غذاهایی که می توانید با گربه خود به اشتراک بگذارید!

در این مطلب با غذاها و تنقلاتی آشنا شوید که بین انسان و گربه میتواند مشترکا مورد استفاده قرار بگیرد.

نگه داری از گربه ،باید ها و نباید ها :

بسیاری از افراد این روزها حیوان خانگی دارند و از جمله محبوب ترین حیوانات خانگی گربه ها هستند.موضوع مهمی که باید به آن توجه شود ، غذای آن ها است.در ادامه این مطلب ار الودکتر به غذاهایی که به صورت مشترک بین انسان و گربه قابل مصرف است پرداخته شده است.

.

مهمترین قسمت نگهداری از یک گربه، تغذیه آن می باشد. گربه ها حیواناتی گوشتخوارند. گربه ها در حالت طبیعی به گوشت خام، استخوان و مواد گیاهی که در معده شکار انها وجود دارد علاقه نشان می دهند.

 گوشت مورد نیاز گربه می تواند گوشت قرمز، سفید، خام یا نیم پز باشد. گوشت خام یا نیم پز که به خوبی خرد شده باشد به همراه تکه هایی از سبزیجات نیم پز، کاهو، هویج و غیره مفید می باشد.

گوشت، پروتئین مورد نیاز گربه را تامین می نماید. سبزیجات، عناصر معدنی و ویتامینها به خصوص ویتامین A را که گربه قادر به سنتز آن نیست در اختیار گربه قرار می دهند.

 رزیم غذایی را می توان به وسیله ی نان یا غلات که تامین کننده ی کربوهیدرات ها می باشند متعادل ساخت، اما اینها نباید بخش اصلی غذا را تشکیل دهند.

غذاهایی که می توانید با گربه خود به اشتراک بگذارید:

غذاهای گربه شما باید به اندازه کافی مقوی باشند.شما می توانید هرازچند گاهی غذای خود را با آن ها شریک شوید.

گوشت:

گربه ها گوشت خواران ساده هستند. آنها باید پروتئین از گوشت را جدب کنند زیرا با آن می توانند قلب قوی، بینایی خوب و سیستم تولید مثل سالمی داشته باشند.

 گوشت گاو ، مرغ، بوقلمون و مقدار کمی گوشت گوسفند یک وعده عالی برای آنهاست. گوشت خام یا خراب می تواند گربه شما را بیمار کند. اگر نمی خواهید آن را بخورید، آن را به حیوان خانگی خود هم ندهید.

دانه های کامل:

جو نیز منبع خوبی برای پروتیئین است. شما می توانید برنج قهوه ای، جو و توت های گندم را امتحان کنید، اما بهتر است ابتدا آنها را بشویید. گربه هابیشتر به دانه های کوچکتر مانند ارزن و… تمایل دارند.

فقط مطمئن شوید که دانه ها کاملا پخته شده باشند.

ماهی:

ماهی دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که به سلامت چشمان گربه کمک می کند .. ماهی کنسرو شده یا پخته شده برای مصرف گربه ها  مناسب هستند. اما سوشی و ماهی خام ایده وعده مناسبی محسوب نمی شود.

تخم مرغ:

تخم مرغ منبع دیگری از پروتئین ها برای گربه شما محسوب می شوند.. اما مطمئن شوید که تخم مرغ ها کاملا پخته شده اند. تخم مرغ های خام مانند گوشت خام و ماهی خام، می تواند به سلامت گربه شما آسیب برساند.

سبزیجات:

همه گربه ها از سبزیجات و گیاهان استقبال نمی کنند اما با این وجود  سبزیجات یک منبع غنی از ویتامین ها  هستند، آنها با فیبری که دارند به هضم بهتر کمک می کنند. خیار ، بروکلی بخارپز و یا مارچوبه گزینه هایی است که می توانید امتحان کنید.

پنیر:

پنیر کنبعی سرشار از پروتئین می یاشد که برای گربه شما در مقادیر کم مناسب است. باید بدانید که  پروتئین  کم پنیر کاملتر پروتئین، از نوع گوشت، ماهی و تخم مرغ است.

آنچه که گفته شد ،غذاهایی بود که برای گربه ها نیز قابل مصرف می باشد.اما در ادامه به نباید هایی پرداخته شده است که در غذا دادن به گربه ها باید رعایت نمایید.

غذاها یی که گربه ها اصلا نباید بخورند:

هنگام به  اشتراک گذاشتن  تنقلات خود با گربه تان ، این لیست را از غذای گربه حذف نمایید. این تنقلات برای گربه ها سمی هستند:

     شکلات

     انگور و کشمش

     پیاز و سیر

     آجیل

     خمیر نان

     الکل

     Xylitol ( یک شیرین کننده مصنوعی در آدامس بدون قند و آب نبات است)

مقدار کالری مصرفی گربه را حساب نمایید:

به هنگام غذا دادن به گربه حتما به میزان کالری دریافتی آن توجه نمایید.اجازه ندهید این مقدار از حد طبیعی آن بالاتر برود زیرا موجب اضافه وزن و مریضی گربه خواهد شد.

نگهداری زیر نظر دامپزشک:

با توجه به آنچه که تا به اینجا به آن اشاره شد ،مواد غذایی مصرفی در سلامت گربه بسیار مهم است .همیشه بهتر است برای حفظ سلامتی گربه تان ،اورا تحت نظر یک دامپزشک و با توجه  به توصعه های وی نگهداری نمایید.

توجه و محبت از نیاز های دیگر گربه ها :

البته باید توجه داشته باشید از نکات مهم دیگر نگه داری گربه ها شرایط و مکان نگه داری گربه ها می باشد. گربه ها علاوه بر غدا ، به توجه و محبت نیز نیاز دارند .پس اگر فکر می کنید وقت کافی برای نگهداری گربه ها ندارید و یا نمی توانید به اندازه کافی به او توجه کنید بهتر است از داشتن گربه و سایر حیوانات خانگی دست نگهدارید.عدم توجه به گربه ها و عدم محبت به آن ها به همان اندازه می تواند در سلامت گربه ها نقش داشته باشد.

منبع: الودکتر

اگر حیوان خانگی دارید حتما این مطلب را بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ