دلیلی برای خونریزی های پس از قاعدگی باشد.

منبع:الودکتر

این دمنوش برای دردهای قاعدگی مثل آب روی آتش است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ