هر آنچه که درباره آلرژی های زمستانی باید بدانید!

اگر با شروع فصل زمستان دچار آلرژی می شوید ادامه این مطلب را بخوانید

آلرژی به فصل زمستان

اگر به گرده حساس هستید، ممکن است زمانی که آب و هوا سرد می شود ازآلرژی در امان باشید،. اما اگر شما آلرژی های محیطی مانند گرد و غبار داشته باشید، ممکن است علائم حساسیت را در زمستان بیشتر مشاهده کنید، زمانی که بیشتر وقت خود را در داخل محیط صرف می کنید.

علل

هنگامی که سرد می شود و گرد و غبار، اسپورهای قالب و حشره وارد هوا می شوند. آنها می توانند وارد بینی شما شوند و یک واکنش را شروع کنند.

برخی از عوامل ایجاد آلرژی در محیط داخلی عبارتند از:

      غبار 

این اشکالات میکروسکوپی در تشک ها و ملافه ها وجود دارند. هنگامی که آنها به هوا منتقل می شوند، می توانند باعث علائم آلرژی شوند.

     قارچ

این قارچ ها در مناطق مرطوب مانند زیرزمین و حمام ها رشد می کند. هنگامی که اسپورهای قالب به هوا می رسند، می توانند علائم آلرژی ایجاد کنند.

علائم آلرژی

علائم آلرژی ناشی از گرد و غبار، گرده، و … شامل موارد زیر می شوند:

    سرفه 

  حلقه تیره زیر چشم

   آبریزش بینی

   عطسه کردن

    چشمان خیس

چگونه می توانید بگویید که علائم شما از نوع سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی است؟

 سرماخوردگی معمولا بیش از 10 روز طول نمی کشد. اما آلرژی می تواند هفته ها یا حتی ماه ها به تعویق بیفتد. همچنین سرماخوردگی و آنفلوآنزا گاهی اوقات تب و درد دارند که معمولا این علایم با آلرژی اتفاق نمی افتد.

اگر علائم شما بیش از یک هفته طول کشید، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است شما را به یک متخصص آلرژیک راهنمایی کند، که از شما درباره سابقه و علائم بیماری شما سوال خواهد کرد.

متخصص آلرژی ممکن است یک آزمایش پوستی انجام دهد که در آن پوست شما را کمی با آلرژن خراش داده و یا آن را فقط زیر پوست شما تزریق می کند. اگر ناحیه قرمز و خارش ایجاد شود، حساسیت دارید. همچنین یک آزمایش خون برای تشخیص برخی از آلرژی ها وجود دارد.

درمان های آلرژی زمستانی عبارتند از:

    آنتی هیستامین ها، که باعث کاهش عطسه، و خارش می شوند

    ضد انعقاد، که برای از بین بردن تورم است

    ایمونوتراپی (یا قرصهای زیر زبان)، که در بدن شما مقدار دوزهای بالاتری از آلرژن  ایجاد می کند. این رویکرد می تواند نشانه های آلرژی شما را برای مدت زمان طولانی تر از داروهای آلرژی کاهش دهد.

شما نمی توانید از آلرژی جلوگیری کنید. اما اگر می دانید حساسیت دارید، می توانید اقدامات لازم برای جلوگیری از آن را انجام دهید. از این نکات استفاده کنید:

      پرده های دوش، کاغذ دیواری، و موکت را که احتمال افزایش آلرژی دارند را یا کاملا تمییز نمایید یا تعویض نمایید.    باری اینکار می توانید دوش و سینک را با یک محلول حاوی 5٪ سفید کننده و کمی مواد شوینده بشویید.

     برای کمک به کنترل گرد و غبار، از یک رطوبت گیر استفاده کنید تا رطوبت در خانه شما کمتر از 50٪ باشد.

     برای پاک کردن گرد و غبار از هوا یک فیلتر هوا HEPA استفاده کنید.

     رختخواب را در آب گرم (130 F) هر هفته بشویید.

     از پوشش های ضد آلرژی روی تشک، بالش و کمربند استفاده کنید.

اگر کسی در خانه شما آلرژی به حیوان خانگی دارد و شما واقعا یک حیوان خانگی را دوست دارید، بهترین انتخاب حیوانات بدون پوست، مانند ماهی است. اگر در حال حاضر یک گربه یا سگ دارید، اجازه ندهید در اتاق خواب شما بخوابد و حداقل  اورا یک بار در هفته حمام دهید.

آیا واکسن آلرژی تاثیری دارد؟!

منبع : الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ