معرفی میوه خوشمزه زردآلو

از میوه های خشک محبوب و پر طرفدار می توان زردآلو خشک را معرفی کرد که علاوه بر طعم دلنشین، فواید بسیاری نیز برای سلامت بدن دارد.

 از میوه های خشک محبوب و پر طرفدار می توان زردآلو خشک را معرفی کرد که علاوه بر طعم دلنشین، فواید بسیاری نیز برای سلامت بدن دارد. زرد آلو گونه ای از خانواده گل سرخیان می باشد که درخت کوچکی دارد. این میوه خوشمزه و کوچک که گوشت نرم و پوست نازکی دارد، سرشار از بتاکاروتن است که در بدن انسان به ویتامین A تبدیل می گردد و برای سلامت چشم، مو و پوست لازم بوده و در درمان عفونت ها نیز موثر می باشد. کاروتن برای قلب و عروق بسیار مفید می باشد. زردآلو غنی از انواع آنتی اکسیدان ها است و خاصیت ضد سرطانی دارد. زردآلو به صورت میوه تازه، زردآلو خشک و کمپوت مورد استفاده قرار می گیرد. هسته زردآلو حاوی آمیگدالین است که اگر زیاد مصرف شود باعث مسمومیت و در موارد شدید موجب مرگ می گردد. از کشورهای مهم تولید کننده زردآلو در جهان می توان کشورهای ترکیه، ایران، ازبکستان، الجزایر و ایتالیا را نام برد.

زردآلو خشک شده و فواید آن

برگه زردآلو، قیسی یا همان زردآلو خشک، از جمله میوه های خشک شده مغذی به شمار می آید که ارزش غذایی آن با میوه تازه زردآلو برابری می کند. زردآلو خشک نیز منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های E، A و بتاکاروتن می باشد و از آن می توان به عنوان ملینی کاملا طبیعی استفاده نمود. یک فنجان زرد آلو خشک شده طبیعی دارای 9.5 گرم فیبر بوده و همچنین حاوی میزان مناسبی از کلسیم، ویتامین C، پتاسیم و پکتین نیز می باشد. از آنجائیکه زرد آلو در فصل خاصی رشد می کند می توان آن را خشک کرده و از زردآلو خشک در سایر فصولی که رشد نمیکند استفاده نموده و از فواید و خاصیت های فراوان آن بهره مند شوید. بهترین راه خشک کردن زردآلو استفاده از نور آفتاب می باشد. زردآلو خشک طبیعی که در زیر تابش آفتاب خشک گردیده مناسب ترین نوع این محصول می باشد، چرا که هیچ گونه ماده نگهدارنده ای به آن اضافه نگردیده و طعم و بوی کاملا طبیعی داشته و هم چنین نور آفتاب از بین برنده برخی میکروب ها نیز می باشد.

از زردآلو خشک هم به تنهایی و هم مخلوط با سایر میوه های خشک می توان کمپوت تهیه نمود. زردآلو خشک انرژی بسیار زیادی دارد که با مقداری کم، انرژی بسیاری را سریعا در دسترس تان قرار می دهد. برای مقایسه کالری زردآلو تازه و خشک شده می توان گفت یک فنجان میوه زردآلو تازه دارای 74 کالری و 14.3 گرم قند می باشد در حالیکه همین اندازه زردآلو خشک شده دارای 69.5 گرم قند و حدود 313 کالری می باشد. توجه داشته باشید این میزان کالری باعث می شود به هنگام خستگی استفاده از برگه زرد آلو انرژی بیشتری به شما بدهد.

خواص تغذیه ای و درمانی زردآلو خشک شده

این محصول طبیعی سرشار از پتاسیم می باشد که باعث پیشگیری از گرفتگی عضلات می شود. زرد آلو خشک منبعی غنی از مس و آهن است که نقش موثری در خونسازی و افزیش جریان خون دارد، از این رو مصرف میوه زردآلو و زردآلو خشک برای درمان کم خونی و فقر آهن بسیار موثر است. حتی می توان اینگونه گفت که قیسی یا زردآلو خشک نسبت به زردآلو تازه منبع بهتری از آهن می باشد. استفاده از زردآلو خشک از سالیان بسیار دور مهم و مورد توجه بوده است تا جائیکه ابن سینا برای بهبود مشکل کم خونی و تقویت اعصاب خوردن روزی 50 گرم برگه زردآلو را پیشنهاد کرده است. خوردن نصف فنجان زردآلو خشک می تواند حدود ده درصد از نیاز آهن بدن را برطرف می نماید.

 از ویژگی های میوه های خشک داشتن میزان مناسبی از فیبر است که باعث می شود گوارش آن ها در مقایسه با میوه تازه کند تر صورت پذیرد. سلولز و پکتین موجود در زردآلو خشک برای درمان مشکل یبوست و تعادل سوخت و ساز بدن بسیار مفید می باشد. به طور کلی می توان گفت استفاده از زردآلو خشک شده برای محافظت در برابر سرطان، سلامتی قلب، درمان کم خونی، سلامت چشم ها، تقویت استخوان ها، تامین الکترولیت های لازم برای بدن، حفظ سلامت خانم های باردار و حتی کاهش وزن موثر و مفید می باشد. زردآلو خشک را می توان در آب به مدت حدود 2 ساعت بخیسانید، سپس استفاده نمایید و یا به همان صورت خشک خورده شود. زرد آلو خشک شده را می توان در ترکیب با عسل نیز استفاده نمود که بسیار لذیذ و مقوی می باشد. قرار دادن محصولاتی پر خاصیت مانند زرد آلو خشک شده طبیعی،  سایر میوه های خشک شده و به طور کلی “فروشگاه اینترنتی بنوو” در سبد غذایی و رژیم غذایی روزانه افراد نقش بسیار مهمی در راستای بالا بردن سطح سلامت خانواده ها و جامعه ایفا می کند. امروزه شاهد شکل گیری برخی فروشگاه ها در سایر نقاط کشور می باشیم که به صورت تخصصی ارائه دهنده این گونه محصولات با بهترین و بالاترین کیفیت می باشند و به عموم مردم در جهت بالا بردن کیفیت سلامت آن ها خدمت رسانی می کنند.

فروشگاه اینترنتی بُنوو با ارائه محصولات کاملا باکیفیت و ارگانیک سعی دارد زندگی مردم را از محصولات شیمیایی و ناسالم که موجب ضررهای بسیاری به بدن انسان در طولانی‌مدت می‌شود به استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک جهت داشتن زندگی و تغذیه سالم سوق دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ