نشانه هایی از افسردگی که نمی دانستید

افسردگی در تمام فعالیت های روزانه تان مشهود است اگر نشانه های ان را بشناسید.

به گزارش الودکتر: افسردگی را می توان در عملکرد روزانه و یا رفتارها شناسایی کرد. دلیل بسیار یاز بیماری ها مانند بیماری های قلبی می تواند افسردگی باشد که اگر شما با شناخت بهتر از نشانه های افسردگی ان را درمان کنید می توایند از بیماری های قلبی و حتی فراموشی نیز در امان بمانید. در این مقاله با نشانه هایی از افسردگی که نمی دانستید آشنا می شوید.

شادی خرید کردن

آیا شما هم از دسته افرادی هستید که خریدن کردن از کنترل شما خارج شده است و معمولا خودتان را در حال خرج پول هایتان می بینید؟ برای برخی مردم که افسرده هستند این غیر معمول نیست که برای پرت کردن حواس خود از عواملی که انها را ناراحت و افسرده می کند به خرید کردن روی بیاورند. اما خرید درمانی طول عمر کوتاهی دارد زیرا به افسردگی کمکی نمی کند. همچنین دقت کنید گاهی خریدکردن های بی مورد نشانه اختلالات دو قطبی است.

نوشیدن الکل به مقدار زیاد

تقریبا یک سوم افراد مبتلا به افسردگی استفاده بیش از حدی از نوشیدنی های الکلی دارند. اگر حس می کنید برای فرار از اضطراب و استرس نیاز به نوشیدن الکل دارید حتما ان را جدی بگیرید چون یکی از نشانه های افسردگی است.

فراموشی

افسردگی می تواند یکی از دلایل فراموشی در افراد باشد. مطالعات نشان می دهد که افسردگی طولانی مدت در افراد باعث می شود سطح هورمون کورتیزول در بدن افزایش یابد که این می تواند بخشی از مغز را که مربوط به حافظه و یادگیری است، کاهش دهد. به نظر می رسد افسردگی مرتبط با از دست دادن حافظه برای افراد مسن بسیار تاثیر بدی خواهد داشت. اما خبر خوب اسن است که با درمان افسردگی می توان فراموشی را نیز درمان کرد.

استفاده بیش از حد از اینترنت

آیا دنیای مجازی را به دنیای واقعی ترجیح می دهید؟ آیا زمان بسیار زیادی را در اینترنت و گشت وگذار بین صفحه های مجازی صرف می کنید؟ این می تواند نشانه ای از افسردگی باشد.مطالعات نشان می دهد که بین سطح افسردگی و استفاد هبیش از حد از اینترنت رابطه مستقیمی وجود دارد مخصوصا افرادی زمان بسیاری از روز را  در سوشال مدیا و بازی های آنلاین دارند.

 

پرخوری و چاقی

مطالعات در سال 2010 در دانشگاه آلاباما نشان داد که جوانانی که به افسردگی دچار می شوند تمایل شدیدی به اضافه وزن دارند که البته ریسک بیماری های قلبی در آنها نیز افزایش می یابد. اگر افسردگی در این افراد درمان شود بیماری های دیگر مانند چاقی و خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز کاهش می یابد.

دزدیدن اجناس در حین خرید

تقریبا یک سوم افرادی که دزدی می کنند افسرده هستند. برای برخی مردم که احساس پوچی و ضعف دارند بلند کردن اجناس از مغازه ها حس قدرت می آورد. در حقیقت این کار یک بی حسی برای فرار از افسردگی برایشان فراهم می کند در واقع این حس برایشان از کالایی که دزدیده اند مهمتر است.

کمر درد

مطالعات نشان داده است که افسردگی می تواند باعث کمردرد مزمن شود. یک تحقیق ثابت کرده است که 42 درصد از افراد با کمردرد مزمن، تجربه افسردگی را قبل از شروع کمردرد داشته اند. در درمان کمردرد، افسردگی نادیده گرفت ه می شود چون کسی دردهای بدن را دلیلی بر افسردگی نمی داند. اما به هر حال بهتر است بدانید که دردهای مزمن ریسکی بر ابتلا به افسردگی می باشد.

روابط جنسی

افسردگی اغلب باعث کاشه میل جنسی می شود اما برخی از افراد از روابط جنسی برای فرار از افسردگی بهره می برند در نتیجه رفتارهای ناسالم جنسی، خیانت و روابط جنسی نا امن از جمله پیامدهای افسردگی نیز می تواند باشد.

اغراق در احساسات

اغلب افرادی که افسرده می شوند میل کمتری برای بیان احساسات دارند اما برخی بیشتر نیاز به نشان دادن احساسات خود دارند. آنها ناگهان می توانند تحریک پذیر شوند و یا در احساس غم و ناراحتی به سطح بالایی برسند و یا حتی ترس و ضعف. در واقع تغییر ناگهانی در رفتار افراد می تواند نشانه افسردگی باشد. اگر شخصی تا به حال بسیار آرام بوده اما ناگهان تحریک پذیر گشته می تواند نشانه ای از افسردگی باشد.

سیگار کشیدن

آیا در ترک سیگار مشکل دارید؟ افسرده شدن خطر ابتلا به سیگار کشیدن را دوبرابر می کند. براساس گزارش CDC افرادی که بسیار زیاد سیگار می کشند- مثلا یک بسته در روز- اگر 5 دقیقه بعد از بیدار شدن شروع ب سیگار شکیدن کنند، نشانه افسردگی است. این طور به نظر می رسد که افراد افسرده سیگاری احتمال کمتری برای ترک سیگار دارند اما اینطور نیست و آنها نیز می توانند سیگار را ترک کنند اگر افسردگی آنها درمان شود.

بی توجهی به خود

غفلت از مراقبت های اولیه از خود نشانه افسردگی و عزت نفس پایین است. این علائم می تواند به کوچکی: مسواک نزدنف نبستن کمربند ایمنی یا به اندازه ابتلا به بیماری های مزمن قلبی یا دیابتی باشد. برای درمان و یا جلوگیری از افسردگی به خودتان کمک کنید و از ودتان بیشتر مراقبت کنید.

منبع: الودکتر

6 عارضه شایع داروهای ضد افسردگی + راه درمان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ