11 غذای خوشمزه که به کاهش وزن کمک می کنند

atoosamirzavandi
به کمک خوراکی های خوشمزه معرفی شده در این مقاله ورن خود را کاهش دهید.

آیا با غذاهای خوشمزه می توان رژیم گرفت؟ چقدر خوب است اگر موضوع واقعیت داشته باشد. بدون شک کاهش وزن یک محاسبه ی ساده دارد: اگر کمتر از میزانی که کالری می سوزانید غذا بخورید، قطعا کاهش وزن خواهید داشت. Heather Mangieri سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی بر این عقیده است که برخی از غذاها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. زیرا آن ها باعث سیری طولانی مدت می شوند و فرد کمتر احساس گرسنگی و تمایل به غذا خوردن پیدا می کند. در ادامه این مقاله با11 غذایی که به کاهش وزن کمک می کنند آشنا خواهید شد.
بعضی از غذاها متابولیسم را به شدت کاهش می دهند. بنابراین وقتی که به سوپرمارکت می روید حتما مواد زیر را تهیه کنید.

1-لوبیا

لوبیا مواد غذایی ارزان قیمتی است که منبع خوبی از پروتئین می باشد. لوبیا حاوی مقدار زیادی فیبر است و هضم آن آهسته صورت می گیرد. بدین معنی که مدت زمان بیشتری فرد احساس سیری می کند و از خوردن دوباره و زیاد از حد سرباز می زند.

2- سوپ

وعده غذایی خود را با پیمانه ای از سوپ آغاز کنید. زیرا این کار باعث می شود سریعتر از غذا خوردن دست بکشید. اهیمت ندارد که ترکیبات سوپ چه باشد، هر کاسه سوپ 100 تا 150 کالری به بدن می دهد بنابراین از کره و خامه صرف نظر کنید.

3- شکلات تلخ

                     

آیا از خوردن شکلات به عنوان میان وعده لذت می برید؟ پس بهتر است از شکلات تلخ به جای شکلات شیری استفاده کنید. در تحقیقات نشان داده شده است که افرادی که شکلات تلخ مصرف می کنند نسبت به کسانی که شکلات شیری دوست دارند، در یک زمان مشخص تعداد کمتری قاچ پیتزا خواهند خورد.

4-سبزیجات

می توانید سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، یعنی حجم بیشتری غذا بخورید اما کالری کمتری دریافت کنید. زمانی که محققان مرکز Penn  گل کلم و گوجه فرنگی خورد شده را به پنیر اضافه کردند به نظر می رسید که متقاضیان خیلی بیشتر نسبت به آن تمایل دارند درحالی که میزان کالری دریافتی آن ها بین 200 تا 350 بود. این سبزیجات خوشمزه کالری کمی به غذا اضافه می کنند.

5-تخم مرغ و سوسیس

خوردن صبحانه مقوی و سرشار از پروتئین انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه را فراهم می کند. با تحقیقی که بر روی زنان جوان اما چاق انجام شد دریافتند که این زنان به دلیل این که روز خود را با 35 گرم پروتئین شروع می کنند تمایل بیشتری به غذا خوردن دارند، درحالی که زنانی که صبحانه ای با 350 کالری تشکیل شده از تخم مرغ و سوسیس گوشت مصرف کردند، به دلیل دریافت مقدار زیادی کالری تمایلی به غذا خوردن در طول روز از خود نشان ندادند. این نتایج برای زنانی که از خوراکی های شیرین و چرب در عوض خوراکی هایی که حاوی غلات استفاده کردند نیز برقرار بود.

6-آجیل

برای یک میان وعده خوب مقدار کمی بادام، بادام زمینی و گردو را با هم مخلوط کرده و بخورید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که از آجیل استفاده می کنند به طورخودکار مقدار کمی غذا در وعده های اصلی می خورند.

7-سیب

                        

از خوردن آب سیب صرف نظر کنید به جای آن خود سیب را انتخاب کنید. مزایای که در سیب وجود دارد در آب آن نیست در واقع کمتر است. یک دلیل آن این است که در سیب مقدار بیشتر فیبر وجود دارد تا در آب سیب. دلیل دیگر این است که وقتی فرد در وضعیت جویدن قرار بگیرد به مغز این فرمان صادر می شود که غذای زیادی خورده است.

8-ماست

استفاده از ماست سنتی یا دست ساز برای کاهش وزن بهتر است. یک تیم تحقیقاتی در هاروارد 120 هزار نفر را به مدت یک دهه یا بیشتر مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که ماست بهترین غذا برای کاهش وزن است.

9-کلم بروکلی

تحقیقات بسیار زیادی رابطه بین کلسیم و کاهش وزن را به اثبات رسنده اند. کلم بروکلی نه تنها سرشار از کلسیم است، بلکه سرشار از ویتامین C می باشد که جذب کلسیم را نیز بالا می برد. این ماده غذایی همچنین سرشار از ویتامین A و فیبر است. این کلم که هر فنجان آن فقط ۲۰ کالری در خود دارد، نه تنها با چربی ها مقابله می کند، بلکه حاوی مواد گیاهی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از شما در مقابل بیماری ها محافظت می کند.

10-انجیر

انجیر ها بسیار تازه و خوشمزه هستند و از آن دسته میوه های هستند که با خوردن آنها حس خوب و لذت بخشی به ما دست می دهد ، انجیر ها برای کشتن هوس گرسنگی یک راه بسیار آسان و بی خطر هستند. انجیر ها به تنهایی خود سرشار از فیبر هستند.

11-قارچ

قارچ، جایگزینی مناسب، خوشمزه و کم‌کالری برای گوشت است که می‌تواند تاثیر شایانی در کاهش وزن شما داشته باشد. در صورتی که بتوانید این غذا را در وعده‌های غذایی خود جایگزین گوشت نمایید، تقریباً در هر وعده غذایی حدود ۴۲۰ کالری اضافه را از بدن خود دور نگه داشته اید.
منبع الو دکتر
ماست و خیار برای کاهش وزن

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ