مبارزه با خطرناک ترین سرطان ها به کمک غذا

atoosamirzavandi
مبارزه با خطرناک ترین سرطان ها به کمک غذا امری محال نیست بلکه با انتخاب درست وعده های غذایی خود می توانید از این بیماری در امان بمانید.

سرطان بیماری است که حتی نام آن نیز لرزه بر اندام می اندازد. بیماری که میلیون ها نفر با آن دست به گریبانند و نه تنها فرد بیمار بلکه اطرافیان را عذاب می دهد. با انتخاب مواد غذایی مناسب و مفید که روزانه به عنوان وعده غذایی استفاده می شود می تواند با این بیماری خطرناک تا حدودی مبارزه کرد. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد مبارزه با خطرناک ترین سرطان ها به کمک غذا بحث خواهیم کرد.

مبارزه با سرطان به کمک بشقاب غذا

به کمک یک نوع غذا نمی توان ازایجاد سرطان جلوگیری کرد اما با ترکیب درست غذاها ممکن است این اتفاق بیفتد. در وعده های غذایی خود برای ایجاد تعادل حداقل دو سوم غذاهای گیاهی و یک سوم پروتئین حیوانی استفاده کنید. بر اساس مرکز تحقیقات سرطان”بشقاب جدید آمریکایی” نام کمپینی برای مبارزه با سرطان است. که در این کمپین بیشتر به نحوه گزینش غذا توجه می کنند.

مبارزه با سرطان توسط رنگ ها

میوه و سبزیجات بهترین مواد مغذی مبارزه با سرطان می باشند. رنگ بیشتر میوه و سبزی ها نشان دهنده مواد مغذی بیشتری در آن ها ست. این مواد غذایی به سلامت بدن و تعادل وزن بسیار کمک می کنند. سبزیجات های متنوع بخصوص سبزیجات تیره ، قرمز و نارنجی مصرف کنید.

مبارزه با سرطان با خوردن صبحانه

فولات یک ویتامین B بسیار مهم است که به حفاظت بدن از سرطان هایی مثل سینه، روده و معقد کمک می کند. فولات در مواد غذایی که برای صبحانه انتخاب می گردند، یافت می شود. غلات غنی شده و تمام محصولات گندم منابع خوبی از فولات هستند همچنین آب پرتقال، خربزه و توت فرنگی.

فولات بیشتر در غذاهای غنی شده

منابع دیگر فولات، تخم مرغ و مارچوبه است همچنین می توانید فولات بیشتر را در لوبیا، دانه های گل آفتاب گردان و سیزیجات سبز برگ مثل اسفناج بیابید. بهترین راه برای تامین فولات مورد نیاز بدن استفاده از قرص و دارو نیست بلکه باید آن را از طریق مصرف مناسب میوه جات، سبزیجات، دانه های غنی شده تامین کنید. زنان باردار و خانم هایی که قصد بارداری دارند با مصرف مکمل از تامین اسید فولیک بدن خود اطمینان حاصل کنند تا از ناقصی جنین جلوگیری نمایند.

عدم استفاده از فراورده های گوشتی

خوردن هر از گاهی ساندویچ یا هات داگ به شما آسیب جدی وارد نمی کند اما استفاده مداوم از فراوردهای گوشتی مثل هات داگ، ژامبون و…. باعث افزایش ریسک ابتلا به سرطان معده و روده خواهد شد. همچنین خوردن گوشت های دودی و نمک سود شده که در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته اند پتانسیل بالایی در ایجاد سرطان دارند.

مبارزه با سرطان با خوردن گوجه

رنگ قرمز گوجه ناشی از لیکوپن موجود در آن است یا ناشی از ماده ی دیگری هنوز مشخص نیست اما تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که خوردن گوجه فرنگی ابتلا به برخی از سرطان ها از جمله پروستات را کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهند که استفاده از فراوردهای گوجه فرنگی مثل آب گوجه فرنگی، سس برای کاهش ابتلا به سرطان مفید هستند.

چای ها پتانسیل ضد سرطانی دارند

اگر چه هنوز شواهد کامل نیست اما چای، بخصوص چای سبز ممکن است یک ضد سرطان بسیار قوی باشد. در تحقیقات آزمایشگاهی مشاهده شده که چای سبز در کاهش انتشار سرطان و یا جلوگیری از رشد آن در سلول های کبد، روده، سینه و پروستات موثر بوده است. همچنین تاثیر مشابهی در بافت ریه و پوست نشان داده. در دیگر تحقیقات دریافته اند که چای خطر کمی برای سرطان مثانه، معده و پانکراس دارد. اما برای این که چای به عنوان یه ضد سرطان معرفی شود نیاز به تحقیقات بیشتری است.

انگور و سرطان

انگور و آب آن به خصوص انگور بنفش و قرمز حاوی resveratrol می باشد. resveratrol خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قویی دارد. در تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده شده است که این ماده می تواند از ایجاد سرطان و تخریب سلول ها جلوگیری کند. هنوز اطلاعات کامل و کافی در مورد این که خوردن انگور یا نوشیدن آب آن و شراب می تواند از ایجاد سرطان جلوگیری کند در دست نیست.

کاهش استفاده از الکل ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

سرطان دهان، گلو، حنجره، کبد، سینه همگی ناشی از مصرف الکل است. الکل ریسک ابتلا به سرطان معقد و روده را افزایش می دهد. جامعه مبارزه با سرطان آمریکا پیشنهاد می کند که آقایان بیشتر از دو بار و خانم ها بیشتر از یک بار در روز الکل ننوشند. خانم هایی که بیشتر در معرض سرطان سینه هستند بهتر است که با پزشک خود در مورد مقدار الکلی که می نوشند، مشورت کنند.

نوشیدن آب و دیگر مایعات

آب نه تنها تشنگی شما را از بین می برد بلکه شما را در برابر سرطان مثانه محافظت می کند. علت این امر خاصیت رقیق کنندگی آب در مثانه می باشد. نوشیدن بیشتر مایعات موجب می شود که دفعات بیشتر ادرار کنید. هر چه تعداد دفعات بیشتر باشد مدت زمان ماندگار مواد زائد و سمی درون بدن کاهش می یابد.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز بسیار برای بدن مفید است و شاید این گفته که به مبارزه با سرطان بسیار کمک می کند شما را متعجب نکند. لوبیا حاوی چندین ترکیبات شیمایی قوی هستند که از تخریب سلول ها توسط سرطان جلوگیری می کنند. در تحقیقات آزمایشگاهی مشاهده شده که این مواد رشد تومور را کاهش داده و از تخریب سلول های نزدیک به تومور جلوگیری کرده اند.
منبع الو دکتر
برای مبارزه با سرطان این غذاها را بخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ