توصیه های مسافرتی برای افرادی که از کمر درد رنج می برند

atoosamirzavandi
اگر از کمر درد رنج می برید اما مجبور به مسافرت هستید حتما توصیه های این مقاله را مطالعه کنید.

کمر درد از جمله مشکلات افرادی است که باید مدام در سفر باشند. با رعایت توصیه های پزشکی می توان از سفر لذت برد. در ادامه این مقاله توصیه های مسافرتی برای افرادی که از کر درد رنج می برند را مطالعه خواهید کرد.

استفاده از صندلی های هوشمند

سریع تر صندلی خود را رزرو کنید تا گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید. اگر موفق به رزرو شدید، صندلی های فرست کلاس راحت تر و فضای بازتری خواهند داشت و برای جا به جا شدن در طول پرواز از راهروهای عریض تری برخورددارند. صندلی انتخاب شده باید به گونه ای باشد که در مواقع ضروری راحت بتوانید صندلی خود را ترک کنید. و نیازی به ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد نداشته باشید.

انجام زمان بندی

از این که مدت زمان زیادی به انتظار بنشینید خودداری کنید و در روزهای خلوت تر سفر کنید معمولا روزهای میانی هفته جاده ها خلوت تر هستند و در دام ترافیک نخواهید افتاد. تا جایی که امکان پذیر است  از طریق اینترنت کارهای خود را انجام دهید و در فرودگاه حداقل نیم ساعت از قبل از زمان اعلام شده حضور پیدا کنید. 

بازرسی بدنی در فرودگاه

قبل از رفتن به فرودگاه بابخش بازرسی تماس برقرار کنید و در مورد نحوه بازرسی و مدت زمان آن اطلاعات کافی را بپرسید تا وقت کمتری را در صف انتظار صرف کنید. می تواند شخصی به عنوان همراه با خود به فرودگاه ببرید و اگر نیاز به بودن همراه تا گیت پرواز حس می شود پرسنل مربوطه را در جریان قرار دهید تا بدون بلیط اجازه عبور به همراه داده شود. همچنین می توانید یک گواهی پزشکی در مورد شرایط جسمانی خود به همراه داشته باشید تا توضیح مشکل و بیماری به بقیه افراد راحت تر باشد. 

ثبت نام در بازرسی اولیه 

اگر شما مدام در حال مسافرت هستید ثبت نام در قسمت بازرسی اولیه به عنوان فردی که بیماری دارد می تواند بسیار کمک کننده باشد. با ثبت نام در این قسمت  نیازی به بیرون آوردن کفش ها، کمربند یا ژاکت نخواهید داشت و تمام وسایل شما از جمله لپ تاپ بسته بندی خواهد شد. یک بازرسی کوتاه انجام می شود و اثر انگشت ثبت می گردد. پس نیازی به حمل یا کشیدن وسایل خود نخواهید داشت. اما این امکانات در تمام فرودگاه ها وجود ندارد. بهتر است در این زمینه تحقیق کنید.

تماس یا ایمیل قبل از رسیدن

از هر طریقی که مسافرت می کنید قبل از رفتن با آن ها تماس بگیرید و در مورد آسانسور، در دسترس بودن حمام و توالت و دیگر امکاناتی که نیاز دارید اطلاعات کسب کنید، بخصوص در مورد وسایل مورد نیاز و چیزی هایی که به شما کمک می کنند. در صورت نیاز به هتلی بروید که دارای استخر، جکوزی یا هر خدمات دیگری است، تا به کاهش درد بعد از یک روز طولانی و پر کار کمک  کند.

درمورد ویلچر بپرسید

حتی اگر به طور دائم از ویلچر استفاده نمی کنید هنگام خرید بلیط یک ویلچر رزور کنید . در فرودگاه مسیرهای طولانی برای راه رفتن است که ممکن است موجب ایجاد کمرد رد شوند.

 استفاده ازچمدان سبک چرخ دار

تنها وسایل ضروری و مورد نیاز را بردارید و بهتر است که وسایل خود را در چمدان های سبک تقسیم کنید تا همه را در یک چمدان جا بدهید. اگر توانایی حمل بار خود را ندارید می توانید آن را به کمک پیک مقصد بفرستید. کوله پشتی و بسته های خود را با چرخ دستی ها حمل کنید. 

استفاده از حرکات کششی حین سفر

در سفرهای طولانی مدت نیاز به بازیابی نیرو امری ضروری است. اما ممکن است که ازاین کار اجتناب کنید. اگر شخص دیگری همراه شماست، برای تجدید قوا از او بخواهید که بخشی از مسیر را او رانندگی کند و توقف کوتاهی داشته باشید و چند حرکت کششی انجام دهید. درهواپیما، قطار یا اتوبوس هر 20 تا 30 دقیقه از جای خود بلند شوید و قدم کوتاهی بزنید. به مهماندار توضیح دهید که احساس درد دارید و هر از گاهی نیاز به بلند شدن. 

پرواز مستقیم یا غیر مستقیم؟

بستگی دارد، پرواز های طولانی ممکن است درد را بدتر کنند اما مدت زمان سفر را کاهش می دهند. پرواز غیر مستقیم می تواند این امکان را به شما بدهد که حرکات کششی انجام دهید و از حمام و توالت زمینی راحت تر استفاده کنید . حداقل 90 دقیقه بین دو پرواز استراحت کنید و دراز بکشید. 

آب بنوشید و استراحت کنید

در سفرها بهتر است که اصول اولیه را رعایت کنید ، به همراه داشتن آب یکی از این موارد است. نوشیدن آب می تواند به کاهش درد بسیار کمک کند. در طول سفر به بدن خود زمان استراحت بدهید. 

با دکتر خود مشورت کنید

پزشک شما می تواند بهترین توصیه ها برای این که سفر بهتری را  داشته باشید دراختیارتان قرار دهد. مثلا ممکن است شرکت هایی که خودرو با راننده اجاره می دهند را پیشنهاد کنند زیرا این اتوموبیل ها دارای صندلی های مخصوص برای افراد بیمار می باشند.

استرس خود را کنترل کنید

 برای رهایی از استرس مسافرت بهتر است که برنامه ریزی کنید. برای زمان هایی که احتمال درد وجود دارد کتاب یا مجله به همراه خود داشته باشید و خود را با موسیقی سرگرم کنید.
منبع الو دکتر
پیشگیری از کمر درد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ