چطور سردردهای سینوسی را درمان کنیم؟

برای درمان انواع سردرد ها لازم است که ابتدا نوع آن را بشناسید. در این مطلب از درمان سردردهای سینوسی مطلع می شوید.

به گزارش الودکتر: سردرد ها معمولا به خاطر تجریک عصب های درد شما ایجاد می شوند که می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. از جمله انواع سردرد می توان به سردردهای سینوسی اشاره کرد که باعث درد و رنجش در بین چشمان شما و بالای بینی می شود. پر شدن سینوس های شما می تواند درد و فشار بالایی را در قسمت بالای بینی ایجاد کند. برای درمان چنین دردهایی در ابتدا باید مطمئن باشید که عامل درد از سینوس شما است یا خیر؟!

علائم سردردهای سینوسی

درد و فشار در ناحیه ای اطراف سینوس ها( درد در پیشانی بویژه پشت چشم و بالای بینی.)
دردهایی در سر که با خم شدن، دراز کشیدن و یا هرگونه حرکتی بدتر می شوند.
لازم به ذکر است به این نکته نیز توجه کنید که اگر تنها علائم شما درد است، احتمالا ان یک سردرد سینوسی نمی باشد. سردرد سینوسی باید همراه با علائمی از جمله: گرفتگی بینی، ترشحات مخاط بینی، سرفه، گلو درد و خستگی باشد.

درمان سردردهای سینوسی

ممکن است پزشک شما راه های مختلفی را برای درمان اینگونه سردردها پیشنهاد دهد. مثلا داروهایی مانند: ایبوپروفن، استامینوفن و یا ناپروکسن را برای کاهش دردهای شما پیشنهاد دهد. همیشه با پزشک خود مشورت کنید و نباید بیشتر از 10 روز از این داروها بدون مشورت با پزشک، استفاده کنید. در ادامه برخی داروها که ممکن است پزشک به شما بدهد را معرفی می کنیم.

دکونژستان

این داروها را بدون تجویز پزشک نیز می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. این داروها به باز شدن سینوس های شما کمک  می کنند انها این کار را با کم کردن تورم بینی و کمک به کاهش مخاط در بینی انجام می دهند.
به هر حال توجه کنید که بیشتر از 3 روز نباید از داروهای دکونژستان استفاده کنید چرا که می تواند حتی باعث افزایش تورم شود و حتما توضیحات دارو را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر از ضد انعقاد های خوراکی استفاده می کنید دقت کنید که نباید بیشتر از 7 روز از انها استفاده شود همچنین اگر داروهای مسکن و ضد درد مصرف می کنید با داروهای ضد انعقاد تداخلی نداشته باشند.
اسپری های استروئیدی بینی : در مواردی پزشک این دارو را برای کاهش مخاطی که باعث بسته شدن سینوس های شما شده است را پیشنهاد دهد.

آنتی هیستامین

 اگر آلرژی باعث بسته شدن سینوس های شما شده باشد این دارو نیز می تواند کمک کننده باشد.
اگر هوای خشک شما را اذیت می کند بهتر است از یک دستگاه تولید بخار در اتاق و یا خانه خود استفاده کنید و یا راه حل دیگر این است که از یک حوله گرم و مرطوب بر روی صورت خود استفاده کنید و حتی می توانید ازاسپری محلول های نمکی نیز برای باز کردن سینوس های خود استفاده کنید. حتما از آب نمک استفاده کنید. آب نمک را با یک سرنگ به بینی خود تزریق کنید که باعث میشود مخاط های اضافه بینی را با خود بشوید وببرد.
سعی کنید همیشه از آب مقطر استفاده کنید و یا آب جوشیده.

از مواد تحریک کننده دوری کنید

از موادی مانند عطرها، دود سیگار و برخی مواد شیمیایی که علائم شما را بدتر می کند دوری کنید.
وقتی درمان های خانگی تاثیری ندارد و یا علائم دیگری مانند: تب، تورم در چهره، قرمزی اطراف چشم و یا گونه ها را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.
اگر سردردهای سینوسی شما درمان نشود دکتر به شما عمل جراحی را پیشنهاد می دهد.

منبع: الودکتر

شناخت انواع سردرد

بیماری سینوسی سراغ چه کسانی می رود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ