متابولیسم بدن خود را افزایش دهید

mahdie.mohtashami
برای اینکه در طول روز کالری بیشتری بسوزانید باید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. در این مقاله به شما راه کارهایی ساده برای افزایش متابولیسم بدن آموزش می‌دهیم.

چگونه متابولیسم بدن خود را افزایش دهیم؟

اینکه بدن شما  چقدر سریع کالری می‌سوزاند به چندین موارد بستگی دارد. بعضی افراد متابولیسم سریع را به ارث می برند. مردان بیشتر از زنان کالری می‌سوزانند حتی زمانی که در استراحت به سر می‌برند. برای بیشتر افرادمتابولیسم پس از سن 40 سالگی به پایداری می‌رسد. اگرچه شما نمی‌توانید سن، جنس و ژنتیک خود را کنترل کنید، راه‌های دیگری برای بهبود سوخت و ساز شما وجود دارد. در اینجا 10 مورد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ساخت عضله

بدن شما به طور مداوم کالری‌ها را می‌سوزاند، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی‌دهید. این میزان مصرف کالری حتی در زمان استراحت در افرادی که عضلات بیشتری دارند، بیشتر است. هر 500 گرم عضله در روز در حدود 6 کالری مصرف می‌کند، در حالی که هر 500 گرم چربی 2 کالری در روز مصرف می‌کند. این تفاوت کوچک در بلند مدت بسیار چشم گیر است. پس از یک جلسه تمرین ورزشی قدرتی عضلات در سراسر بدن شما فعال می‌شود و میانگین متابولیسم بدن شما افزایش می‌یابد.

تمرینات خود را افزایش دهید

ورزش های هوازی ممکن است عضلات بزرگ را تولید نکنند، اما می تواند متابولیسم شما را در عرض چند ساعت پس از تمرین افزایش دهد. مهم‌ترین کلید این است که تا می‌توانید تمرینات خود را افزایش دهید. تمرین شدید با شدت بالا باعث افزایش بیشتر میزان متابولیسم می‌شود. برای رسیدن به این هدف کلاس‌هایی با تمرینات سنگین تر را انتخاب کنید و در حین پیاده‌روی‌های روزانه خود تا آنجایی که می‌توانید آهسته شروع به دویدن کنید.

با آب به بدن خود سوخت تزریق کنید

بدن شما نیاز به آب برای سوختن کالری دارد. اگر بدن شما حتی به مقدار کمی کم آب شده باشد، متابولیسم شما ممکن است کند شود. در یک مطالعه، بزرگسالانی که هشت لیوان یا بیشتر آب در روز مصرف می‌کنند 4 کالری بیشتر از افراد دیگر کالری می‌سوزانند. قبل از هر وعده غذا و میان وعده، یک لیوان آب یا سایر نوشیدنی های غیر شیرین مصرف کنید. همچنین در میان وعده‌های خود تا می‌توانید مواد طبیعی حاوی آب مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید به جای آنکه از تنقلات ناسالم استفاده کنید.

آیا باید نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف کنید؟

بعضی مواد موجود در نوشیدنی های انرژی می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. آنها پر از کافئین هستند که میزان انرژی مورد نیاز بدن را افزایش می دهد. مواد افزودنی داخل این نوشیدنی‌ها می‌تواند به افزایش سوخت‌و ساز بدن شما کمک کند و میزان کالری مصرفی را بالا ببرد. اما استفاده از این نوشیدنی ها می تواند بعضی از مشکلات مانند فشار خون بالا، اضطراب و مشکلات خواب را ایجاد کند. طبق تحقیقات صورت گرفته این نوشیدنی‌ها را برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌کنند.

اسنک‌های هوشمند مصرف کنید

خوردن اغلب می تواند به کاهش وزن کمک کند. هنگامی که مدت زمان زیادی بین هر وعده غذایی شما باشد متابولیسم بدن شما کاهش می‌یابد به همین دلیل توصیه می‌شود که در میان وعده‌های غذاییتان، میان وعده قرار بدهید. وعده‌های غذایی متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد بنابراین در طول روز شما کالری بیشتری می‌سوزانید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که میان وعده در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، وعده های غذایی اصلی کمتری مصرف می‌کنند و پرخوری نمی‌کنند.

وعده‌های غذایی خود را ادویه‌دار کنید

غذاهایی که دارای ادویه هستند سوخت وساز بدن را به طور طبیعی افزایش می‌دهند. آشپزی شما اگر همراه با یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز یا سبز باشد می‌تواند میزان متابولیسم بدن شما را افزایش دهد. این روند ممکن است موقت باشد اما اگر شما به صورت مداوم از ادویه هنگام طبخ غذاهای خود استفاده کنید افزایش متابولیسم خود را احساس خواهید کرد.

نیروی خود را از مواد پروتئینی بگیرید

بدن شما برای هضم پروتئین کالری بیشتری مصرف می‌کند تا برای سوزاندن چربی و هیدروکربات‌ها. برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل بهتر است که پروتئین را جایگزین مواد چرب و کربوهیدرات کنید. با این کار سوخت و ساز بدن خود را افزایش می‌دهید. منابع خوب پروتئین عبارتند از گوشت گاو نر، بوقلمون، ماهی، مرغ گوشت سفید، آجیل، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چربی.

نوشیدن قهوه به اندازه

اگر شما به نوشیدنی قهوه عادت دارید، و حتما از قدرت انرژی بالایی که به شما می‌بخشد لذت می‌برید. بهتر است بدانید یکی از مزایای مصرف قهوه افزایش کوتاه مدت در میزان متابولیسم شما است. کافئین می تواند به کاهش احساس خستگی و حتی افزایش استقامت در هنگام ورزش نیز کمک کند.

با چای سبز خود را شارج کنید

مصرف چای سبز متابولیسم بدن را به مدت چند ساعت افزایش می‌دهد.تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن دو یا چهار فنجان چای سبز سوختن کالری در بدن را 17 درصد افزایش می‌دهد.

همیشه از پله‌ها استفاده کنید

استفاده از پله یکی از بهتری روش‌ها برای افزایش سوخت و ساز بدن است. حتی هنگامی که از پله برقی استفاده می‌کنید حرکت کنید! هر زمانی که می‌توانید حرکت کنید. از پله‌ها بالا بروید، قدم بزنید، سوار آسانسور نشوید. با این راه کار ساده می‌توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید.

متابولیسم چیست و چگونه می‌توان آن را تغییر داد؟

قرص لاغری سوپر فست متابولیسم

متابولیسم بدن را با این راه ها افزایش دهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ