اگر این نشانه ها را دیدید،فورا به پزشک مراجعه نمایید!

اگر این نشانه ها را در خود احساس نمودید حتما به یک پزشک جهت بررسی علت و درمان آن مراجعه نمایید.

نشانه هایی که نباید نادیده بگیرید

گاهی درد ها و نشانه هایی وجود دارند که علت و سرمنشا مهمی دارند.سعی نکنید این درد ها را بدون شناخت علت اصلی آن با مصرف دارو و مسکن ها تسکین دهید.در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

علایم و نشانه ها

اغلب دردها و علایم خاص ، زودگذر و غیر مهم هستند اما چند نشانه مهم وجود دارد که باید در اسرع وقت بررسی شوند. ادامه این مطلب را بخوانید و اگر هر کدام از این موارد را در خود احساس نمودید، حتما به پزشک مراجعه نمایید.

ضعف در بازوها و پاها

اگر در پا، بازوی خود احساس ضعیف کردید، این ضعف ناگهانی می تواند نشانه سکته مغزی باشد. نکته مهم آن، این است که درد و ضعف در یک طرف بدن و به صورت ناگهانی ایجاد می شود.

اگر این علایم را حس کردید و در مدت کمی از بین نرفت عحله کنید، زیرا اگر در عرض 4.5 ساعت پس از شروع علائم، یک دارو برای شکستن لخته شدن خون بخورید، می توانید برای مدتی طولانی سلامت بمانید.

اگر به مسائل مربوط به قلب مانند فشار خون بالا یا فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا هستید، حتما به این علائم توجه کنید.

درد قفسه سینه

همه ما احساس درد قفسه سینه را در برخی از مواقع احساس می کنیم،اما از آنجایی که این درد می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد، مهم است که به موقع کمک های پزشکی دریافت کنید. درد قفسه سینه یا فشار آن می تواند نشانه ای از حمله قلبی یا بیماری قلبی باشد.

افرادی که این درد را تجربه نموده اند، آن را یک احساس سوزش در سینه توصیف می کنند. گاهی احساس سوزش در یک یا هر دو سینه است که می تواند به گردن، فک و شانه حرکت کند. 

اغلب درد قفسه سینه هیچ ارتباطی با قلب شما ندارد. و این درد می تواند به علت مواردی مانند سوزش سر دل و یا دیگر مسائل گوارشی باشد.اما بدون تشخیص پزشک دارو مصرف نکنید زیرا در صورت مصرف مسکن و یا دارو های دیگر ،پزشک نمی تواند به خوبی علت در شما را تشخیص بدهد.

سعی نکنید آن را بی اهمیت نشان دهید. اگر دچار درد جدی یا ناشناخته در قفسه سینه خود شدید بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.

وجود خون در ادرار

گاهی اتفاق می افتد که در ادرار خون مشاهده شود. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است خون را در ادرار خود ببینید.

اگر سنگ کلیه دارید، خون در  ادرار ممکن است صورتی یا قرمز باشد. این کریستالهای کوچک که در ادرار شما ایجاد میشوند ممکن است باعث درد زیادی در پشت شما بشود.

پزشک ممکن است یک اسکن یا یک سونوگرافی انجام دهد تا علت مشخص شود. برخی از سنگهای کلیه خود به خود از بین می روند، اما صبر کردن می تواند دردناک باشد. 

اگر خون در ادرار مشاهده کردید، و یا هنگام ادرار احساس سوزش داشتید، ممکن است عفونت ادراری در مثانه یا کلیه داشته باشید.در این صورتا فورا نسبا به درمان اقدام نمایید.

خون در ادرار گاهی می تواند نشانه ای از بیماری های دیگر، از جمله سرطان مثانه یا سرطان کلیه باشد.

خستگی و سردرد

اگر هنگام حرف زدن خودتان ،صدای سوت بشنوید،بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.یکی از مواردی که باعث ایجاد این حالت میشود سر درد می باشد. سردرد می تواند از علائم آسم، بیماری ریه، واکنش شدید آلرژیک و یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی باشد. همچنین می تواند موجب بروز پنومونی یا برونشیت شود.

درمان، بستگی به علت دارد. شما ممکن است برای تنفس به اکسیژن نیاز داشته باشید. اگر آسم دارید یک استنشاق می تواند بخشی از برنامه درمان شما باشد تا از بروز زخم ها جلوگیری کند. همچنین  شما می توانید با نشستن در حمام که مرطوب و دارای بخار ملایم است ،این مشکل را  تسکین دهید.

افکاری مانند  خودکشی

اگر احساس نا امیدی می کنید، و هیچ راهی برای حل مشکلات خود وجود پیدا نمی کنید،برای دوری از این احساس های نا امید کننده به یک مشاور خوب مراجعه نمایید.احساس یاس و نا امیی می تواند تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری بر زندگی و سلامت روحی شما بگذارد.به همین علت سعی کنید پیش از آنکه مسئله به درجات بالاتری برسد ،مشکل خود را با یک مشاور در جریان بگذارید تا راهنمایی های متناسبی برا رفع این حالات روحی دریافت نمایید.

منبع:الودکتر

نشانه بیماری کبد روی ناخن ها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ